Matjaž Grm (Skupina Adrial Mobil) je povedal, da uporabniki ne želijo biti (več) vezani na eno lokacijo, na vnaprej določene letalske povezave, ampak si želijo svobodo in možnost izbire. Podobno velja tudi na področju telekomunikacij, kjer uporabniki ne želijo vezave na operaterje ali omejitev pri porabi mobilnih podatkov, želijo pa si dostopnosti na vsakem koraku.
"Uporabnik se v zadnjih letih spreminja, korona je te spremembe le še pospešila. Uporabnik si želi transparentnost, enostavnost, fleksibilnost in dodatno ponudbo, ki je konkurenčne znamke nimajo." Monika Majstorović (A1 Hrvaška)
Ugotovili so, da si uporabniki želijo transparentnost, enostavnost, fleksibilnost in dodatno ponudbo, ki je konkurenčne znamke nimajo. Na področju telekomunikacijskih storitev so želje uporabnikov še nekoliko podrobnejše.
Kaj uporabnik telekomunikacijskih storitev želi danes?
Da se navade uporabnikov spreminjajo, so zaznali tudi sociologi, je razložila Tamara Pavasović Trošt (Ekonomska fakultete Univerze v Ljubljani). Katere navade bodo posamezniki ohranili, je odvisno od generacije uporabnika. Starejši bodo po krizi hitreje prešli nazaj na 'nedigitalne' navade kot mladi, ki so zrasli v digitalnem svetu.
"Ljudje potrebujemo v povprečju 66 dni za oblikovanje novih navad." Tamara Pavasović Trošt
Del digitalnega sveta, ki vse bolj vstopa v naše svetove, je tudi TikTok. V čem je skrivnost njegovega uspeha? "TikTok je optimiziran za iskanje novih vsebin, ki so ves čas v trendu. Povsem vseeno je, komu slediš. Poleg tega je to zelo enostavno orodje za montažo videa, rešil pa je tudi avtorske pravice na področju glasbe - pogodbe so sklenjene z vsemi velikani svetovne glasbe," razloge za uspeh platforme našteje Domen Rozman (Dunking Devils). Dunking Devilsi še nekaj let sledijo strategiji, da začnejo ustvarjati vsebine za vsako novo omrežje, ki se pojavi na trgu. To je njihov način, da ujamejo globalno publiko.
Na TikToku so prisotni tudi pri Woltu. "Tedensko sodelujemo z dvajsetimi vplivneži, ki imajo zelo podobno bazo sledilcev. Tako si želimo pri uporabniku ustvariti vtis, da zares vsi uporabljajo Wolt in ustvariti "strah pred tem, da nekaj zamudijo". Enostavno si želimo izkoristiti vse trende, ki se pojavljajo v družbi in to obrniti v prid naši blagovni znamki," je razložila Manca Šalehar (Wolt).
"Inovacija prihaja iz uporabnikov, ne tehnologij. Če želimo biti inovativni, se moramo zato osredotočiti na uporabnika in njegove želje. Poglejmo si denimo Zoom. Podjetje se ni osredotočalo na tehnologijo, ki so jo imeli vsi, ampak na to, kar potrebujejo uporabniki. To je inovativnost," je razmišljal strateški svetovalec Dejan Ljuština in poudaril, da bodo tudi v prihodnosti zmagovala podjetja z močno blagovno znamko, še posebej na trgu aplikacij za različne platforme - trgu, ki bo v prihodnosti še vedno eden najhitreje rastočih.
"Klepetalni robot je sposoben komunicirati marsikaj in lahko opravi ogromno dela, a ključno je, kako dobro upravljamo z njim, da bo zares učinkovit," poudarja Gareth Lewis (LivePerson) in poudarja, da je bolj kot izbira kanala komunikacije z uporabnikom pomembno to, kako vse komunikacijske kanale strateško prepletamo. "Uporabnik ne komunicira več samo s svojim glasom, ampak komunicira na različne načine. Še posebej z razmahom pametnih telefonov je komunikacija postala tekstovna in predvsem hitra - uporabnik zahteva takojšen odziv."
Zato je »pred tehnološko transformacijo podjetja najprej potrebna nova vizija. Zaposleni tako dobijo nove cilje, nato pa jim lahko pokažemo, kako bo k doseganju teh ciljev pripomogla tehnologija," je svetoval Boris Kapitanovič (Workshares Ltd.)
In še pet priložnosti, ki jih ne kaže izpustiti, ko načrtujemo rast podjetja:
»Kreativnost marketinga je ključna v inženiringu. Marketing je namreč tisti, ki lahko poveže vse funkcije v podjetju, da delujejo z istim ciljem.« Niko Slavnič (HTEC Group)