Marketinška odličnost krepi moč stroke

Marketing mora biti vedno v najboljši formi, saj je srce podjetja. Da kot stroka ohranjamo kondicijo in smo vedno pripravljeni na izzive, nam pomaga tudi medsebojna tekma, ki spodbuja odličnost.

Končni cilj sodelovanja za nagrade Marketinške odličnosti ni le osvojiti priznanje, čeprav to predstavlja dragoceno potrditev trdega dela ekipe. Gre tudi za spodbujanje napredka, učenje in širjenje najboljših praks znotraj širše marketinške skupnosti.

Vsak prijavljeni projekt je odličen vir znanja in navdiha ter priložnost za revizijo marketinškega oddelka – ugotovimo, kaj je bilo narejeno odlično in kje je še prostor za izboljšave.

Marketinška odličnost je nagrada, ki pomaga širšemu razumevanju vpliva marketinga na poslovne uspehe. Je priložnost, da pokažemo, kaj zmoremo in znamo. In je naše državno prvenstvo v marketingu.

Pomembni datumi

Rok za prijavo del je četrtek, 8. maj 2025.

Delavnica, na kateri vam bomo pomagali napisati prepričljivo prijavo ter odgovorili na vsa vprašanja bo v sredo, 2. aprila.

Prvi krog zmagovalcev, torej finaliste, bomo razglasili 23. maja 2025.

Svečana podelitev nagrad, kjer bomo razglasili zmagovalce državnega prvenstva v marketingu, bo 29. maja 2025 na Slovenski marketinški konferenci v Portorožu.

KATEGORIJE, v katere lahko prijavite svoja dela

1. kategorija: ODLIČNOST CELOVITE MARKETINŠKE STRATEGIJE PODJETJA

2. kategorija: ODLIČNOST TRAJNOSTNEGA DELOVANJA IN DRUŽBENA ODGOVORNOST

3. kategorija: ODLIČNOST MARKETINŠKEGA PROJEKTA

Podkategorije:

3A. NOVOST ALI INOVACIJA NA ENEM OD 7P
3B. NOV POSLOVNI MODEL
3C. TRANSFORMACIJA ALI OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESOV
3D. ODZIV NA IZREDNE OKOLIŠČINE
3E. STRATEŠKO PARTNERSTVO
podrobna razlaga kategorij

PRAVILA ZA PRIJAVO

  1. Za nagrade Marketinška odločnost 2025, se lahko prijavijo projekti, ki so potekali v obdobju med 10. majem 2024 do 1. maja 2025.
  2. Prijavijo se lahko tudi projekti, ki še potekajo. V tem primeru je potrebno v prijavi opisati vmesne rezultate in razložiti, v kateri fazi je projekt.
  3. Prijavljen projekt je lahko regijski oz. se je izvajal na več trgih, a Slovenija mora biti nujno eden od teh trgov.
  4. Projekt se lahko prijavi v več kategorij, v tem primeru morata biti prijava in opis projekta prilagojena na posamezno kategorijo.
  5. Komisija lahko prijavljeni projekt po svoji presoji prestavi v drugo kategorijo.

OCENJEVALNI DEL

Izbor strokovne komisije

Izbor nagrad opravi strokovna komisija, ki jo imenuje Upravni odbor DMS.

Kriteriji za izbor članov žirije so: dolgoletne izkušnje v vodilnih vlogah v marketingu, celovito strateško znanje in strokovna kredibilnosti, doseženi poslovni rezultati ter sposobnost prepoznavanja inovativnih in strateških pristopov, ki odlikujejo marketinško odličnost.

KDO JE LETOŠNJA STROKOVNA KOMISIJA?

Pravila ocenjevanja

  • Komisija v posamezni kategoriji na osnovi kriterijev kategorije izbere vsaj 3 finaliste izmed vseh prijavljenih del v to kategorijo.
  • Med finalisti nato komisija izbere zmagovalca kategorije. A če nobeno delo med finalisti ne zadovolji najvišjih kriterijev, se lahko komisija tudi odloči, da v tej kategoriji ne podeli nagrade.
  • Komisija med vsemi zmagovalci izbere tudi najboljši projekt oz. podjetje, ki mu podeli veliko nagrado za marketinško odličnost.
  • Komisija ima možnost po svoji presoji podeliti tudi posebne nagrade neodvisno od kategorij.
MARKETINŠKA ODLIČNOST ljubi izzive

Nagrada marketinška odličnost je dokaz uspešnega premagovanja ovir in reševanja izzivov. Nagrajeni projekti dokazujejo, kako je marketing našel prave odgovore na prava vprašanja in povezal različne deležnike v podjetju in zunanje partnerje. V izzivov polnih časih lahko marketing dokaže svojo vrednost in podjetju pomaga v boljšo prihodnost.

MARKETINŠKA ODLIČNOST ni naključje

Nagrado marketinška odličnost vsako leto prejmejo projekti, ki z marketinško miselnostjo povezujejo vse segmente poslovanja podjetja. Takšni projekti se lahko rojevajo samo v podjetjih, v katerih je marketing eden izmed nosilcev razvoja in rasti podjetja. To so podjetja, ki dosegajo izjemne poslovne rezultate in so vzor celotni poslovni skupnosti.

MARKETINŠKA ODLIČNOST sta znanje
in pogum

Brez nadgradnje in kompetenc marketinške odličnosti ne moremo doseči. Marketinško odličen je lahko samo vedoželjen in radoveden marketingaš, ki na temelju pridobljenih znanj in izkušenj rešuje marketinške in poslovne izzive ter je pri tem dovolj pogumen, da si upa svoj pogled zagovarjati tudi pred odločevalci v podjetju.

PRIJAVA

Za prijavo je potrebno izpolniti strukturiran vprašalnik v prijavnici, ki ga je potrebno poslati do 8. maja 2025 na info@dmslo.si.

Cena prijavnine znaša 150 € + DDV.

Na drugo prijavo se obračuna 20 % popust, na vsako naslednjo pa dodatni 10 % popust.

PRIJAVNICE ZA POSAMEZNE KATEGORIJE

Pri prijavi svojih projektov bodite pozorni, da izberete pravo kategorijo in podkategorijo.  

Projekt lahko prijavite tudi v več kategorij, a v tem primeru mora biti prijava in opis projekta prilagojen na posamezno kategorijo.

Za vsa vprašanja povezana s pripravo prijave, se lahko obrnete na Tanjo Kavran: tanja.kavran@dmslo.si.

KAKO NAPISATI DOBRO PRIJAVO?

Prijava mora biti napisana tako, da bo strokovna žirija lahko dobila celovit vpogled v narejeno in kakšni so bili učinki. Pomembno je, da odgovori na vsa ključna vprašanja, ki si jih bodo ocenjevalci postavili pri presojanju.

Pri pisanju vam bo v pomoč strukturiran vprašalnik v prijavnici. Priporočamo pa, da upoštevate tudi naslednja priporočila:

  • Iz prijave mora biti jasno razviden strateški pristop do marketinga v podjetju – kako se marketinška strategija in cilji povezujejo s poslovnimi cilji in izzivi, ter kako se marketinška strategija in cilji povezujejo s poslovnimi cilji in izzivi, ter kako so marketinške aktivnosti zasnovane v skladu s tem.
  • Dodatna prednost je, če je iz prijave razvidno, v kakšnem odnosu sta marketing in vodstvo podjetja ter kako so marketinški cilji in aktivnosti usklajeni s strateškimi poslovnimi cilji podjetja.
  • V prijavi morajo biti predstavljene ključne osnove, ki podjetju omogočajo razlikovanje na trgu. Izpostavite, katere aktivnosti so najbolj pomembne za uspeh podjetja in kako prispevajo k njegovemu razvoju. Inovativnost, drznost in kreativni pristopi so dodatna prednost.
  • Pomemben del prijave je usmerjenost v uporabnika, kar se kaže skozi konkretne aktivnosti, informacijske podlage za odločanje in poznavanje trga, prodajnih kanalov, interakcije s produktom in potrošnikom.
  • Poudarite uspešne prakse, drugačnost in nove ideje. Prikazujte, kako z inovativnimi rešitvami odgovarjate na potrebe kupcev.
  • Pokažite, kako upravljate z različnimi kanali in zagotavljate celostno uporabniško izkušnjo na vsakem koraku nakupne poti.
  • Marketing ima v odličnih podjetjih povezovalno vlogo med ključnimi funkcijami. Poudarite dobre prakse v upravljanju interne dinamike delovanja, sodelovanja in so-razvoja med funkcijami.
  • Prikazujte konkretne rezultate: kaj ste izmerili, kako ste prilagodili aktivnosti na podlagi teh meritev, in kako ste se odzvali na spremembe.
  • Izstopajo prijave, v katerih je zaznati visoko stopnjo poznavanja področja, celovitost razumevanja tržnega okolja, ciljnih skupin in učinkovitosti aktivnosti. Te prijave vključujejo podrobne razlage ter relevantne grafične prikaze.
Zelo koristne nasvete za pisanje dobite tudi v lanskoletnem priročniku ali videoposnetku.

letošnja STROKOVNA KOMISIJA

  • Mojca Avšič, Petrol
  • Viktorija Radojević Mavrič, Mercator
  • Andrej Krajner, NLB Skupina
  • Vesna Žabkar, Ekonomska fakulteta UL
  • Klavdija Vidic, Atlantic Droga Kolinska - Donat
  • Andreja Lenart, Telekom Slovenije
  • Tjaša Kolenc Filipčič, Zavarovalnica Triglav
  • Anja Šeme Todorović, Agencija 101
  • Špela Žorž, SHIFT
  • Janez Rakušček, Luna \TBWA

podrobna razlaga kategorij

1. kategorija: ODLIČNOST CELOVITE MARKETINŠKE STRATEGIJE PODJETJA

V to kategorijo sodijo najbolj celovite marketinške strategije podjetja, ki vključujejo širši spekter marketinškega razmišljanja, kot so repozicioniranje marketinga znotraj podjetja, razvoj nove marketinške strategije, strategija usmerjenosti na uporabnika in podobno. Te aktivnosti morajo imeti jasen in odličen vpliv na poslovanje podjetja, saj se marketinška naravnanost odraža v poslovni strategiji podjetja, prav tako pa je prisotna tudi v vsakodnevnem poslovanju.

Iz prijave mora biti razvidna širina marketinških aktivnosti in njihov vpliv na poslovanje podjetja. Gre za aktivnosti strateškega marketinga, kot so usmerjenost k uporabniku, upravljanje s segmenti in naslavljanje njihovih potreb, inovacije in razvoj izdelka ali storitve, upravljanje blagovne znamke, pozicioniranje, cenovna strategija, komuniciranje, trajnostni razvoj, celostno upravlja s celotnim življenjskim ciklom uporabnika, izdelka ali storitve itd.

V prijavi odgovarjate na vprašanja, kot so:

  • Kako je marketing vplival na razvoj izdelkov, cenovno strategijo, trajnostni razvoj in druga pomembna področja?
  • Kako so posamezne marketinške aktivnosti medsebojno povezane in ali nagovarjajo skupni poslovni cilj?
  • Kako so marketinške aktivnosti podprle širše poslovne cilje podjetja, povečale konkurenčnost na trgu in prispevale k rasti podjetja?
  • Kako marketing sodeluje z drugimi oddelki za dosego enotne izkušnje strank in povečanje učinkovitosti?

Še podrobneje je vsebina prijave opisana v samem prijavnem obrazcu.

2. kategorija: ODLIČNOST TRAJNOSTNEGA DELOVANJA IN DRUŽBENA ODGOVORNOST

V to kategorijo sodijo podjetja, ki celovito vključujejo trajnostno usmerjenost v svojo marketinško in poslovno strategijo ter vsakodnevno živijo odgovorno ravnanje do okolja, ljudi in družbe (ESG). Cilj ni le okoljska trajnost ali promocija trajnosti, temveč dejansko trajnostno vedenje in dolgoročne spremembe v delovanju podjetja, ki so vgrajene v njegovo blagovno znamko, odnose z zaposlenimi, s strankami ter v poslovni model.

V to kategorijo torej prijavite projekte, ki imajo izrazito trajnostno usmeritev s pozitivnimi okoljskimi, družbenimi ali upravljalskimi učinki ter se pozitivno odražajo tudi na poslovanju.

Trajnostni cilji naj bodo vključeni tako v marketinško strategijo in marketinške aktivnosti kot v vse segmente poslovanja, od proizvodnje, preko distribucije, do trženja. Poudarek je na trajnostnem pristopu k razvoju izdelkov in storitev, ki imajo pozitiven vpliv na okolje, družbo in podjetje.

Pri tem je pomembno pokazati razumevanje, da trajnost niso le posamezni kratkoročni projekti, ampak da je trajnost platforma za dolgoročno učinkovitost, ki vpliva na vse deležnike v procesu – na uporabnika, na delovanje podjetja in vse partnerje.

Prijavite lahko celovito trajnostno strategijo podjetja ali posamezen projekt, ki ima pomemben vpliv na trajnostno delovanje celotnega podjetja.

PRIMERI: trajnost kot del blagovne znamke, odgovorno komuniciranje, sprememba vedenja uporabnikov, vpliv na poslovne rezultate …

3. kategorija: ODLIČNOST MARKETINŠKEGA PROJEKTA

Ta kategorija obravnava posamezne marketinške projekte, ki so bili zasnovani z jasno marketinško strategijo in usmerjeni na dosego specifičnih ciljev.

Projekti, prijavljeni v to kategorijo, so torej osredotočeni na posamezne izzive, kot so razvoj novega izdelka, vstop na nov trg, odziv na izredne okoliščine in podobno.

3A. NOVOST ALI INOVACIJA NA ENEM OD 7P

Sem prijavite marketinško strategijo oziroma aktivnosti za uspešno izvedbo projekta ob uvajanju novosti, kot so: lansiranje novega izdelka, nove storitve, vstop na nov geografski trg, uvedba novega prodajnega kanala ali novega formata trgovine, nagovarjanje nove ciljne skupine, nova ali spremenjena uporabniška izkušnja.

PRIMERI: če ste uvedli nov način plačevanja ali uvedli novo podporo uporabnikom, je to prava kategorija za vas.

3B. NOV POSLOVNI MODEL

Sem spadajo projekti, ki so pripeljali do novih prihodkovnih virov ali uvedli nove poslovne modele za izboljšanje poslovanja podjetja.

PRIMERI: to vključuje spremembe v cenovni politiki, nova partnerstva, nove vire prihodkov in podobno.

3C. TRANSFORMACIJA ALI OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESOV

Ste izvedli transformacija ali optimizacija procesov v podjetju skozi katerega koli od 7P-jev in je bil  marketing gonilna sila sprememb ali pomembna podpora pri izvedbi? Lahko gre za optimizacijo marketinških procesov skozi uporabo tehnologij, kot so CRM sistemi, analitika in personalizacija uporabniške izkušnje ali pa katerih koli drugih procesov v podjetju.

PRIMERI: sem je smiselno prijaviti tudi projekte razvoja kompetenc, nadgradnje procesov, vpeljave novih orodij, uvedbo novih tehnologij …

3D. ODZIV NA IZREDNE OKOLIŠČINE

Projekti ali rešitve v tej kategoriji se morajo odlikovati z odličnim obvladovanjem posebnih okoliščin. Gre za odziv marketinga na posebne razmere, kot so nov konkurent na trgu, znaten dvig cen surovin, združevanje ali prevzemi podjetij, spremembe v celotni panogi, izguba dela trga ali pa družbeno dogajanje, ki vpliva na odločitve ljudi.

PRIMERI: sem spadajo tudi odzivi na spremembe v zakonodaji, spreminjanje preference uporabnikov, združitev s podjetjem.

3E. STRATEŠKO PARTNERSTVO

V tej podkategoriji nagrajujemo projekte, kjer je ključno vlogo odigralo strateško partnerstvo – bodisi z drugimi podjetji, organizacijami, institucijami ali skupnostmi – za dosego marketinških in poslovnih ciljev. Strateška partnerstva so lahko različne narave, a morajo imeti jasen vpliv na rast podjetja, širitev trga, izboljšanje uporabniške izkušnje ali ustvarjanje inovativnih rešitev.

Kaj iščemo?

  • Partnerstva, ki so prinesla nov poslovni model, skupne prihodkovne tokove ali nove tržne priložnosti.
  • Sodelovanja, ki so privedla do novega pozicioniranja, širjenja na trg ali inovativnih marketinških aktivnosti.
  • Skupne kampanje, produktne inovacije ali platforme, ki so bile bolj uspešne zaradi moči partnerstva.
  • Partnerstva, kjer sta podjetji skupaj naslovili trajnostne in ESG cilje in tako ustvarili pozitiven vpliv na širšo družbo.

PRIMERI: sem spada skupna blagovna znamka (co-branding), ekskluzivno distribucijsko partnerstvo, skupna marketinška kampanja in podobno.

ZAKAJ SODELOVATI V TEKMI?

Nagrada Marketinška odličnost je izjemna priložnost, da marketing pokaže svojo vrednost tudi izven meja marketinške stroke. Z nagrado želimo utrditi prepoznavnost marketinga kot interdisciplinarne funkcije, ki je ključnega pomena za rast podjetja.

Priprava prijave za Marketinško odličnost je celovit proces, ki je izjemno koristen tudi za temeljit pregled vaših marketinških projektov, njihovih rezultatov in vpliva na podjetje – vključno z vašim povezovanjem z drugimi oddelki in položajem marketinga v podjetju.

Vsaka prijava je tudi prenos znanja znotraj podjetja in širše v stroki. Z izmenjavo izkušenj in najboljših praks vsi skupaj spodbujamo nadaljnji razvoj in izboljšave v vseh področjih delovanja.

Nagrada je tudi odličen način za pozicioniranje marketinga znotraj podjetja ter krepitev njegovega ugleda.

Bodite ponosni na svojo inovativnost in uspehe ter dajte priložnost ekipi, da praznuje svoje dosežke!

Najboljša podjetja, torej vse finaliste in zmagovalce, Društvo za marketing Slovenije preko različnih medijev in dogodkov izpostavi ter tako predstavi širši javnosti.

MARKETINŠKA ODLIČNOST NI SAMO NAGRADA

MARKETINŠKA ODLIČNOST je način razmišljanja

Marketinško odličnost lahko dosežemo samo s tem, da marketing postane vodilna naravnanost podjetja, ki razmišlja o prihodnosti in išče rešitve za dologoročen uspeh na trgu. Nagrado marketinška odločnost prejmejo tisti projekti, aktivnosti oziroma strategije, ki ponotranijo marketinško razmišljanje o uporabniku, trgu, spremembah v poslovnem okolju ...

MARKETINŠKA ODLIČNOST daje moč podjetju

Marketinška odličnost je nagrada, s katero dokazujemo odlično poznavanje uporabnikov in trgov, na katerem deluje. Marketinška odličnost odlikuje tiste, ki izstopajo iz konkurence in z marketinškimi pristopi in aktivnostmi nenehno razmišljajo o tem, kako presegati želje in pričakovanja uporabnikov.

MARKETINŠKA ODLIČNOST je rezultat ekipe

Nagrada marketinška odličnost je priznanje za odlično delo ekipe. Najboljše marketinške ekipe "dihajo" marketing in so srce podjetja ter skrbijo za kroženje prebojnih idej in povezovanje. Še tako dober posameznik bo brez prave ekipe zelo težko dosegel raven odličnost.

MARKETINŠKA ODLIČNOST ljubi izzive

Nagrada marketinška odličnost je dokaz uspešnega premagovanja ovir in reševanja izzivov. Nagrajeni projekti dokazujejo, kako je marketing našel prave odgovore na prava vprašanja in povezal različne deležnike v podjetju in zunanje partnerje. V izzivov polnih časih lahko marketing dokaže svojo vrednost in podjetju pomaga v boljšo prihodnost.

MARKETINŠKA ODLIČNOST ni naključje

Nagrado marketinška odličnost vsako leto prejmejo projekti, ki z marketinško miselnostjo povezujejo vse segmente poslovanja podjetja. Takšni projekti se lahko rojevajo samo v podjetjih, v katerih je marketing eden izmed nosilcev razvoja in rasti podjetja. To so podjetja, ki dosegajo izjemne poslovne rezultate in so vzor celotni poslovni skupnosti.

MARKETINŠKA ODLIČNOST sta znanje
in pogum

Brez nadgradnje in kompetenc marketinške odličnosti ne moremo doseči. Marketinško odličen je lahko samo vedoželjen in radoveden marketingaš, ki na temelju pridobljenih znanj in izkušenj rešuje marketinške in poslovne izzive ter je pri tem dovolj pogumen, da si upa svoj pogled zagovarjati tudi pred odločevalci v podjetju.

MARKETINŠKA ODLIČNOST je način razmišljanja

Marketinško odličnost lahko dosežemo samo s tem, da marketing postane vodilna naravnanost podjetja, ki razmišlja o prihodnosti in išče rešitve za dologoročen uspeh na trgu. Nagrado marketinška odločnost prejmejo tisti projekti, aktivnosti oziroma strategije, ki ponotranijo marketinško razmišljanje o uporabniku, trgu, spremembah v poslovnem okolju ...

MARKETINŠKA ODLIČNOST daje moč podjetju

Marketinška odličnost je nagrada, s katero dokazujemo odlično poznavanje uporabnikov in trgov, na katerem deluje. Marketinška odličnost odlikuje tiste, ki izstopajo iz konkurence in z marketinškimi pristopi in aktivnostmi nenehno razmišljajo o tem, kako presegati želje in pričakovanja uporabnikov.

MARKETINŠKA ODLIČNOST je rezultat ekipe

Nagrada marketinška odličnost je priznanje za odlično delo ekipe. Najboljše marketinške ekipe "dihajo" marketing in so srce podjetja ter skrbijo za kroženje prebojnih idej in povezovanje. Še tako dober posameznik bo brez prave ekipe zelo težko dosegel raven odličnost.

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam