Marketing je iskalec novih priložnosti in novih potencialov ter pripomore ne le k večjemu ugledu in prepoznavnosti blagovnih znamk, temveč tudi sodeluje pri integraciji inovacij in spremembah poslovnih modelov ter strategij.
Žal pa pogosto opažam, da se podjetja zavedajo pomembnosti marketinga šele, ko je že zelo pozno in ko so poslovni kazalniki na poti navzdol. V kolikor marketing v podjetju ni strateška funkcija, se bo to poznalo pri prepoznavnosti in kasneje prodaji. Če bodo podjetja gledala zgolj tabelo dobička in izgube, bodo posledice hitro negativne.
Ključni elementi marketinške odličnosti so po mojem mnenju: marketinška naravnanost, ko je v podjetju marketing strateška funkcija in ima vsaj enakovredno težo kot ostale funkcije, agilnost, ko se je podjetje sposobno prilagajati trendom, je inovativno in proaktivno naravnano ter osredotočenost na uporabnika.
Po mojem mnenju je dober marketingaš tisti, ki ima široko bazo znanja, spremlja raznovrstna področja, ima močno analitično znanje ter je podkovan v financah. Hkrati pa ima zmožnosti strateškega in kreativnega razmišljanja. Dober marketingaš mora biti tudi vsaj malce vizionarja. Znati mora identificirati tržne segmente in ciljne skupine, poznati osnove "tradicionalnega marketinga" ter imeti miselnost digitalca. Tudi sam svežino pri svojem delu ohranjam predvsem z nenehnim izobraževanjem ter veseljem do dela.
DMS je tisti, ki igra ključno vlogo pri razvoju slovenskega marketinga, saj skrbi za nenehen razvoj stroke, opolnomočenje mladih in se zavzema, da marketing postane strateška funkcija v čim več slovenskih podjetjih, za kar si prizadevamo tudi v upravnem odboru DMS, katerega član sem.
Moja prva izkušnja z DMS je bilo srečanje na temo javnega nastopanja, že leta nazaj, člani DMS pa še danes lahko pridobijo zelo širok spekter znanj, od osnov marketinga, financ, javnega nastopanja, športnega marketinga, digitalnih znanj in še bi lahko našteval. Zato bi članstvo priporočal vsem, ne le tistim, ki delajo v marketingu. DMS je namreč unikaten in nepogrešljiv, saj svojim članom nudi kakovostne vsebine, skrbi za prenos znanj in deljenje dobrih praks. Ker pa je DMS povezovalen in spodbujevalen organ, je to velika dodana vrednost za vse njegove člane.
Peter Vidmar, podpredsednik upravnega odbora DMS in direktor in partner, Agencija 101 d.o.o.
Kar enostavno morate vedeti v letu 2024. Pridružite se naši marketinški skupnosti.
Zapis je pripravil Peter Vidmar, podpredsednik upravnega odbora DMS in direktor in partner, Agencija 101 d.o.o.