Ob poplavi podatkov se lahko zgodi, da zbiramo napačne podatke in ne dobimo želenih informacij o naših uporabnikih, zato je izbira prave podatkovne strategije in ustrezne platforme za zbiranje in obdelavo podatkov izjemno pomembna.
Včasih smo o uporabnikih zbirali vse vrste podatkov, danes pa naj bi zaradi potrebe po privolitvi in drugih zakonodajnih zahtevah, zbirali le še podatke, ki jih zares potrebujemo. Kljub temu pa v praksi ni zmeraj tako. Eden od pomembnih elementov spletne marketinške analitike je tehnološka platforma, s katero zbiramo podatke, saj za pravo razumevanje podatkov podjetje potrebuje ustrezno orodje glede na svoje potrebe. Izbiro tehnološke platforme za zbiranje in obdelavo podatkov je treba skrbno pretehtati, zato nas je skozi proces izbire popeljal Anže Hribar, direktor področja analitike v iPROM.
Neodvisna orodja za marketinško analitiko so orodja, ki vam omogočajo spremljanje, zbiranje, obdelavo in analizo podatkov o vedenju obiskovalcev vaših spletnih strani, spletnih aplikacij in drugih digitalnih kanalov ter niso v lasti ali pod nadzorom velikih oglaševalskih korporacij. »To pomeni, da ste sami lastnik zbranih podatkov in nad njimi ohranjate popoln nadzor. Brez vašega privoljenja podatki, ki ste jih zbrali, ne bodo deljeni z drugimi podjetji (konkurenti) ali platformami,« je pojasnil Anže Hribar.
V okviru podatkovne strategije je najprej potrebno odgovoriti na naslednja vprašanja:
Kaj so vaši poslovni cilji (kaj zasleduje vaše podjetje, kakšno vizijo ima, kako se tega loteva)?
Kako poteka odločitvena pot strank (je veliko stičnih točk, kako dolgi so časovni intervali)?
Kakšne digitalne KPIje lahko postavite na podlagi vaših poslovnih ciljev?
Kako optimizirati količino zbranih podatkov (na podlagi KPI-jev se odločite, katere podatke potrebujete, katere boste zbirali in kje jih boste dobili)?
Na podlagi odgovorov na zgornja vprašanja boste lažje razumeli, kaj zares potrebujete in katera tehnološka platforma vam to omogoča. Nekatere lahko nato že v začetni fazi odstranite iz ožjega izbora.
A na končno odločitev naj vpliva še kopica drugih dejavnikov, je dejal Anže Hribar:
Ali naša spletna stran deluje po principu single page application?
Potrebujemo zaledne podatke?
Kako upravljamo privolitve uporabnikov?
Bo integracija server-side, client ali hybrid?
Omogoča direktno povezavo z izbranimi marketinškimi platformami?
Imamo mobilne aplikacije?
Je potrebna avtomatizacija poročil?
Želimo podatkovni model, ki ob prilagojen našim potrebam?
Ali potrebujemo self-service workspace?
Nas zanima atribucija po meri?
Bo implementacija potekala v tag management sistemu ali bo kodirana direktno na strani?
»Če tehnološke platforme ne izberemo dobro in si ne zastavimo podatkovne strategije že vnaprej, so posledica polna podatkovna skladišča, za katera plačujemo iz meseca v mesec višje stroške, obenem pa iz njih ne moremo razbrati relevantnih podatkov,« je ob koncu opozoril Anže Hribar, ki je podrobneje predstavil prednosti treh neodvisnih orodij, to so Plausible Analytics, Piwik PRO in Mixpanel.
Celotno predavanje si lahko člani DMS ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli tudi:
Kaj storiti, če dvomite v številke o učinkovitosti kampanj?
Zakaj se podatkov s posameznih platform, orodij, omrežji ne da primerjati med sabo?
Kako lahko hitro prepoznamo neodvisna orodja za marketinško analitiko?
Kakšne so prednosti orodja Plausible in za koga je najbolj primerno?
Kaj vse omogoča Piwik PRO in komu ga Anže Hribar priporoča?
Kakšno orodje je Mixpanel in komu je namenjeno?
Povezane teme
No items found.
galerija slik
No items found.
X
Anže Hribar
Direktor oddelka za analitiko, iPROM
Anže Hribar je direktor oddelka za analitiko v iPROMu. Navdušujejo ga razvoj podatkovnih strategij, platforme za obdelavo velikih količin podatkov in odkrivanje vzorcev ter uporabnih informacij na podlagi le-teh.
Izkušnje iz sveta spletnega razvoja in marketinga vključuje v razvoj in integracije naprednih analitičnih rešitev ter z njimi pomaga naročnikom izbirati najboljše poslovne odločitve. Pred specializacijo v svet analitike, je v družbi iPROM vodil oddelek za iskalni marketing za velike blagovne znamke na mednarodnih trgih.
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.