NAGRAJENCI 2016
Izmed 38 prijavljenih športno-marketinških in sponzorskih projektov je mednarodna strokovna žirija nagradila zmagovalce petih kategorij nagrad SPORTO Awards 2016. Skupaj v bitki: Paraolimpijci in Lidl Slovenija (Lidl Slovenija), Gladko bančništvo (Nova KBM), Slovenski Rio 2016 (Olimpijski komite Slovenije), Prijaffi se – pomembno je sodelovati! (Jaffa Crvenka) in Naj planinska koča 2016 (Siol.net) so bili na že peti SPORTO konferenci v Portorožu nagrajeni kot najboljši primeri dobrih praks na področju sponzorstev in marketinga v športu v Adriatic regiji.
Zmagovalce in finaliste je izbrala mednarodna strokovna žirija, ki jo je sestavljalo sedem članov: Saša Ćirić (Marketing and R&D Director, Frikom), Toby Hester (Head Coach & CEO, Sponsorship Coach), Darko Ivančević (Marketing Director, Zagrebačka pivovara), Mitja Jereb (Strategy Director, Renderspace), Niko Kušar (Vodja Službe za tržno komuniciranje, Telekom Slovenije), Uroš Stanić (Marketing Manager, HNK Rijeka) in Špela Žorž (Managing Director, Grey Ljubljana).
"Zdi se nam pomembno, da dobre primere sponzorstev in aktivacije nagradimo in spodbudimo. Opažamo, da so prijavljeni projekti vsako leto bolj celoviti in načrtovani kot del celostne poslovne in marketinške strategije," pravi Tanja Kavran, izvršna direktorica Društva za marketing Slovenije.
Tudi Špela Žorž (Grey Ljubljana), ki je kot članica žirije dobro spoznala SPORTO Awards prijave že lansko leto, poudarja, da se kvaliteta prijavljenih projektov znatno izboljšuje. "Vidimo čedalje več aktivacijskih projektov, ne zgolj komunikacijskih," pravi.
Kot še dodaja Toby Hester, je "sponzorstvo čudovita industrija in naša dolžnost je, da motiviramo in navdihujemo občinstva, na katera želimo vplivati. V tej regiji moramo kot marketinška industrija nadaljevati z razvojem in rastjo naših zmožnosti in nagrade SPORTO Awards 2016 so odličen primer tega."
Žirija je nagradila naslednje projekte:
Zmagovalec v kategoriji NAJBOLJŠE ŠPORTNO SPONZORSTVO
SKUPAJ V BITKI: PARAOLIMPIJCI IN LIDL SLOVENIJA (sponzor: Lidl Slovenija, nosilec pravic: Zveza za šport invalidov Slovenije – Paraolimpijski komite, prijavitelji: Lidl Slovenija, OMD Slovenija, ZŠIS – POK, Fabulatorij, Mediodrom). Žirija je med drugim dejala, da je bilo sponzorstvo zasnovano celostno ter povezano s poslovnimi cilji podjetja, izpeljava pa izjemno dovršena. Pohvalili so konsistentnost ter splošno integriranost kampanje in komunikacij, obenem pa vidijo dodano vrednost v dvigovanju ozaveščenosti o športnikih invalidih.
Kategorija Najboljše športno sponzorstvo je imela največ prijav - kar 23, prijavljene projekte pa je žirija ocenila kot izjemno dobre in poleg zmagovalca izbrala kar 6 finalistov: ELES – PRENAŠANJE ENERGIJE, PRENAŠANJE VREDNOT (sponzor: ELES, Ltd.), SKOČITE V MERCATOR, PODPRITE SKAKALCE (sponzor: Mercator, d.d.), NAJ VAS NIČ NE USTAVI (sponzor: Telekom Slovenije, d.d.), GLADKO BANČNIŠTVO (sponzor: Nova KBM), OKUS PO DOMU (sponzor: Alpsko mleko), MI SMO EKIPA! OLIMPIJSKA KREDITNA KARTICA RIO 2016 (sponzor: Vojvodjanska Banka).
Zmagovalec podkategorije NAJBOLJŠE OSEBNO SPONZORSTVO ŠPORTNIKA
GLADKO BANČNIŠTVO (sponzor: Nova KBM, nosilec pravic: Filip Flisar, prijavitelji: Nova KBM/Pristop). Projekt je bil po mnenju žirije izjemno dobro strateško zasnovan, ciljan in inovativen.
Zmagovalec v kategoriji NAJBOLJŠE KOMUNICIRANJE ŠPORTNIH SUBJEKTOV
SLOVENSKI RIO 2016 (nosilec pravic: Olimpijski komite Slovenije), ki je žirijo med drugim navdušil z razširitvijo aktivnosti v povezavi z Olimpijskimi igrami skozi celotno leto. Člani so še posebej pohvalili vzpostavitev dolgoročne platforme in ustvarjanje vrednosti za sponzorje.
Finalist v tej kategoriji je še RED BULL GONI PONI (nosilca pravic: Red Bull & Agency Ekstrem), ki je prejel tudi POSEBNO NAGRADO ŽIRIJE ZA ODLIČNO AKTIVACIJO DOGODKA. Žirija je med drugim pohvalila odlično ujemanje blagovne znamke z izbrano aktivnostjo ter dobro ciljanje. Tudi umestitev sponzorjev je bila po mnenju žirije izjemno dobro izpeljana.
Zmagovalec v kategoriji NAJBOLJŠE MEDIJSKO PARTNERSTVO
NAJ PLANINSKA KOČA 2016 (Siol.net). Izstopala je izjemno dobro načrtovana struktura ter kreativna in bogata vsebina projekta. Žirija je poudarila tudi, da je medij uspel z relativno nizkim proračunom ustvariti relevantno vsebino in doseči široko občinstvo ter dobre rezultate.
Zmagovalec v kategoriji NAJBOLJŠE DIGITALNO KOMUNICIRANJE
PRIJAVI SE – POMEMBNO JE SODELOVATI! (sponzor in prijavitelj: Jaffa Crvenka, nosilec pravic: Olimpijski komite Srbije). Žirija med drugim meni, da je bila aktivacija dobro uporabljena, kampanja pa je bila izjemno dobro integrirana. Poleg tega je digitalna kampanja dobro sledila zastavljenim ciljem in je prinesla odlične rezultate.
Finalista v tej kategoriji sta HERVIS TRENER (sponzor: Hervis d.o.o., nosilec pravic: Matjaž Kek, prijavitelji: Hervis d.o.o. w/ SportMediaFocus & StartupMarketing.si) in VAL ENERGIJE (sponzor in prijavitelj: Petrol d.d., nosilec pravic: Olimpijski komite Slovenije).
Projekti iz posamezne države prijaviteljice, ki so v kategoriji NAJBOLJŠE ŠPORTNO SPONZORSTVO prejeli najvišje ocene, so se avtomatsko uvrstili na tekmovanje evropskega sponzorskega združenja (ESA) v kategoriji »Best of Europe« [2016 ESA Excellence Awards]. Na izbor najboljših evropskih projektov v London februarja 2017 odhajajo:
- Najboljši slovenski projekt: SKUPAJ V BITKI: PARAOLIMPIJCI IN LIDL SLOVENIJA (sponzor: Lidl Slovenija, nosilec pravic: Zveza za šport invalidov Slovenije – Paraolimpijski komite, prijavitelji: Lidl Slovenija, OMD Slovenija, ZŠIS – POK, Fabulatorij, Mediodrom)
- Najboljši hrvaški projekt: BE THE MISSING PART (sponzor: Allianz Zagreb d.d., nosilec pravic: Croatian Paralympic Committee, prijavitelja: Allianz Zagreb d.d. | Vetturelli d.o.o.)
- Najboljši srbski projekt: MI SMO EKIPA! OLIMPIJSKA KREDITNA KARTICA RIO 2016 (sponzor: Vojvodjanska Banka, part of NBG group, nosilec pravic: Olimpijski komite Srbije, prijavitelji: Vojvodjanska banka and DNA Communications d.o.o.)