Izjemen razvoj umetne inteligence, vzpon web3 in spremembe na področju merjenja ter analitike v digitalnem marketingu so področja, ki so jih gostje prvega članskega meetupa v 2024 označili za najbolj vroča v letošnjem letu.
RAZVOJ UMETNE INTELIGENCE

Marketinški oddelki so v veliki večini medse že sprejeli umetno inteligenco, uporablja se v oglaševanju in tudi pri generiranju idej, kako prodati več. Potenciala je še precej več.

Marketing ob tem dobiva vedno več nalog, zato Boštjan Kožuh (ALL.AI Consulting) svetuje:

  • Katere naloge lahko namesto vas opravi umetna inteligenca? -> Vsako nalogo, ki jo opravlja vaša marketinška agencija, preizkusite skozi umetno inteligenco – jo je sposobna opraviti enako dobro ali celo bolje? Danes so modeli umetne inteligence bistveno boljši, kot so bili pred dobrim letom, ko je luč sveta ugledal ChatGPT, a je tudi današnji razvoj še na začetku. Zato razmišljajte o potencialih umetne inteligence.
  • Razvijte koncepte uporabe umetne inteligence. ->Tu ne gre več zgolj za pisanje promptov in odgovorov umetne inteligence nanje, pač pa vedno pogosteje tudi za agente, ki dosegajo njim postavljene cilje, ti agenti pa se bodo vedno bolj povezovali tudi v skupine ali celo podjetja. Dodatno se spreminjajo tudi uporabniki, kar je svojevrsten izziv za marketingaše. Ljudje informacije vse pogosteje iščejo preko orodij generativne inteligence, kjer odgovore podajajo modeli umetne inteligence. To med drugim pomeni, da se bodo morale spremeniti tudi SEO strategije.
  • Transformativna uporaba UI. -> Premakniti se moramo od razmišljanja zgolj o produktivnosti do transformativne uporabe umetne inteligence. Primer takšne uporabe je generiranje avdio zapisa iz besedila, prevod avdia v različne jezike, nato pa na podlagi tega generiranje videa z izbiro avatarja, ki smo lahko tudi mi sami, ter na tej osnovi omogočiti transformacijo naših poslovnih procesov. Spremeniti bo treba procese dela, pri čemer pa bo treba izhajati iz naših izzivov, ne tehnologije same.
"Danes so modeli umetne inteligence bistveno boljši, kot so bili pred dobrim letom, ko je luč sveta ugledal ChatGPT, a je tudi današnji razvoj še na začetku." Boštjan Kožuh.
Še nekaj trendov na področju umetne inteligence, ki jih v 2024 ne gre spregledati:
- Veliki jezikovni modeli (LLM) se spreminjajo v multimedijske modele (MMM).
- Prehod iz »system 1 thinking« (hitri, instinktivni odgovori) v »system 2 thinking« (razmišljanje, načrtovanje, razumevanje).
- Razvoj modelov, ki so ciljno usmerjeni in bodo delovali tudi na mobilnih napravah.
- Nadaljnja integracija UI v vse programe, ki jih uporabljamo.
- Nadaljnji razvoj lastnih internih sistemov, ki izkoriščajo znanje podjetja.
- Evolucija načina izvajanja nalog z vedno večjo uporabo UI.
VZPON WEB3

Če je bilo leto 2023 v znamenju spoznavanja sposobnosti umetne inteligence, pa po besedah Nika Klanška (Kenmare DAO) ne gre zanemariti web3. Gre le za novo ime za tehnologijo veriženja blokov, katerih glavna značilnost je decentralizacija in kjer bodo uporabniki lastniki svojih podatkov. Če je za web1 veljalo, da je njegova glavna značilnost »read« (brati), za web2 »write« (pisati), je glavna značilnost web3 »own« (posedovati). Naslednja stopnja pa je/bo »immerse« (potopiti se).

Niko Klanšek tudi še ni odpisal NFT-jev, pričakuje, da bi v 2024 zaradi prednosti, ki jih lahko nudijo lastnikom, doživeli nov vzpon.

1. Vse več ljudi vstopa v tretji svet

Svet, kot ga poznamo danes, lahko po besedah Nika Klanška razdelimo na tri dele.

Prvi svet je fizični svet, ki je pod nadzorom držav (podeljujejo nam EMŠO, potne liste in podobno), drugi svet je korporativni svet, ki ga nadzorujejo korporacije (npr. Facebook in X, ki nam profil na omrežju lahko tudi odvzameta), tretji svet pa je metaverzum (ta se ne povezuje zgolj s prvima dvema, pač pa gradi nekaj povsem novega) in v tem svetu so posamezniki lastniki npr. svojih ID-jev. Večina ljudi je v prvih dveh svetovih, v tretjem še ni velike gneče, a počasi bodo prišli tudi v ta svet. Med najbolj uspešnimi metaverzumi je Niko Klanšek omenil Decentraland, Sandbox, Otherside in Oncyber. Med uporabniki pa je izpostavil uporabnika 6529.

2. Vzpon decentraliziranih družabnih kanalov

Gradijo in razvijajo se decentralizirana družabna omrežja, preko katerih lahko spremljamo tudi klasična družabna omrežja, a imamo v njih unikatna imena (ID-je), ki nam jih nihče ne more vzeti, druga pa delujejo kot samostojna (decenralizirana) družabna omrežja. Med njimi so tudi takšna, ki omogočajo nakup žetonov, ki jih nato lahko uporabljamo za različne namene, je še dejal Niko Klanšek.

Sam tudi še ni odpisal NFT-jev, pričakuje, da bi v 2024 zaradi prednosti, ki jih lahko nudijo lastnikom, doživeli nov vzpon. Med drugim je izpostavil številne znamke oblačil in opreme, ki lastnikom NFT-jev v metaverzumu prinašajo tudi ugodnosti v fizičnem svetu.

Airdrops
Leto 2024 naj bi bilo leto »airdropsov«, kar pomeni napoved lansiranja svojega spletnega orodja. Zgodnji uporabniki tako v zameno za žetone, ki imajo ob poznejšem morebitnem uspehu orodja, lahko veliko vrednost, ustvarjalcem z uporabo orodja dajejo pomembne informacije za odpravljanje težav, nadaljnji razvoj …
SPREMEMBE NA PODROČJU MERJENJA TER ANALITIKE V DIGITALNEM MARKETINGU

Tudi digitalni marketing je podvržen številnim spremembam, saj se okolja privajajo na vse ostrejšo regulativo na področju zbiranja podatkov ter ukinjanje tretjeosebnih piškotkov. Denis Jakin (W3B) je zato z nami delil nekaj svojih vpogledov.

1. Merjene in analitiko so zaznamovale številne posodobitve, poleg tega se ukinjajo piškotki, kar bo prav tako terjalo številne posodobitve, tudi za zelo razširjeno oglaševanje na Facebooku. Denis Jakin zato svetuje, da v podjetju določite človeka, ki bo zadolžen za vpeljavo sprememb na področju analitike v digitalnem marketingu, saj je tem v zadnjem letu zelo težko slediti.

2. Spremenila so se merila uspešnosti kampanj. Podatki do novembra 2023 kažejo merila, kdaj je kampanja uspešna. Povprečni CPC tako na Facebooku kot na Instagramu naj bi znašal okoli 25 centov, CTR pa naj bi bil na družbenih omrežjih višji od 1 %, v iskalnikih pa nad 20 %.

"Digitalna okolja privajajo na vse ostrejšo regulativo na področju zbiranja podatkov ter ukinjanje tretjeosebnih piškotkov," je povedal Denis Jakin.
Novosti na področju digitalnega marketinga:
- Reservation ads na Youtube-u
- Audio ads na Youtube-u (je že na voljo tudi v Sloveniji)
- Nadaljnji razvoj Performance Max
- Integracija umetne inteligence
- Razširitvene ciljne skupine
- Video view campaigns
- Novosti v okviru Meta Ads Advantage+
- Posodobitev poimenovanj v Ads Objectives
- Registrirani uporabniki (ki bodo brez oglasov)

VČLANI SE

Člani DMS lahko do prezentacij govorcev dostopate v digitalni knjižnici DMS Lab.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam