Evropska marketinška konfederacija (EMC) je 27. maj razglasila za mednarodni dan marketinga. Namenjen je predvsem ozaveščanju o pomenu marketinga v poslovanju podjetij in delovanju družbe, pa tudi spodbujanju marketingašev, da so ponosni na svoje poslanstvo.

Predsednik EMC Ralf Strauss je ob tem dejal: »Razvoj marketinga po svetu je kot kot impresivno potovanje z mnogimi spremembami. V današnjem času je, v kontekstu digitalne transformacije, ko lahko raziskujemo svoje okolje bolj kot kdaj koli prej, analiziramo potrebe v realnem času ter gradimo odnose, pomen marketinških strokovnjakov izjemno velik.«

27. maj je bil za praznik marketinga izbran zato, ker se je na ta dan leta 1931 rodil eden najbolj znanih marketinških strokovnjakov Philip Kotler, priznan profesor, ki marketing živi skozi teorijo in prakso ter je s tem imel velik vpliv na razvoj marketinga po svetu.

V Evropski marketinški konfederaciji so sklenili, da bodo ob mednarodnem dnevu marketinga podeljevali tudi nagrade za izjemne dosežke v marketingu in prvo nagrado je 25. maja prejel prav Philip Kotler.

Društvo za marketing Slovenije si v okviru svojega delovanja prizadeva za prenos znanja in razvoj marketinške stroke v Sloveniji. Naše poslanstvo je, da svoje člane in druge izobražujemo, povezujemo in navdihujemo. Smo gibanje, pospešek, pogum, stroka, ustvarjanje in smo povezanost. Vse to so elementi Marketinškega manifesta, o katerem si več lahko preberete tukaj.  

EMC si želi, da bi mednarodni dan marketinga tudi v posameznih državah izkoristili za nagrajevanje nadpovprečnih marketinških umov in projektov. Prav odlične marketinške projekte slavi tudi nagrada Marketinška odličnost, ki jo bomo v Društvu za marketing Slovenije podelili 30. maja zvečer, v Portorožu, na Slovenski marketinški konferenci. Nagrado bodo prejeli najboljši marketinški projekti, ki so se za laskavi naslov potegovali v štirih kategorijah.

EMC je za mednarodni dan marketinga razglasil 27. maj!
Mednarodni dan marketinga ima tudi svojo spletno stran, prav tako so se marketinškemu prazniku posebej posvetili v švicarski marketinški organizaciji.

Kaj jim marketing pomeni in kaj so tiste vrednote, ki so jih skozi leta razvili v marketingu, smo povprašali tudi marketinške strokovnjake, ki sestavljajo strokovno komisijo Marketinške odličnosti.  Prof. dr. Vesni Žabkar iz Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani marketing pomeni »Ljubezen do učenja in odkrivanja novega, radovednost, presojo na podlagi dejstev in odgovornost.« Jure Bohinc, direktor marketinga v A1 sovraži hierarhijo, organizacijske silose in obrekovanje. Zato se mu zdi pomembno, da deluje v okolju, kjer se prevzema odgovornost, ne pa bojuje za pozicije. »In kjer se spodbuja interno podjetništvo, ki omogoča, da se učimo iz lastnih napak.« To je zanj okolje, v katerem lahko vsak marketingaš vzcveti.

»Marketing v svojem bistvu nosi spremembo. Nosi gonilo po tem, da se ne zadovoljiš z obstoječim. Da iščeš več. Napredek in drugačnost. Nove prijeme, kanale, orodja, sporočila. Marketing v sebi nosi kreativnost, iskrico, norčavost, emocije. Če nisi takšen tudi osebno in če uživaš v predvidljivosti enakega, to po vsej verjetnosti ni delo zate.« Andrej Krainer, direktor komunikacij v NLB

Viktorijo Radojević Mavrič, izvršno direktorico področja marketinga v Mercatorju navdihujejo originalnost, inovativnost, prodornost, pogum in energija, ki izhajajo iz skupnih dosežkov. Posamezniki imajo po njenih besedah odlične ideje, ampak samo predan in visoko usposobljen tim lahko uresniči izjemne projekte, je dodala. Tudi Mojca Avšič, direktorica marketinga in uporabniške izkušnje v Petrolu stavi na ekipo: »Skupaj s svojimi sodelavci sem v letih dela v marketingu razvila več ključnih vrednot, ki mi pomagajo do rezultatov, tako na profesionalni kot osebni ravni. Te vrednote so temelj za vsak projekt, aktivnost ali nalogo, ki jo izvajamo.« Stranke in kupce postavljajo v središče, odkritost, transparentnost in poštenost so ključni v vsem, kar počnejo, zavedajo se, da njihovo delo prispeva k razvoju, praznujejo majhne zmage, razvijajo pa projekte, ki jih je mogoče utemeljiti s postavljenimi KPI-ji.

»V marketingu in komunikacijah sem zdaj res že vrsto let. In čeprav se zdi, kot da sem vmes - zaradi hitrih sprememb - na istem delovnem mestu zamenjal nekaj različnih poklicev in služb, so nekatere stvari ostale vseskozi enake. Instinkti in čustva, ki oblikujejo in usmerjajo vedenje ljudi, so se oblikovali sto tisoče let in še tako bistra tehnična igračka jih ne more na hitro spremeniti. Zavedati se moramo, da je tisto, kar v nas ostaja enako, mnogo pomembnejše od tistega, kar se spreminja. Osebno pa bi rad izpostavil le eno, morda nepričakovano besedo: radovednost. Radovednost, ki stremi k svežim spoznanjem, odkrivanju novega, preizkušanju neznanega, sprejemanju drugačnega. Če želite od mene slišati samo en, preprost nasvet, bi vam rekel le: »Ostanite radovedni. Vedno.« Janez Rakušček, izvršni kreativni direktor Luna \TBWA

Mag. Leon Korošec, direktor zimske divizije in podpredsednik skupine Elan je marketing označil kot poslovno funkcijo, ki se razvija v smer strateško pomembne vloge v poslovanju podjetij. »Ne zgolj v okviru delovanja na trgu, ampak tudi kot povezovalni element posameznih poslovnih funkcij znotraj podjetja.« Predsednica strokovne komisije Petra Čadež, direktorica marketinga v Atlantic Drogi Kolinski, pa je dejala, da je marketinško odlično delovanje predvsem to, da je v podjetju vidna pomembna vloga marketinga, usmerjenost podjetja h končnemu uporabniku. Vse te vrednote so člani strokovne komisije zagotovo iskali tudi v prijavah za nagrado Marketinška odličnost, le najboljši pa bodo razglašeni za državne prvake v marketingu.

Mednarodni dan marketinga praznujemo 27. maja, na rojstni dan marketinškega strokovnjaka Philipa Kotlerja.

Philip Kotler je izkoristil priložnost in se v pismu zahvalil marketinški skupnosti EMC za razglasitev mednarodnega dneva marketinga.

Pismo Philipa Kotlerja, ki je med svojim izobraževalnim popotovanjem po Evropi v letu 2005 obiskal tudi Slovenijo.

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam