Slovenski športni marketing je na svečani podelitvi SPORTO nagrad dobil svoje zmagovalce – kreativne, drzne in inovativne junake, ki so v letošnjem letu oblikovali področje športnega marketinga in sponzorstev. Nagrade, ki jih že drugo leto zapored podeljuje Društvo za marketing Slovenije, so odraz vse bolj premišljenega dela in celovitega pristopa k športnemu marketingu, nagrajenci pa so dokazali, da so “pustili srce na igrišču” in se pridružili elitni druščini profesionalcev v svetovnem merilu. (Foto: Vid Ponikvar/Sportida)

Zmagovalno taktiko so po mnenju žirije in strokovne javnosti med 44 prijavljenci v petih različnih kategorijah izbrali naslednji nagrajenci:

  • Najboljša digitalna komunikacija: #JUNAKI (Prijavitelj: KZS in Zadrga) – uradni "hashtag" prvenstva EuroBasket 2013, ki je združil digitalne športne navdušence.
  • Najboljši oglas: LEPO JE NAVIJATI ZA SLOVENIJO (Prijavitelj: KZS/EP 2013/ZADRGA) – oglas, ki je aktiviral in k sodelovanju povabil srčne slovenske košarkarske navijače.
  • Najboljše športno sponzorstvo: KOŠ STORITEV EUROBASKET (Prijavitelj: Hypo Alpe-Adria-Bank) – projekt, ki je z raznolikimi aktivnostmi postavil visoka merila aktivacije športnih sponzorstev.
  • Najboljše celovite športno-marketinške aktivnosti: EUROBASKET 2013, PRVENSTVO INOVATIVNOSTI (Prijavitelj: KZS/EP 2013/Zadrga) – zgodovinsko prvenstvo, ki je z vrsto izjemnih dogodkov poenotilo Slovenijo.
  • Posebna nagrada žirije: ALBUM "SLOVENSKA KOŠARKA 2013" (Prijavitelj: Spar Slovenija/Sportelement) – poklon slovenski košarki in trajen spomin na EuroBasket 2013.
  • SPORTO International Award: PANNONIAN CHALLENGE (Prijavitelj: Vipnet Croatia) – v vseh pogledih ekstremno športno tekmovanje, ki s kombinacijo športa in glasbe navdušuje udeležence iz regije in sveta.
dr. Maja Makovec Brenčič

"Letošnje tekmovanje za Sporto nagrado je bilo prežeto z duhom največje športne prireditve v Sloveniji, EuroBasket 2013. Ne le organizatorji prvenstva, tudi številna podjetja, ki so stopila v sponzorski odnos, so dokazala, da je kljub zaostrenim razmeram na trgu možno ustvarjati preboje v športnem marketingu, dosegati nove standarde marketinga v športu in preko športa in se na inovativen način približati ne le navijačem, ampak tudi svojim kupcem,” je uspeh nagrajencev in njihovo veliko vlogo v razvoju športnega marketinga v Sloveniji komentirala dr. Maja Makovec Brenčič, predsednica Društva za marketing Slovenije in predsednica žirije SPORTO nagrade 2013.

“Inovativni pristopi v digitalnem družbenem komuniciranju, maskota Lipko, umeščanje storitev neposredno v arene športnih dogajanj, sodelovanje in vključevanje kupcev in navijačev v raznovrstne komunikacijske in prodajne aktivnosti, nagradne igre, dobrodelnost in še bi lahko naštevali. Rdeča nit vseh je čustveni naboj, pripadnost in prepoznavnost ter sporočanje – Slovenijo čutim. Športna igra in junaški boj slovenskih košarkarjev, pogum in marsikatera drznost sponzorjev - podjetij, zvez in klubov - so v letošnjem letu Slovenijo košarkarsko in marketinško povezali.

Finalisti so bili sicer med seboj precej izenačeni, še posebej v kategorijah,kot so digitalno komuniciranje, oglasi, celovite marketinške aktivnosti. Z veseljem ugotavljam, da prijavitelji vsako leto bolj profesionalno in znotraj vse zahtevnejših standardov marketinga v športu in preko športa vse bolj osredotočeno povezujejo strategijo, vizijo, poslanstvo podjetja, kluba ali zveze s ciljno naravnanostjo marketinga in prodaje. Prav to je ključ do uspešnosti in učinkovitosti vloženih sredstev v sponzorstva in druge oblike marketinških aktivnosti v športu in preko športa.”

