Rezultate, ki nam jih dajejo orodja umetne inteligence, je nujno treba kritično ovrednotiti. Temo, o kateri sprašujemo AI orodja, moramo dobro poznati, da lahko presodimo ustreznost in vrednost odgovorov.

Postanite državni prvak v marketingu! Rok prijave: 8. maj 2025.

Kot je na treningu strateških veščin povedal Enej Gradišek (FaciliTribe) uporabite rezultate AI orodij, ki so za vas koristni. Orodij ne uporabite za to, da vam dostavijo projekt, pač pa za to, da vaš projekt še izboljšajo, vam ponudijo ideje za nadgradnjo ...

Kompleksnost rezultatov pa lahko povečamo tako, da zapišemo, kaj želimo in pričakujemo, kako lahko orodje pomaga ter vprašamo, kaj orodje še potrebuje od nas in sledimo toku pogovora. Naprednejša AI orodja ne omogočajo le vpisovanja promptov, pač pa tudi utemeljevanje, sprašuje nas, kaj še želimo.

Kot najbolj koristen način uporabe AI je Enej Gradišek izpostavil:

  • učenje (izpopolnjevanje, usposabljanje in testiranje)
  • kreiranje idej (brainstorming)
  • povratne informacije (izboljšanje vašega projekta, kritično ocenjevanje)
  • GPT-ji (kot orodje so najboljši način za kreiranje promptov)
Enej Gradišek izpostavlja, da orodij ne uporabite za to, da vam dostavijo projekt, pač pa za to, da vaš projekt še izboljšajo.

Enej Gradišek je predstavil številne izjemno napredne možnosti, ki jih danes že ponujajo AI orodja. Od izjemno kakovostne analize delnice določenega podjetja, vključno z grafi, SWOT analizo ... (kitajski Manus), do ustvarjanja videa, v katerem AI v realnem času prepoznava posamezne predmete v sobi, programsko kodo, zapisano na računalniku in podobno (Googlov Project Astra) ali analize osnutka zakona z navedbo pomembnih vidikov in pomanjkljivosti (ChatGPT Projects).

Nekaj AI orodji, ki jih je predstavil Enej Gradišek:
- Perplexity AI – »google iskalnik na steroidih«, brezplačen, zelo dober za raziskave
- Antropic Claude – trenutno najboljše AI orodje za programiranje
- Mistral – evropski projekt, ki dobro dela tudi v slovenščini
- Grok – ker nima filtrov, je treba biti pri njegovi uporabi previden
- Inflection Pi – zelo dober model za empatične pogovore
- Meta AI – v Evropi skladna z GDPR
- Notebook LM – zelo dobro brezplačno AI orodje
- Kitajski modeli (Deepseek, Qwen, Manus, Ernie) – pri njihovi uporabi je treba biti zelo previden, saj so primarno namenjeni pobiranju podatkov
Kakovost odgovorov sovpada s količino podatkov, ki so na voljo

Če nas je Enej Gradišek navdušil nad tem, kaj vse AI orodja danes že zmorejo, pa je Uroš Svenšek (Agencija 101) predstavil omejitve AI, za katere pa je nujno, da jih poznamo, saj bomo le tako lahko od AI dobili najboljše možne rezultate.

ChatGPT in drugi modeli namreč delujejo tako, da zgolj zlagajo besede, ki si statistično gledano najbolj verjetno sledijo, ob tem pa so modele naučili, da imajo nekatere besede večjo težo kot druge. Pri ustvarjanju slik ravno tako upošteva vse vizualne podobe, na katerih se je učil, kar pomeni, da ne bo nikoli znal ustvariti slike človeka, ki piše z levo roko, saj pomena ne razume, statistično pa je v bazi toliko več desničarjev, da bo pišoči človek vedno prikazan tako.

Če je podatkov veliko, bo model znal posnemati slog in razmišljanje posameznika, na področjih, kjer ni na voljo velikih baz podatkov, pa bodo odgovori slabši. Zato se da vnaprej zelo dobro napovedati, kdaj bodo AI modeli začeli halucinirati. Najslabši so podatki o stvareh, ki se pravkar dogajajo, saj gre v tem primeru AI model brskat po internetu ter prebere prvih deset zadetkov in poda odgovor. Odgovor je tako odvisen od zapisanega vprašanja, saj ta vpliva na iskalni niz.

Ker je delovanje AI energetsko zelo potratni, so prompti na ChatGPT-ju trenutno omejeni na približno 3.000 besed. To AI orodje si lahko predstavljate kot fanta, ki je prebral cel internet, odgovori pa vam lahko na A4 listu papirja.

AI orodje si lahko predstavljate kot fanta, ki je prebral cel internet, odgovori pa vam lahko na A4 listu papirja, je omejenost AI razložil Uroš Svenšek.
Najpomembnejši je kontekst

Najpomembnejša opravila v marketingu zahtevajo globoko razumevanje konteksta v realnem času, tega pa AI orodja pogosto ne poznajo, oz. poznajo le povzetke, ki jim jih ponudimo. Hkrati nima spomina o celotni zgodovini naših pogovorov, vsake toliko si le doda kak zaznamek o nas.

Uporabnost AI modela je odvisna od tega ali naloga zahteva veliko razumevanja in poznavanja konteksta ter na drugi strani ali je tema nišna ali bolj splošna. Najboljše odgovore bomo prejeli, če bo tema zahtevala malo konteksta in bo splošna. Zato za izboljšanje našega dela Uroš Svenšek svetuje naloge ločiti na generični del, pri katerem AI orodje lahko zelo učinkovito pomaga, in na kontekstualni del, ki pa je bolj odvisen od nas samih, ki kontekst zelo dobro poznamo. Prompt naj bo tako sestavljen iz cilja, ki ga želimo doseči, oblike, v kakršni želimo odgovor, opozoril in konteksta.

Nikol ne sprejmimo prvega odgovora, ki ga ponudi AI

Jasna Suhadolc (Actuado) AI orodja uporablja kot pomoč, da izboljša svoje razmišljanje, kot nekakšnega »sparring« partnerja. A rezultate jemlje kot rezultate junior sodelavca, kar pomeni, da bo te vedno skrbno pregledala.

Naštela je številne naloge, za katere uporablja AI orodja:

  • Raziskovanje trga -> Perplexity AI (npr. analiza branže), Agent AI (npr. Reddit scrapper za določeno temo), Accio (npr. iskanje produktov),
  • Personalizacija sporočil -> HubSpot
  • Dopolnjevanje vsebin -> HubSpot Breeze
  • Recikliranje vsebin -> HubSpot Remix
  • Avtomatiziranje marketinških aktivnosti -> npr. ustvarjanje workflowov
  • Prepoznavanje nakupnih namer -> Clay, Zoominfo, HubSpot Breeze, 6Sense, Apollo …
  • Poglobljeno raziskovanje in učenje -> Notebook LM (npr. iz več virov lahko zgenerira ključne informacije o področju, ter jih predstavi v oblikli avdia, vodiča, FAQ, povzetka ...), Gemini (transkript)
  • Spremembe pri iskanju kupcev -> od ogledov spletnih strani in izpolnjevanja obrazcev do dialogov z AI agenti
  • Zapiski s sestankov -> Fathom, Fireflies.ai
  • Transkript intervjuja -> Sonix
  • Izboljšanje podpore uporabnikom -> Breeze Copilot
  • Slikovna sporočila -> MidJourney, DALL-E
  • Glasovna sporočila –> ElevenLabs
  • Prezentacije -> Gamma
  • Video gradivo -> Sora, HeyGen
  • Custom GPT-ji

Elementi dobrega promta so po besedah Jasne Suhadolc, da jasno povejmo, kaj želimo, podamo kontekst, lahko opredelimo tudi osebnost/lastnost, bodimo jasni in jedrnati, upoštevajmo ciljno javnost, vprašajmo, če manjkajo informacije in ne sprejmimo prvega odgovora.

Jasna Suhadolc pravi, da rezultate AI jemlje kot rezultate junior sodelavca, le te vedno skrbno pregledala.
VČLANI SE

Zapis je nastal na podlagi DMS izobraževanja - Trening strateških veščin.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam