Uporabljamo piškotke
Piškotki so vse informacije, ki jih obiskano spletišče shrani v brskalnik vaše naprave in kasneje prikliče z namenom zagotavljanja kontinuitete med posameznimi priklici spletne strani. Piškotke uporabljamo v več namenov, predvsem pa za izboljšanje vaše spletne izkušnje na naši spletni strani (na primer za shranjevanje podatkov ob vpisu v vaš račun). Politika piškotkov
Marketinški oddelki so v veliki večini medse že sprejeli umetno inteligenco, uporablja se v oglaševanju in tudi pri generiranju idej, kako prodati več. Potenciala je še precej več.
Marketing ob tem dobiva vedno več nalog, zato Boštjan Kožuh (ALL.AI Consulting) svetuje:
Če je bilo leto 2023 v znamenju spoznavanja sposobnosti umetne inteligence, pa po besedah Nika Klanška (Kenmare DAO) ne gre zanemariti web3. Gre le za novo ime za tehnologijo veriženja blokov, katerih glavna značilnost je decentralizacija in kjer bodo uporabniki lastniki svojih podatkov. Če je za web1 veljalo, da je njegova glavna značilnost »read« (brati), za web2 »write« (pisati), je glavna značilnost web3 »own« (posedovati). Naslednja stopnja pa je/bo »immerse« (potopiti se).
1. Vse več ljudi vstopa v tretji svet
Svet, kot ga poznamo danes, lahko po besedah Nika Klanška razdelimo na tri dele.
Prvi svet je fizični svet, ki je pod nadzorom držav (podeljujejo nam EMŠO, potne liste in podobno), drugi svet je korporativni svet, ki ga nadzorujejo korporacije (npr. Facebook in X, ki nam profil na omrežju lahko tudi odvzameta), tretji svet pa je metaverzum (ta se ne povezuje zgolj s prvima dvema, pač pa gradi nekaj povsem novega) in v tem svetu so posamezniki lastniki npr. svojih ID-jev. Večina ljudi je v prvih dveh svetovih, v tretjem še ni velike gneče, a počasi bodo prišli tudi v ta svet. Med najbolj uspešnimi metaverzumi je Niko Klanšek omenil Decentraland, Sandbox, Otherside in Oncyber. Med uporabniki pa je izpostavil uporabnika 6529.
2. Vzpon decentraliziranih družabnih kanalov
Gradijo in razvijajo se decentralizirana družabna omrežja, preko katerih lahko spremljamo tudi klasična družabna omrežja, a imamo v njih unikatna imena (ID-je), ki nam jih nihče ne more vzeti, druga pa delujejo kot samostojna (decenralizirana) družabna omrežja. Med njimi so tudi takšna, ki omogočajo nakup žetonov, ki jih nato lahko uporabljamo za različne namene, je še dejal Niko Klanšek.
Sam tudi še ni odpisal NFT-jev, pričakuje, da bi v 2024 zaradi prednosti, ki jih lahko nudijo lastnikom, doživeli nov vzpon. Med drugim je izpostavil številne znamke oblačil in opreme, ki lastnikom NFT-jev v metaverzumu prinašajo tudi ugodnosti v fizičnem svetu.
Tudi digitalni marketing je podvržen številnim spremembam, saj se okolja privajajo na vse ostrejšo regulativo na področju zbiranja podatkov ter ukinjanje tretjeosebnih piškotkov. Denis Jakin (W3B) je zato z nami delil nekaj svojih vpogledov.
1. Merjene in analitiko so zaznamovale številne posodobitve, poleg tega se ukinjajo piškotki, kar bo prav tako terjalo številne posodobitve, tudi za zelo razširjeno oglaševanje na Facebooku. Denis Jakin zato svetuje, da v podjetju določite človeka, ki bo zadolžen za vpeljavo sprememb na področju analitike v digitalnem marketingu, saj je tem v zadnjem letu zelo težko slediti.
2. Spremenila so se merila uspešnosti kampanj. Podatki do novembra 2023 kažejo merila, kdaj je kampanja uspešna. Povprečni CPC tako na Facebooku kot na Instagramu naj bi znašal okoli 25 centov, CTR pa naj bi bil na družbenih omrežjih višji od 1 %, v iskalnikih pa nad 20 %.
Člani DMS lahko do prezentacij govorcev dostopate v digitalni knjižnici DMS Lab.