Žirijo so sestavljali še Iztok Sila (SILA svetovanje, predsednik prvostopenjske žirije), Špela Levičnik Oblak (direktorica LUNA TBWA, regijska direktorica TBWA CEE Adriatic), Darja Teržan (vodja strateškega marketinga in razvoja, Mlekarna Celeia, d.o.o.), mag. Mateja Jesenek (direktorica družbe INTERSPORT ISI, d.o.o.) in Tom Rudolf (direktor strateškega marketinga, Amis) – skupaj s strokovno javnostjo, ki je prav tako imela možnost glasovanja, so jih zmagovalci po besedah mag. Mateje Jesenek najbolj prepričali s “...celovitostjo, da so pokrili in uporabili prav vse komunikacijske možnosti, s katerimi so dosegli največjo možno vpetost izbrane javnosti za dosego ciljev.Posebej pa je potrebno izpostaviti tudi to, da se SPORTO nagrajenci niso ustrašili majhnosti slovenskega trga, temveč so pogumno in uspešno povezali cilje svojega delovanja s cilji izbrane športne dejavnosti in s tem dosegli dobre rezultate. To pa je tisto, kar šteje kjerkoli po svetu.”

Prejemniki SPORTO nagrad so dokazali, da je Slovenija ne le dežela športa, temveč tudi inovativnega in konkurenčnega športnega marketinga, ki je lahko, kot je poudaril član žirije Tom Rudolf, v marsičem zgled svetovnim akterjem na tem področju: “Slovenija lahko postane kovačnica inovativnih in hkrati na terenu preverjenih idej, ki jih lahko s preverjeno ROI matriko ponudimo tudi mednarodnim športnim trgom.”

Športno sponzorstvo je investicija, ki se ob dobrem sodelovanju vseh deležnikov večkratno povrne, kot spoznavajo tudi slovenski sponzorji. Iztok Sila, predsednik prvostopenjske žirije: »Vedno več je dobro pripravljenih prijav, kar kaže na naraščujoče število dobrih sponzorskih projektov, ko oba deležnika(še posebej pa sponzor) vesta, zakaj sta se za sodelovanje odločila.”

Prostora za rast je, po besedah Špele Levičnik Oblak, kljub velikemu napredku seveda še veliko: “Z veseljem bi v pozitivni luči izpostavila aktivnosti KZS pri projektu EuroBasket tako na družbenih omrežjih kot v okviru celotne organizacije dogodka, ki je aktiviral vso Slovenijo, povzročil dvig zanimanja za košarko pri mladih in vnesel veliko optimizma in pozitivne energije. Vsebinsko si zaslužijo vse pohvale, nekaj prostora za izboljšanje pa ostaja zagotovo na področju oblikovanja, ki je šibkejši del tega projekta.”

Iskrene čestitke vsem nagrajencem, njihovim izzivalcem prihodnje leto pa izziv: doseči in preseči v letošnjem letu visoko postavljena merila slovenskega športnega marketinga.

ZMAGOVALCI SPORTO NAGRADE 2013


Naziv projekta: #JUNAKI
Prijavitelj: KZS IN ZADRGA

Komuniciranja nastopa košarkarske reprezentance Slovenije na domačem evropskem prvenstvu v letu 2013 ob razširjenosti družabnih omrežij enostavno ni mogoče prepustiti naključju. Odločili smo se za proaktiven in drzen nastop in že ob začetku priprav lansirali uradni hashtag prvenstva ter ga v stilu kampanje: »Čas je za junake« poimenovali #junaki. Zavedali smo se drznosti obljube, a hkrati prepoznali možnost za usmerjanje komunikacije. #junaki smo zaradi svoje povednosti uporabljali na vseh orodjih komuniciranja in ga tako vrasli v kreativno rešitev in sporočilo kampanj.  V času prvenstva in pred njim se je izkazal kot zelo množična in usmerjena platforma komuniciranja, ki je dosegla na desetine tisoč interakcij. S svojo borbenostjo in simpatičnostjo so slovenski košarkarji naziv, ki smo jim ga nadeli, upravičili in to so navijači prepoznali tudi ob 5. mestu, ki ni najboljša uvrstitev reprezentance. Iskrenost se je izplačala, obljubili nismo medalje, le nič več in nič manj kot junaški boj. In obljubo izpolnili.

 

Naziv projekta: LEPO JE NAVIJATI ZA SLOVENIJO
Prijavitelj: KZS/EP 2013/ZADRGA

Ideja je bila preprosta. V medijskem smislu smo želeli pripraviti korporativni TV spot s sporočilom o identiteti našega EuroBasketa in video spot za glasbeno himno prvenstva v enem in s tem doseči brezplačno razširjanje po televiziji in spletu. V kreativnem smislu pa vključiti navijače v proces ustvarjanja spota in vsebino zgodbe temeljiti na vzporednem doživljajskem dogodku, ki bo osupnil vse prisotne in kasneje tudi gledalce. Zato smo v sodelovanju z RTV Slovenija pripravili obsežno akcijo »Bodi navijač za en dan«, v kateri je več 1.000 Slovencev najprej sodelovalo v spletnem natečaju, 10 izbrancev, pravih košarkarskih navijačev, ki jih je žirija izbrala na temelju njihovih avtentičnih fotografij, pa je doživelo povsem ekskluziven dan s slovenskimi košarkarskimi reprezentanti, štabom in ambasadorji prvenstva. Del tega dne, v katerem so navijači spoznali svoje idole v sproščenem okolju, pa je bilo tudi posebno presenečenje. Izbrane navijače je namreč presenetila skupina več kot 500 navijačev, ki jim je med igro pričaralo vzdušje, ki ga sami kot navijači ustvarjajo ob navijanju za svoje idole, tokrat so bili na igrišču oni. Celotna doživljajska akcija pa je seveda postala del TV spota, ki je služil tudi kot oglas za prodajo vstopnic, tako da se je sporočilo: »Lepo je navijati za Slovenijo« razširilo tudi med gledalce. TV spot smo lansirali v »prime time« terminu na RTV Slovenija, ogledalo pa si ga je več kot 100.000 gledalcev.


 
Naziv projekta: KOŠ STORITEV EUROBASKET
Prijavitelj: HYPO ALPE-ADRIA-BANK
Sponzoriranec: EUROBASKET 2013

Skupina Hypo Alpe Adria se je s šestimi ključnimi trgi v sponzorstvo EuroBasketa 2013 vključila kot prvi glavni sponzor in projekt postavila v središče svojih marketinških in prodajnih dejavnosti. V aktivacijo sponzorstva je bilo vloženih dodatnih 1,6-krat toliko sredstev kot v nakup sponzorskih pravic. V pričakovanju večje dejavnosti drugih sponzorjev je Hypo z akcijo depozitov Trojka in Finale začela že spomladi 2013 in prav z njima občutneje presegla prodajne cilje. Tudi ostale marketinške kampanje in aktivnosti so bile dosledno v duhu EuroBasketa, prodajne ponudbe imensko in vsebinsko povezane s košarko, vse stične točke s strankami pa so opominjale na Hypovo vpletenost v prihajajoči dogodek: poslovalnice z mini koši, bankomati s košarkarskimi raketami, program zvestobe z EuroBasket darili itn. Posebno spletno mesto hypoeurobasket.si je v središče postavilo nagradno igro in VIP doživetje, ki ga ni mogoče kupiti: ekskluziven »behind the scene« ogled slovenskih tekem in finala. V zadnjem valu komuniciranja je bila lansirana uradna predplačniška kartica, ki je bila postavljena v središče pionirskega izvenbančnega poslovanja v navijaških conah. S projektom EuroBasket kartica je Hypo naslovila segment težko ulovljivih novih bančnih strank, nastavila model za potencialno brezgotovinsko plačevanje na bodočih večjih dogodkih in dobesedno prestavila banko v središče veličastnega dogodka.


 
Naziv projekta: EUROBASKET 2013, PRVENSTVO INOVATIVNOSTI
Prijavitelj: KZS/EP 2013/ZADRGA

EuroBasket 2013 je bil največji športni dogodek zgodovini samostojne Slovenije in je v procesu izvedbe od potrditve kandidature razvil več kot sto različnih komunikacijskih rešitev, ki so segli praktično na vsa področja marketinškega komuniciranja. Od oglaševalskih do PR kampanj do družbeno podpornih projektov in obsežnega sistema digitalnih aktivnosti. V posebni luči komuniciranje projekta predstavljajo predvsem marketinški projekti, ki so bili inovativni glede na prejšnja prvenstva in so izpostavili slovensko ustvarjalnost pri organizaciji takšnega dogodka. Med njimi so: organizacija izjemno odmevnega žreba skupin v jami, vragolije in komuniciranje ene najaktivnejših, če ne že najaktivnejše maskote v športni zgodovini, ki je v svoji promocijski vnemi splezala na Triglav in skočila s padalom, organizacija čisto pravega košarkarskega turnirja na morju, obsežna mobilna aplikacija, ki si jo je preneslo četrt milijona uporabnikov, uradni »hashtag« prvenstva #EuroBasket2013, ki se je kot prvi slovenski uvrstil med famozne svetovne trende (VW trends),  TV spot himne, ki je bil posnet na temelju celodnevnega presenečenja za košarkarske navijače, celostna podoba prvenstev, ki je vsebovala tudi povedni del »i feel« iz katerega so se med drugim razvili tudi promocijski artikli, ki so na koncu dosegli prodajno naklado 150.000 kosov, pravljica o maskoti, ki je že zadnje tri mesece zapored najbolj prodajana pravljica v Sloveniji, poenotena komunikacija mest na nivoju kreativnih promocijskih kampanj in znamčenja, ki je bila še posebej postavljena kot praksa za prihodnost v sklopu organizacij EuroBasketa in še bi lahko naštevali … EuroBasket 2013 je bil vseslovenski projekt, paralelni svet, ki je vrh dosegel s 5. mestom, #junaki in maskoto, ki je s pokalom priletela z vrha Stožic.



POSEBNA NAGRADA ŽIRIJE
Naziv projekta: ALBUM "SLOVENSKA KOŠARKA 2013"
Sponzoriranec: EUROBASKET 2013
Prijavitelj: SPAR SLOVENIJA/SPORTELEMENT

Podjetje Spar Slovenija je preplet sponzorstva slovenske košarkarske reprezentance in sponzorstva dogodka EuroBasket 2013 pričelo junija z izdajo albuma za zbiranje sličic »Slovenska košarka 2013«. Album, ki predstavlja poklon slovenski košarki in trajen spomin na EP 2013, so povezali s programom zvestobe, saj so kupci sličice prejeli ob nakupu nad 10 EUR. Poleg aktivne vključitve kupcev je album predstavljal tudi temelj, na katerem so gradili celotno strategijo sponzorstva. Album sestavljajo štirje vsebinski sklopi, v katerih najdemo tako prerez bogate zgodovine jugoslovanske in slovenske košarke kot tudi predstavitev EuroBasketa 2013 ter kandidatov za slovensko reprezentanco. Izid albuma so pospremili z novinarsko konferenco, zaznamovano s srečanjem košarkarskih legend in aktualnih slovenskih reprezentantov ter sproščenim vzdušjem ob obujanju spominov in deljenju pričakovanj pred začetkov EP 2013. Po novinarski konferenci je Spar Slovenija začel z obširnim oglaševanjem, trgovine Spar in Interspar pa so že začele dihati v košarkarskem vzdušju. V albumu so bile štiri sličice rezervirane za skupinsko fotografijo slovenske reprezentance. Te sličice so v obtok dali 4. septembra, torej na dan začetka EP 2013 in prve slovenske tekme. EuroBasket 2013 je sicer že minil, album pa v mnogih slovenskih domovih ostaja kot trajen spomin na ta veličasten dogodek.

SPORTO INTERNATIONAL
Naziv projekta: PANNONIAN CHALLENGE
Prijavitelj: VIPNET CROATIA

Pannonian Challenge velja za največje tekmovanje v ekstremnih športih v regiji in je eden redkih svetovnih festivalov ki združujejo BMX, Skate, In-line and MTB tekmovanja. V štirinajstih letih Pannonian Challenge je tu tekmovalo veliko znanih svetovnih imen in dogodku dalo še večjo mednarodno težo. Kar naredi dogodek še atraktivnejši, je združitev športnega tekmovanja z glasbenimi koncerti, fotografskimi razstavami, video predstavitvami o ekstremnih športih, delavnicami … Športna tekmovanja z mednarodno udeležbo, združena z glasbenimi koncerti so edinstven primer v regiji. Festivala se že vrsto let udeležuje tisoče mladih. Letošnji Pannonian Challenge v številkah: 20.000 obiskovalcev, 250 tekmovalcev, 75 prostovoljcev, 13.000 Facebook fanov, 25.000 TV gledalcev (Sportska televizija) … Športni klub Pannonian želi s festivalom promovirati šport, mladost, pozitivno energijo in urbano kulturo. Naslednje leto bo Pannonian Challenge praznoval 15 let.

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam