Z nagrado marketinška odličnost DMS nagrajuje podjetja oz. organizacije, ki s sodobnimi marketinškimi pristopi in s prepletanjem različnih poslovnih funkcij znotraj podjetja udejanjajo marketinško razmišljanje v svoje vsakodnevno poslovanje in celostno strategijo podjetja. Le takšen način in odnos do dela podjetjem omogoča, da izstopajo in dosegajo svojo konkurenčno prednost.
Zmagovalci so v prvi vrsti že vsi finalisti, devet poslovno uspešnih slovenskih podjetij v treh kategorijah, ki so bili izmed 2000 kandidatov skozi dvostopenjsko presojo dveh različnih komisij in skozi več vrst kriterijev prepoznana kot odlična. To so Lumar, Medex, Špica International, Adria Mobil, Krka, Renault Nissan Slovenija, Lidl Slovenija, Si.Mobil in Zavarovalnica Triglav. Vsi finalisti so v vsakem pogledu več kot upravičeni do nagrade marketinška odličnost. Stremijo k celoviti marketinški naravnanosti, kjer velja, da je marketing vse: vsak kontakt, interni procesi, ki so osredotočeni na zadovoljevanje uporabnikov in grajenje dolgoročnih odnosov z njimi, razumevanje potreb. Marketing je ključna povezovalna funkcija v podjetju, marketing so vse aktivnosti, ki omogočajo doseganje rezultatov. To je tudi bistvo, ki ga odseva nagrada marketinška odličnost.
Žirija je izmed odličnih podjetij izbrala nagrajence po kategorijah:
- Kategorija mala in srednja podjetja, B2B in B2C segment: MEDEX d.o.o., Ljubljana;
- Kategorija velika podjetja, glavnina poslovanja v B2B in B2B2C segmentu: ADRIA MOBIL, d.o.o., Novo mesto;
- Kategorija velika podjetja, glavnina poslovanja v B2C segmentu: LIDL Slovenija d.o.o. k.d.
Veliki zmagovalec nagrade marketinška odličnost 2016
ADRIA MOBIL, d.o.o., Novo mesto
Adria Mobil je eden vodilnih evropskih proizvajalcev počitniških prikolic, avtodomov in mobilnih hišic. Kot je komisija poudarila že ob uvrstitvi podjetja med finaliste, je Adria Mobil vzorčni primer poslovne transformacije z visokim fokusom na inovativnem, marketinško usmerjenem razvoju izdelkov ter kreativnih marketinških pristopih.
"Marketing je glavno gonilo podjetja, ki posledično izkazuje izjemno razumevanje potrošnika ter z inovativnimi tehnološkimi rešitvami dosega neverjetne rezultate. Podjetje z naprednimi spletnimi pristopi pridobiva kontinuiran vpogled v potrošnika in mu na ta način zagotavlja edinstveno uporabniško izkušnjo," so dodali v komisiji.
Matjaž Grm, direktor prodaje in trženja Adria Mobil, je na novinarski konferenci dejal: "V našem podjetju ima marketing veliko moč odločanja. Preobrazili smo podjetje iz tehnološko vodenega razvoja v tržno vodeni razvoj. Vsi produkti, ki jih ustvarjamo, so rezultat premišljene strategije. Da podjetje lahko to doseže, se mora tudi najvišje vodstvo ukvarjati s produkti do zadnjega detajla."
FINALISTI MALA/SREDNJA B2B & B2C PODJETJA
LUMAR IG D.O.O.
Podjetje Lumar je eno izmed najnaprednejših podjetij pri razvoju in proizvodnji nizkoenergijskih ter pasivnih montažnih objektov. Marketing vpleta v vse odločitvene procese in priprave strategij razvoja ter rasti podjetja, posledično pa ubira izjemno inovativne pristope. Med drugim so razvili podznamko Lumar Smart, ki diverzificira Lumarjevo ponudbo v segment hiš nižjega cenovnega razreda, in zgradili prvo vzorčno hišo v Sloveniji, s katero so potencialnim kupcem omogočili, da so podaljšan vikend preživeli v hiši, preden so se odločili za nakup. Komisija nagrade marketinška odličnost 2016 poudarja, da se je podjetje izkazalo pri širjenju iz luksuznega, nišnega segmenta in razvilo širši javnosti prijazen produkt, ki ga še vedno odlikujejo vrhunska kvaliteta in dobri materiali. Poleg tega so z inovativnimi digitalnimi pristopi uporabnikom omogočili enostavno predstavitev in razumevanje tako kompleksnega procesa, kot je gradnja hiše.
MEDEX d.o.o. (zmagovalec kategorije)
Dejavnost podjetja Medex je sprva temeljila na proizvodnji in trženju izdelkov na osnovi čebeljih pridelkov, a podjetje nenehno širi ponudbo in tako ponuja tudi izdelke z drugimi naravnimi pridelki, kot so zelišča, rastlinski izvlečki, kolagen, funkcionalna in super živila ter naravno kozmetiko. Pri tem je vloga marketinga bistvena tako pri razvoju izdelkov in upravljanju s produktnih portfeljem kot pri določanju cen, skrbi za stranke, iskanju novih strank, razvoju novih trgov, izboru in upravljanju prodajnih kanalov in podobno. Komisija nagrade marketinška odličnost je izpostavila, da je podjetje Medex marketing uveljavilo na ravni korporativne strategije – marketing je tisto vodilo, ki usmerja celotno delovanje podjetja. Poleg tega je podjetje na več primerih z uporabo različnih sodobnih marketinških orodij dokazalo visoko stopnjo odzivnosti na aktualne zadeve, kot je bila na primer t. i. "medena afera". Komisija dodaja, da je podjetje konsistentno pri razvoju izdelkov in ohranjanju pozicije znotraj kakovosti in cenovnega položaja, obenem pa sledi trendom industrije oziroma jih nemalokrat tudi postavlja.
Preberite prijavo podjetja Medex
ŠPICA INTERNATIONAL d.o.o. Ljubljana
Podjetje Špica International, ki razvija sisteme za avtomatsko identifikacijo, je komisijo nagrade marketinška odličnost še posebej navdušilo z izredno ciljno usmerjeno marketinško strategijo in marketinškimi prijemi za doseganje potencialnih strank. Podjetje ima sodobno zasnovano marketinško funkcijo, ki aktivno uporablja digitalne pristope za razvoj podjetja in mednarodne prodaje. Preizkusili in učinkovito so implementirali sodobne komunikacijske in prodajne poti v B2B segmentu, ki predstavljajo vzorčne primere delovanja v tem segmentu poslovanja. Prav takšne aktivnosti in dobre prakse omogočajo podjetju gradnjo hitre in pozitivne podobe strokovnjaka na svojem področju na novih in razvijajočih se trgih, katerih posledice so učinkovita aktivacija prodaje ter doseganje in preseganje zastavljenih poslovnih ciljev.
FINALISTI VELIKA B2B & B2B2C PODJETJA
ADRIA MOBIL, d.o.o. Novo mesto (zmagovalec kategorije in veliki zmagovalec)
Podjetje Adria Mobil ima več kot 50-letne izkušnje na področju razvoja, proizvodnje ter trženja počitniških prikolic, avtodomov ter mobilnih hišic. Kot poudarja komisija nagrade marketinška odličnost, je podjetje vzorčni primer poslovne transformacije z visokim fokusom na inovativnem, marketinško usmerjenem razvoju izdelkov ter kreativnih marketinških pristopih. Marketing je glavno gonilo podjetja, ki posledično izkazuje izjemno razumevanje potrošnika ter z inovativnimi tehnološkimi rešitvami dosega neverjetne rezultate. Podjetje z naprednimi spletnimi pristopi pridobiva kontinuiran vpogled v potrošnika in mu na ta način zagotavlja edinstveno uporabniško izkušnjo. Med izjemne dosežke podjetja Adria Mobil komisija šteje tudi gradnjo skupnosti med kupci in zaposlenimi ter dvig ugleda blagovne znamke z vrhunskimi predstavitvenimi materiali, ki izstopajo tudi širše v industriji. Zahvaljujoč trženjskim aktivnostim in usmeritvijo h kupcu se podjetje Adria Mobil uvršča med top 3 blagovne znamke v industriji vozil za prosti čas v Evropi, tako po obsegu prodaje kot po prepoznavnosti.
KRKA, d.d., Novo mesto
Podjetje Krka, ki se ukvarja s proizvodnjo farmacevtskih preparatov, je komisijo nagrade marketinška odličnost prepričalo z razumevanjem trga in potrošnika, saj se sistematično prilagaja potrošniku z novimi produkti, ki jih lansira na trg. Kljub temu da so raziskave potrošnikov v tej industriji izjemno omejene, se podjetje uspe posvetiti vsakemu svojemu segmentu, tudi z inovativnimi digitalnimi pristopi, ki so jim recimo olajšali dostop do zdravnikov. Kot poudarjajo v podjetju, se zaradi prepoznane vloge marketinga v podjetju vse strateške odločitve sprejemajo tudi na osnovi mnenja marketinga, na primer odločitve vezane na širjenja asortimana, vstopanje na nova terapevtska področja, usmerjanje v nove tehnološke rešitve, širjenje poslovne mreže in podobno.
RENAULT NISSAN SLOVENIJA, d.o.o.
Podjetje Renault Nissan Slovenija, ki se ukvarja s trženjem in prodajo avtomobilov, globalne rešitve uspešno prenaša na domači trg, obenem pa postavlja smernice globalno. Tako recimo podjetje Renault Nissan Slovenija na vseh trgih za pozicijski slogan uporablja predlog marketinškega oddelka Adriatik regije (Passion for Life). Marketinški oddelek Renault Nissan Slovenija sodeluje pri strateških odločitvah na vseh nivojih – od izbora končnega modela za lansiranje v Adriatik regiji, oblikovanja komercialne ponudbe, spremljanja dogajanja na trgu do razvoja in repozicioniranja blagovne znamke na tem tržišču. Komisija nagrade marketinška odličnost poudarja, da podjetje izjemno dobro deli dobre prakse v regiji in s posameznimi ključnimi cilji dokazuje širši vpliv marketinga v podjetju.
FINALISTI VELIKA B2C PODJETJA
LIDL Slovenija d.o.o. k.d. (zmagovalec kategorije)
Podjetje Lidl Slovenija je v eni izmed najbolj zahtevnih kategorij nagrade uspelo s prijavo na inovativen način pokazati njihovo marketinško preobrazbo in odlične rezultate primarno z osredotočenostjo na kupca in s poznavanjem njegovih potreb. Marketing je vezni člen vseh aktivnosti, osredotočenih na kupca in ključni spodbujevalec digitalizacije v odnosu do svojih strank. Pokazali so izjemno stopnjo razumevanja celovitega procesa nakupa ter se izkazali kot podjetje, ki ima sistematičen sistem merjenja učinkovitosti vseh aktivnosti in ga tudi uporablja za nadaljnje napredovanje poslovanja in gradnjo odnosa s kupci. Kot poudarjajo v Lidlu, je pri njih marketing vitalnega pomena za podjetje, saj so ustvarili in sooblikovali vizijo, poslanstvo in strategijo podjetja ter zastavili cilje, ki jih dosegajo z inovativnimi, drugačnimi marketinškimi aktivnostmi. Med temi lahko omenimo le nekaj bolj prepoznavnih: tematski tedni, kuharska knjiga, projekti, kot je Misija: najboljši nakup, JogurTEKA in podobno. Lidl Slovenija ima močno lokalno pojavnost in dobre prakse uspešno prenaša tudi v Lidlova podjetja na tujih trgih.
Prijava podjetja LIDL Slovenija
Si.mobil d.d. (sedaj A1)
Podjetje Si.mobil deluje v izjemno zahtevni industriji, kjer se modeli monetizacije spreminjajo praktično na letni ravni. Zato mora podjetje biti odzivno na spremembe v telekomunikacijski industriji, to pa uspešno izvaja z osredotočanjem na uporabnika in z razvojem inovativnih produktov, ki jih preko razvejane večkanalne strategije uspešno komunicira. Marketing je eden od treh osrednjih temeljev strategije podjetja. Sistematičen analitičen pristop, primerna segmentacija ciljnih skupin in temu primeren produktni razvoj so temelj marketinških aktivnosti, ki jih izvajajo v podjetju. Dobra in večslojna interna komunikacija, mentaliteta zagonskih podjetij ter prenosi znanj so temelj uspešnih teamov in hitre odzivnosti, ki jo v Si.mobilu spodbujajo. Zaposleni v marketingu in tudi širše so ključni ambasadorji znamke. Prav to so področja, s katerimi je podjetje dokazalo širšo uveljavitev marketinške strategije in pozicioniranje marketinga kot osrednjega člena družbe, na katerem temelji dolgoročna strategija družbe.
Zavarovalnica Triglav, d.d.
Zavarovalnica Triglav s 115 letno tradicijo, je s strateško marketinško usmeritvijo okrepila blagovno znamko Triglav, ohranja pozitiven ugled ter prepoznavnost v panogi in celotnem slovenskem trgu. Pri poslovanju uvaja sodoben in inovativen pristop do zavarovancev, zato do njih dostopa tudi prek kreativnih naprednejših komunikacijskih kanalov. Kot prva v regiji Adija je razvila aplikacijo Drajv, ki temelji na tehnološki rešitvi telematike. Ta pripomore k višji stopnji varnosti prometa, po drugi pa prinaša neposredno korist za potrošnika, ki je za varno vedenje na cesti nagrajen z ugodnostmi pri sklenitvi avtomobilskega zavarovanja. Ob tem je zavarovalnica uvedla številna sodobna orodja, kot so spletne in mobilne sklepalne poti ter druge mobilne aplikacije z različnimi vsebinami, na primer aplikacije za prijavo škode, za napovedovanje vremenskih razmer in opozoril, gorski vodnik in podobno. Komisija nagrade marketinška odličnost je poudarila, da podjetje znotraj kategorije še posebej izstopa po vsebinah in enkratnem pristopu k prodaji zavarovalniških produktov ter obenem izobraževanju oziroma informiranju ljudi, na primer s spletnimi orodji, kot je že omenjena mobilna aplikacija Drajv in portal Vse bo v redu.