Nagrade v posameznih kategorijah Marketinške odličnosti so prejeli še NLB, Petrol, Poslovni sistem Mercator, Zavarovalnica Triglav in Atlantic Grupa. Vsem nagrajencem smo nagrade podelili na Slovenski marketinški konferenci v Portorožu.
Vsi nagrajeni marketinški projekti se tako vpisujejo v zgodovino marketinške odličnosti, od čisto vseh prijavljenih projektov pa se lahko učimo in smo vsako leto še boljši. Marketinške ekipe z delovanjem znotraj svojih organizacij skrbijo za napredek in razvoj marketinga, ki tako predstavlja gonilo rasti podjetij. Vsem sodelujočim in nagrajencem v Društvu marketing Slovenije iskreno čestitamo in se zahvaljujemo za njihov prispevek stroki!
Nagrado v kategoriji Odličnost marketinške strategije je prejel Petrol za Razvoj organizacijske kulture in marketinške funkcije, osredotočene na kupca
Strokovna komisija je v obrazložitvi nagrade zapisala, da je imel marketing v Petrolu v letu 2022 še posebej težko in hkrati pomembnejšo nalogo, »saj je bila uvedena regulacija na večini področij, zaradi katere je bilo potrebno redefinirati strategijo in aktivnosti za doseganje poslovnih in strateških ciljev podjetja. Razvidno je, da je marketing v strateški funkciji upravljanja uporabniške izkušnje osredotočen na kupca. Obenem je začutiti tudi globino delovanja, povezovalno vlogo v podjetju in vzpostavitev sodobnih marketinških procesov in orodij, ki so pomembno prispevala k doseganju ciljev podjetja. V podjetju so uspeli narediti tektonske premike in se pravočasno in uspešno odzvati na novo realnost trga.«
V kategoriji Odličnost trajnostnega delovanja kar dva nagrajenca; Poslovni sistem Mercator in Zavarovalnica Triglav
Poslovni sistem Mercator je strokovno komisijo prepričal z Belo embalažo. Pojasnili so, da ima trajnostno delovanje v zelo konkurenčnem okolju, kjer trgovci vsak dan tekmujejo za svoj delež košarice, še posebno težo. »Marketinška odličnost je tudi to, da so uspeli prepričati partnerje, da se odpovedo eni redkih prednosti na prodajnih policah, to je celostna podoba embalaže. Marketing je vodil celoten projekt, od ideje, komunikacije z dobavitelji, do izvedbe. Gre za konceptualno idejo in poskus spreminjanja vedenja ljudi z dolgoročnim vplivom na spremembo navad. Skozi aktivacijo, to je barvanje in ponovna uporaba embalaže, so otroke spodbujali in učili trajnostnega razmišljanja skozi ustvarjalnost, pomembno za otrokov razvoj. So zgled, kako doseči več ciljev: manj barv pri tisku embalaže, spremenjeno percepcijo ljudi in trajnostno naravnanost.«
Osvežitvene vožnje za starejše Zavarovalnice Triglav so projekt, ki zelo jasno sporoča, da je trajnost tudi odgovornost do družbe. »Delež starejših voznikov v Sloveniji se hitro povečuje. Čeprav so to vozniki, ki najpogosteje povzročijo težje prometne nesreče, svojega znanja praviloma ne obnavljajo, hkrati pa je samostojna mobilnost zanje ključ do neodvisnosti in socialne vključenosti. Delati družbene spremembe, ki so potrebne za reševanje aktualnih družbenih problemov, je eden najtežjih izzivov in pri Zavarovalnici Triglav so se v sodelovanju z AMZS pri projektu Osvežitvene vožnje za starejše lotili ravno tega. Gre za dolgoročen projekt, ki ga odlikujeta predvsem odgovornost in trajnostna naravnanost do družbe. Dodatno težo daje projektu dejstvo, da gre za zahtevno ciljno skupino, ki jo je zelo težko pritegniti v tovrstne aktivnosti. V Triglavu so uspeli vključiti tudi mlade, ki so k udeležbi spodbujali svoje babice in dedke, torej je šlo tudi za medgeneracijsko sodelovanje,« je svojo obrazložitev pojasnila strokovna komisija.
Nagrado Marketinško odličnost kot odziv na izredne razmere domov odnesel NLB
S projektom Iz zelene v modro: Marketinška in komunikacijska podpora nakupu Sberbank banke so v NLB opravili odlično delo na vseh treh stopnjah projekta: stabilizacija, harmonizacija in integracija. Vse s ciljem, da obdržijo zaupanje komitentov do svoje banke in do celotnega bančnega trga v dani situaciji, je zapisala strokovna komisija. Izredne razmere namreč terjajo hitre odzive in »ob nastopu ruske agresije in nakupu Sberbank banke d.d. je bilo izjemno malo časa za poglobljen strateški razmislek, po drugi strani pa je bilo na kocki zelo veliko stvari, ki so zahtevale zahtevno in obsežno operativno-tehnično podporo. Projekt odlikujejo hitrost odziva, dobra ideja in odličnost v sami izvedbi.«
Nagrada v kategoriji Odličen korak pred drugimi za Atlantic Grupo: Argeta zelenjavni namazi Relaunch
S tem projektom znamka Argeta »sledi megatrendu dobrega počutja in manjšega uživanja mesa, ob tem pa so svojo kategorijo razširili na vse namaze. Izbrali so pravi trenutek, prečistili obstoječi portfelj, naredili nove recepture, spremenili embalažo ter nagovorili drugačno ciljno skupino kot v prvotni izvedbi. Gre za šolski primer odličnega odziva na trende, v tem primeru fleksitariancev, s tem pa so si razširili portfelj in pozicijo na prodajnih mestih,« je v obrazložitvi zapisala strokovna komisija.
Tudi velika nagrada Marketinška odličnost za Atlantic Grupo
Veliko nagrado Marketinška odličnost je strokovna komisija podelila Atlantic Grupi za razvoj marektinga kot stroke in za veliko vlogo, ki jo imajo pri razvoju marketinga v Sloveniji in širše v regiji. »Atlantic Grupa d.d. postavlja merilo, kako bi marketing moral delovati v vseh podjetjih. Njihovi marketinški projekti imajo glavo in rep, jasne in zrele cilje, odlikuje pa jih konsistenca ter jasna marketinška naravnanost skozi celotno delovanje podjetja.«
Kdo so bili finalisti Marketinške odličnosti, si lahko pogledate v novici TUKAJ.
Nagrajence je med 20 prijavami izbrala 10-članska strokovna komisija, ki so jo sestavljali: Petra Čadež (DMS, Atlantic Grupa), Mojca Avšič (Petrol), Jure Bohinc (A1 Slovenija), Živa Čižman (Outfit7), Leon Korošec (Elan), Andrej Krajner (NLB), Viktorija Radojević Mavrič (Mercator), Janez Rakušček (Luna \TBWA), Vesna Žabkar (Ekonomska fakulteta UL) in Špela Žorž (SHIFT).