Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.
Namesto sistema, ki zaposlenim za njihovo delo ponuja plačo in nagrade v različnih oblikah, Josh Bersin predlaga oblikovanje kulture podjetja, ki bo za zaposlene zaželena (ang. irresistible). S tem bo podjetje seglo onkraj vpletenosti, zaposleni bodo (za)čutili povsem nov občutek pripadnosti. V ospredje delovanja podjetja je tako treba postaviti zaposlene, produktivnost, dobro počutje, energijo med sodelavci, veščine in kultura pa postanejo jedro poslovanja (t. i. human-centric leadership).
Po besedah Josha Bersina takšna podjetja ustvarijo zaposlitve, delo in delovno okolje okoli ljudi, ne pa okoli proizvodnje. Ustvariti je treba ekipe, ne hierarhije, delo, ne zaposlitev, namesto šefov naj bodo nadrejeni tisti, ki spodbujajo, izobražujejo, navdihujejo. Ustvariti je treba kulturo podjetja, ki bo zamenjala rigidna pravila, namesto napredovanj (zaposlenih) pa se pogovarjati o rasti. Podjetje mora stremeti k doseganju svojega cilja, ne pa izključno k ustvarjanju dobička, namesto donosa pa naj bodo v ospredju izkušnje.
V podjetjih se zaposleni pogosto soočajo z vprašanjem o smiselnosti svojega dela. Da bi to presegli, naj podjetja svojim zaposlenim omogočijo avtonomijo, oblikujejo majhne, agilne ekipe, ki bodo primerne za opravljanje zadolžitev zaposlenih. Obenem pa naj zaposlenim namenijo dovolj časa za počitek, da se bodo lahko med delovnim časom osredotočali na delovne zadolžitve.
Za podjetja, ki delujejo po starem načinu, je značilno tudi okostenelo vodenje. Zato Josh Bersin predlaga določitev jasnih ciljev, od vodilnih pa pričakuje redno usmerjanje in podajanje povratnih informacij, sposobne vodje, ki znajo opolnomočiti zaposlene, ter upravljanje, ki temelji na transparentnosti in izvedbi.
Pri tem je zelo pomembno oblikovanje pozitivno naravnanega delovnega okolja, kar lahko podjetja dosežejo z uvedbo orodij in sistemov, ki bodo omogočala, da se delo kar najbolj učinkovito opravi. Vodilni morajo znati prepoznati, ceniti in nagraditi zaposlene. Delovni čas in delovno mesto se morata kar najbolj prilagoditi potrebam zaposlenih, splošna kultura podjetja pa naj bo vključujoča, raznolika ter naj nudi občutek pripadnosti.
Dobro počutje zaposlenih v podjetju je mogoče doseči z zagotavljanjem vseh vidikov varnosti zaposlenih, skrbjo podjetja za dobro počutje, zdravje in formo zaposlenih, psihološko podporo ter z družini prijaznim delovnim okoljem.
Le tako bodo zaposleni lahko rasli, s tem pa bo raslo tudi podjetje. Zaposlenim je tako treba omogočiti prehajanje med različnimi zaposlitvami znotraj podjetja, gradnjo kariere na več različnih področjih znotraj podjetja. Omogočiti je potrebno formalno in neformalno izobraževanje ter spodbujati kulturo izobraževanja, ki poteka ves čas na vseh ravneh.
Zaupanje zaposlenih bo tako doseženo s postavljanjem ciljev, ki bodo prinašali bistveno več kot le poslovne rezultate, pri tem pa podjetja ne smejo pozabiti na zaupanje, transparentnost in empatijo. Podjetje mora ob tem neprestano investirati v zaposlene ter se ob tem osredotočiti na družbo, okolje in skupnost.
Josh Bersin našteje 5 korakov, ki na novo postavljajo organiziranje podjetja:
Podjetje bo tako namesto višje vpletenosti zaposlenih oblikovalo »uporabniško izkušnjo«.