1. kategorija: ODLIČNOST CELOVITE MARKETINŠKE STRATEGIJE PODJETJA
V to kategorijo sodijo najbolj celovite marketinške strategije podjetja, ki vključujejo širši spekter marketinškega razmišljanja, kot so repozicioniranje marketinga znotraj podjetja, razvoj nove marketinške strategije, strategija usmerjenosti na uporabnika in podobno. Te aktivnosti morajo imeti jasen in odličen vpliv na poslovanje podjetja, saj se marketinška naravnanost odraža v poslovni strategiji podjetja, prav tako pa je prisotna tudi v vsakodnevnem poslovanju.
Iz prijave mora biti razvidna širina marketinških aktivnosti in njihov vpliv na poslovanje podjetja. Gre za aktivnosti strateškega marketinga, kot so usmerjenost k uporabniku, upravljanje s segmenti in naslavljanje njihovih potreb, inovacije in razvoj izdelka ali storitve, upravljanje blagovne znamke, pozicioniranje, cenovna strategija, komuniciranje, trajnostni razvoj, celostno upravlja s celotnim življenjskim ciklom uporabnika, izdelka ali storitve itd.
V prijavi odgovarjate na vprašanja, kot so:
- Kako je marketing vplival na razvoj izdelkov, cenovno strategijo, trajnostni razvoj in druga pomembna področja?
- Kako so posamezne marketinške aktivnosti medsebojno povezane in ali nagovarjajo skupni poslovni cilj?
- Kako so marketinške aktivnosti podprle širše poslovne cilje podjetja, povečale konkurenčnost na trgu in prispevale k rasti podjetja?
- Kako marketing sodeluje z drugimi oddelki za dosego enotne izkušnje strank in povečanje učinkovitosti?
Še podrobneje je vsebina prijave opisana v samem prijavnem obrazcu.
2. kategorija: ODLIČNOST TRAJNOSTNEGA DELOVANJA IN DRUŽBENA ODGOVORNOST
V to kategorijo sodijo podjetja, ki celovito vključujejo trajnostno usmerjenost v svojo marketinško in poslovno strategijo ter vsakodnevno živijo odgovorno ravnanje do okolja, ljudi in družbe (ESG). Cilj ni le okoljska trajnost ali promocija trajnosti, temveč dejansko trajnostno vedenje in dolgoročne spremembe v delovanju podjetja, ki so vgrajene v njegovo blagovno znamko, odnose z zaposlenimi, s strankami ter v poslovni model.
V to kategorijo torej prijavite projekte, ki imajo izrazito trajnostno usmeritev s pozitivnimi okoljskimi, družbenimi ali upravljalskimi učinki ter se pozitivno odražajo tudi na poslovanju.
Trajnostni cilji naj bodo vključeni tako v marketinško strategijo in marketinške aktivnosti kot v vse segmente poslovanja, od proizvodnje, preko distribucije, do trženja. Poudarek je na trajnostnem pristopu k razvoju izdelkov in storitev, ki imajo pozitiven vpliv na okolje, družbo in podjetje.
Pri tem je pomembno pokazati razumevanje, da trajnost niso le posamezni kratkoročni projekti, ampak da je trajnost platforma za dolgoročno učinkovitost, ki vpliva na vse deležnike v procesu – na uporabnika, na delovanje podjetja in vse partnerje.
Prijavite lahko celovito trajnostno strategijo podjetja ali posamezen projekt, ki ima pomemben vpliv na trajnostno delovanje celotnega podjetja.
PRIMERI: trajnost kot del blagovne znamke, odgovorno komuniciranje, sprememba vedenja uporabnikov, vpliv na poslovne rezultate …
3. kategorija: ODLIČNOST MARKETINŠKEGA PROJEKTA
Ta kategorija obravnava posamezne marketinške projekte, ki so bili zasnovani z jasno marketinško strategijo in usmerjeni na dosego specifičnih ciljev.
Projekti, prijavljeni v to kategorijo, so torej osredotočeni na posamezne izzive, kot so razvoj novega izdelka, vstop na nov trg, odziv na izredne okoliščine in podobno.
3A. NOVOST ALI INOVACIJA NA ENEM OD 7P
Sem prijavite marketinško strategijo oziroma aktivnosti za uspešno izvedbo projekta ob uvajanju novosti, kot so: lansiranje novega izdelka, nove storitve, vstop na nov geografski trg, uvedba novega prodajnega kanala ali novega formata trgovine, nagovarjanje nove ciljne skupine, nova ali spremenjena uporabniška izkušnja.
PRIMERI: če ste uvedli nov način plačevanja ali uvedli novo podporo uporabnikom, je to prava kategorija za vas.
3B. NOV POSLOVNI MODEL
Sem spadajo projekti, ki so pripeljali do novih prihodkovnih virov ali uvedli nove poslovne modele za izboljšanje poslovanja podjetja.
PRIMERI: to vključuje spremembe v cenovni politiki, nova partnerstva, nove vire prihodkov in podobno.
3C. TRANSFORMACIJA ALI OPTIMIZACIJA POSLOVNIH PROCESOV
Ste izvedli transformacija ali optimizacija procesov v podjetju skozi katerega koli od 7P-jev in je bil marketing gonilna sila sprememb ali pomembna podpora pri izvedbi? Lahko gre za optimizacijo marketinških procesov skozi uporabo tehnologij, kot so CRM sistemi, analitika in personalizacija uporabniške izkušnje ali pa katerih koli drugih procesov v podjetju.
PRIMERI: sem je smiselno prijaviti tudi projekte razvoja kompetenc, nadgradnje procesov, vpeljave novih orodij, uvedbo novih tehnologij …
3D. ODZIV NA IZREDNE OKOLIŠČINE
Projekti ali rešitve v tej kategoriji se morajo odlikovati z odličnim obvladovanjem posebnih okoliščin. Gre za odziv marketinga na posebne razmere, kot so nov konkurent na trgu, znaten dvig cen surovin, združevanje ali prevzemi podjetij, spremembe v celotni panogi, izguba dela trga ali pa družbeno dogajanje, ki vpliva na odločitve ljudi.
PRIMERI: sem spadajo tudi odzivi na spremembe v zakonodaji, spreminjanje preference uporabnikov, združitev s podjetjem.
3E. STRATEŠKO PARTNERSTVO
V tej podkategoriji nagrajujemo projekte, kjer je ključno vlogo odigralo strateško partnerstvo – bodisi z drugimi podjetji, organizacijami, institucijami ali skupnostmi – za dosego marketinških in poslovnih ciljev. Strateška partnerstva so lahko različne narave, a morajo imeti jasen vpliv na rast podjetja, širitev trga, izboljšanje uporabniške izkušnje ali ustvarjanje inovativnih rešitev.
Kaj iščemo?
- Partnerstva, ki so prinesla nov poslovni model, skupne prihodkovne tokove ali nove tržne priložnosti.
- Sodelovanja, ki so privedla do novega pozicioniranja, širjenja na trg ali inovativnih marketinških aktivnosti.
- Skupne kampanje, produktne inovacije ali platforme, ki so bile bolj uspešne zaradi moči partnerstva.
- Partnerstva, kjer sta podjetji skupaj naslovili trajnostne in ESG cilje in tako ustvarili pozitiven vpliv na širšo družbo.
PRIMERI: sem spada skupna blagovna znamka (co-branding), ekskluzivno distribucijsko partnerstvo, skupna marketinška kampanja in podobno.