Tretja Akademija MM je izšla decembra 1998. Prispevki v njej predstavljajo novejši pogled na marketing, mednarodni marketing, marketinško usmeritev organizacij in marketinško akademijo. Odgovorna urednica revije je Meta Dobnikar, uvodno besedo pa je spisal dr. Zlatko Jančič, član uredniškega odbora 3. Akademije MM.
3. Akademija MM (PDF)
Uvodna beseda:
Marketing je vse in vse je marketing, je svoj čas vzkliknil Regis McKenna. Prepotentno? Kakor se vzame. V luči sodobnih sprememb, ko ni nič več tako, kot mislimo, da bi moralo biti, je trditev lažje razumljiva. Marketing postaja stalnica vsakršne dejavnosti, vsakršne, četudi ne povsem razločne menjave. Obsedeni smo z njim: podjetniki, državniki, župani, kulturniki, športniki, župniki, študentje in učitelji. Vseeno pa dejstvo, da vsi ljudje vstopamo v številne procese menjave in tako tvorimo živ družbeni organizem, še ne pomeni, da vsi v menjavi tudi pridobimo. Ponavadi je tako, da večji kos pograbijo pametnejši, zvitejši, močnejši, če se jim seveda ne znamo dobro upreti. Kakovostno marketinško znanje je zato temeljna zahteva preživetja v sodobni tržni družbi in način socializacije ljudi v njeno zamotano delovanje. Brez te socializacije bomo izgubljali vsi.
Kako do znanja? Načini so številni. Marketing ima to srečo ali pa smolo, da je lahko zlahka razumljiv, vsaj če govorimo o klasični dilemi »To P or not to P«, kot šaljivo pravi Evert Gummesson. Težje pa se je dokopati do poglobljenih strokovnih in znanstvenih spoznanj, saj naša tradicija in predvsem majhna kritična masa ljudi pogosto predstavljata previsoko oviro.
V Sloveniji beseda marketing uradno že več kot desetletje ni več žaljivka. To pa še zdaleč ne pomeni, da smo končno doumeli in obvladali vse zakonitosti procesov menjave. Bolj bo držalo, izjeme ste seveda vi, bralci, da smo se naučili novih besed, se sprijaznili z njimi, dejanja v gospodarstvu in na državni ravni pa se niso kaj dosti spremenila.
Akademija MM je zato svojevrstna upornica. Četudi mnogi umni ljudje sodijo, da Slovenci nimamo kaj prida povedati o marketingu in da moramo predvsem poslušati in ubogati bolj izkušene in pametnejše, se akademija ne da. Dokazati hoče, da zmoremo tudi mi ustvarjati lastno znanje. Pred vami je njena tretja številka, že druga letos. Dve številki na leto pomenita za vedi in ljudi, ki jo ustvarjajo, ogromno.
Zlatko Jančič
KAZALO VSEBINE:
NOVEJŠI POGLED NA MARKETING
- Marko Lah: Marketinške implikacije ekonomskih teorij rasti podjetja
- Vesna Žabkar: Zadovoljstvo s trženjskimi odnosi na medorganizacijskih trgih storitev tržnega komuniciranja
MEDNARODNI MARKETING
- Milan Jurše: Konkurenčni izzivi globalizacije trgov za slovenska podjetja
- Maja Makovec Brenčič: Kaj imajo skupnega necenovni dejavniki konkurenčnosti in lokacija njihovega razvoja?
MARKETINŠKA USMERITEV ORGANIZACIJ
- Vladimir Gabrijan, Boris Snoj, Damijan Mumel: Analiza tržne naravnanosti podjetij v Sloveniji
- Melita Zupančič: Prodajna in marketinška usmeritev podjetij
- Damijan Mumel, Matjaž Iršič: Ali razlike v tipu lastništva podjetij odsevajo tudi v menedžmentu njihovih marketinških aktivnosti? Primerjalna analiza Slovenije in Madžarske
MARKETINŠKA AKADEMIJA
- Monika Kukar-Kinney: Pregled najvplivnejših avtorjev in člankov na področju trženja v ZDA v obdobju 1992–1996
Mednarodna standardna serijska številka Akademija MM (spletna izdaja): ISSN 2630-4368.