V sponzorstvo je, tako kot v vsak odnos, treba vlagati. Pomembno je, da nobena stran ne obljubi nečesa, česar ne more izpolniti. Vsekakor pa velja, da je za dobre rezultate treba delati in vztrajati.

Pred začetkom izobraževanj v okviru Akademije športnega marketinga smo se pogovarjali z enim od predavateljev, nekdanjim izjemno uspešnim smučarskim skakalcem, olimpijskim prvakom, danes pa marketing managerjem pri Smučarski zvezi Slovenije in predstavnik v komisiji športnikov Mednarodne smučarske zveze. Na Akademiji športnega marketinga bo delil svoje bogate športne in marketinške izkušnje.

Kakšne so sestavine uspešnega sponzorstva?

Tako kot v vsakem razmerju je najpomembnejše, da imajo vsi vpleteni zaradi sodelovanja doprinos. Vsak sponzor ima drugačne cilje, kaj je tisto, kar si želijo doseči s sodelovanjem. Na strani sponzoriranca pa je, da to tudi uresniči. V športnem sponzorstvu je veliko povezano z rezultati, zato je kdaj lahko težko, a če se vlaga v pravo smer, se prej ali slej vse sestavi.

Kako naj športne zveze sodelujejo s sponzorji?

Pojem »sodelujejo« je kar širok. Tukaj gre vse od izpolnjevanja sponzorskih obveznosti, do komunikacije, dostopnosti in prilagodljivosti. Bistveno je, da ne obljubiš nečesa, za kar veš, da tega ne boš mogel dostaviti.

Kako naj športniki razumejo obveznosti do sponzorjev? Kako jih lahko izkoristijo?

Najpomembnejše vlaganje v športnika je v njegovi fazi razvoja. Takrat športniki potrebujejo največ podpore, da lahko pridejo na najvišji nivo. Je pa včasih težava, ker s tem denarjem razpolagajo zveze, ki seveda za športnika zagotavljajo opremo, priprave, trenerje ... Ko športnik uspe in začne s svojim športom tudi služiti, takrat jih veliko pozabi, koliko sredstev je že bilo namenjenih njim in vidijo samo še tisto, kar jim ostane na bančnem računu. Veliko športnikov se tudi ne zaveda, da prihajamo v čas, ko njihovi rezultati ne bodo več najpomembnejši dejavnik pri zagotavljanju sponzorjev.

"Najpomembnejše vlaganje v športnika je v njegovi fazi razvoja," je izpostavil Jernej Damjan.
Kaj manjka sponzorstvom v Sloveniji?

Sponzorstvom v Sloveniji ničesar ne manjka, potrebujemo pa močnejše gospodarstvo. 😊

Katere dobre prakse sponzorstva bi izpostavili?

Dobrih praks je veliko, vendar se trg nenehno spreminja, zato se je treba prilagajati. Sem mnenja, da tisti sponzorji, ki se zavedajo, da tako kot v športu rezultati ne pridejo čez noč, je tudi za dobre rezultate sponzorstva treba delati in vztrajati. Sponzorstva v športu niso sprint, ampak tek na dolge razdalje.

S katerimi marketinškimi znanji bi morali biti po vašem mnenju opremljeni vsi športniki?

Vsi športniki bi se morali zavedati, da sam športni rezultat ni "več" dovolj. Veliko bolj pomembna je osebna blagovna znamka. Vsekakor pa je dobro, da se športniki zavedajo sponzorjev, ki skrbijo zanje in z njimi gojijo odnose tudi če ne gre za osebna sponzorstva.

Akademija športnega marketinga svoja vrata odpira 22. oktobra 2024!

Kaj pridobite s treningom na Akademiji športnega marketinga?

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam