Izjemen razvoj umetne inteligence, vzpon web3 in spremembe na področju merjenja ter analitike v digitalnem marketingu so področja, ki so jih gostje prvega članskega meetupa v 2024 označili za najbolj vroča v letošnjem letu.
RAZVOJ UMETNE INTELIGENCE
Marketinški oddelki so v veliki večini medse že sprejeli umetno inteligenco, uporablja se v oglaševanju in tudi pri generiranju idej, kako prodati več. Potenciala je še precej več.
Marketing ob tem dobiva vedno več nalog, zato Boštjan Kožuh (ALL.AI Consulting) svetuje:
Katere naloge lahko namesto vas opravi umetna inteligenca? -> Vsako nalogo, ki jo opravlja vaša marketinška agencija, preizkusite skozi umetno inteligenco – jo je sposobna opraviti enako dobro ali celo bolje? Danes so modeli umetne inteligence bistveno boljši, kot so bili pred dobrim letom, ko je luč sveta ugledal ChatGPT, a je tudi današnji razvoj še na začetku. Zato razmišljajte o potencialih umetne inteligence.
Razvijte koncepte uporabe umetne inteligence. ->Tu ne gre več zgolj za pisanje promptov in odgovorov umetne inteligence nanje, pač pa vedno pogosteje tudi za agente, ki dosegajo njim postavljene cilje, ti agenti pa se bodo vedno bolj povezovali tudi v skupine ali celo podjetja. Dodatno se spreminjajo tudi uporabniki, kar je svojevrsten izziv za marketingaše. Ljudje informacije vse pogosteje iščejo preko orodij generativne inteligence, kjer odgovore podajajo modeli umetne inteligence. To med drugim pomeni, da se bodo morale spremeniti tudi SEO strategije.
Transformativna uporaba UI. -> Premakniti se moramo od razmišljanja zgolj o produktivnosti do transformativne uporabe umetne inteligence. Primer takšne uporabe je generiranje avdio zapisa iz besedila, prevod avdia v različne jezike, nato pa na podlagi tega generiranje videa z izbiro avatarja, ki smo lahko tudi mi sami, ter na tej osnovi omogočiti transformacijo naših poslovnih procesov. Spremeniti bo treba procese dela, pri čemer pa bo treba izhajati iz naših izzivov, ne tehnologije same.
Še nekaj trendov na področju umetne inteligence, ki jih v 2024 ne gre spregledati: - Veliki jezikovni modeli (LLM) se spreminjajo v multimedijske modele (MMM). - Prehod iz »system 1 thinking« (hitri, instinktivni odgovori) v »system 2 thinking« (razmišljanje, načrtovanje, razumevanje). - Razvoj modelov, ki so ciljno usmerjeni in bodo delovali tudi na mobilnih napravah. - Nadaljnja integracija UI v vse programe, ki jih uporabljamo. - Nadaljnji razvoj lastnih internih sistemov, ki izkoriščajo znanje podjetja. - Evolucija načina izvajanja nalog z vedno večjo uporabo UI.
VZPON WEB3
Če je bilo leto 2023 v znamenju spoznavanja sposobnosti umetne inteligence, pa po besedah Nika Klanška (Kenmare DAO) ne gre zanemariti web3. Gre le za novo ime za tehnologijo veriženja blokov, katerih glavna značilnost je decentralizacija in kjer bodo uporabniki lastniki svojih podatkov. Če je za web1 veljalo, da je njegova glavna značilnost »read« (brati), za web2 »write« (pisati), je glavna značilnost web3 »own« (posedovati). Naslednja stopnja pa je/bo »immerse« (potopiti se).
1. Vse več ljudi vstopa v tretji svet
Svet, kot ga poznamo danes, lahko po besedah Nika Klanška razdelimo na tri dele.
Prvi svet je fizični svet, ki je pod nadzorom držav (podeljujejo nam EMŠO, potne liste in podobno), drugi svet je korporativni svet, ki ga nadzorujejo korporacije (npr. Facebook in X, ki nam profil na omrežju lahko tudi odvzameta), tretji svet pa je metaverzum (ta se ne povezuje zgolj s prvima dvema, pač pa gradi nekaj povsem novega) in v tem svetu so posamezniki lastniki npr. svojih ID-jev. Večina ljudi je v prvih dveh svetovih, v tretjem še ni velike gneče, a počasi bodo prišli tudi v ta svet. Med najbolj uspešnimi metaverzumi je Niko Klanšek omenil Decentraland, Sandbox, Otherside in Oncyber. Med uporabniki pa je izpostavil uporabnika 6529.
2. Vzpon decentraliziranih družabnih kanalov
Gradijo in razvijajo se decentralizirana družabna omrežja, preko katerih lahko spremljamo tudi klasična družabna omrežja, a imamo v njih unikatna imena (ID-je), ki nam jih nihče ne more vzeti, druga pa delujejo kot samostojna (decenralizirana) družabna omrežja. Med njimi so tudi takšna, ki omogočajo nakup žetonov, ki jih nato lahko uporabljamo za različne namene, je še dejal Niko Klanšek.
Sam tudi še ni odpisal NFT-jev, pričakuje, da bi v 2024 zaradi prednosti, ki jih lahko nudijo lastnikom, doživeli nov vzpon. Med drugim je izpostavil številne znamke oblačil in opreme, ki lastnikom NFT-jev v metaverzumu prinašajo tudi ugodnosti v fizičnem svetu.
Airdrops Leto 2024 naj bi bilo leto »airdropsov«, kar pomeni napoved lansiranja svojega spletnega orodja. Zgodnji uporabniki tako v zameno za žetone, ki imajo ob poznejšem morebitnem uspehu orodja, lahko veliko vrednost, ustvarjalcem z uporabo orodja dajejo pomembne informacije za odpravljanje težav, nadaljnji razvoj …
SPREMEMBE NA PODROČJU MERJENJA TER ANALITIKE V DIGITALNEM MARKETINGU
Tudi digitalni marketing je podvržen številnim spremembam, saj se okolja privajajo na vse ostrejšo regulativo na področju zbiranja podatkov ter ukinjanje tretjeosebnih piškotkov. Denis Jakin (W3B) je zato z nami delil nekaj svojih vpogledov.
1. Merjene in analitiko so zaznamovale številne posodobitve, poleg tega se ukinjajo piškotki, kar bo prav tako terjalo številne posodobitve, tudi za zelo razširjeno oglaševanje na Facebooku. Denis Jakin zato svetuje, da v podjetju določite človeka, ki bo zadolžen za vpeljavo sprememb na področju analitike v digitalnem marketingu, saj je tem v zadnjem letu zelo težko slediti.
2. Spremenila so se merila uspešnosti kampanj. Podatki do novembra 2023 kažejo merila, kdaj je kampanja uspešna. Povprečni CPC tako na Facebooku kot na Instagramu naj bi znašal okoli 25 centov, CTR pa naj bi bil na družbenih omrežjih višji od 1 %, v iskalnikih pa nad 20 %.
Novosti na področju digitalnega marketinga: - Reservation ads na Youtube-u - Audio ads na Youtube-u (je že na voljo tudi v Sloveniji) - Nadaljnji razvoj Performance Max - Integracija umetne inteligence - Razširitvene ciljne skupine - Video view campaigns - Novosti v okviru Meta Ads Advantage+ - Posodobitev poimenovanj v Ads Objectives - Registrirani uporabniki (ki bodo brez oglasov)
Višji strateški svetovalec za umetno in poslovno inteligenco
Boštjan Kožuh ima več kot 20 let bogatih izkušenj na področju umetne in poslovne inteligence. Pri svojem delu strateško svetovanje prepleta s praktičnimi implementacijami po različnih panogah v Evropi in ZDA. S svojim znanjem in razvojem prilagojenih strategij, ki uporabljajo AI in BI, organizacijam pomaga premagovati posebne izzive. Trenutno se osredotoča predvsem na svetovanje podjetjem, kako vključiti umetno inteligenco v svoje poslovne procese. Boštjan jim predlaga konkretne načine uporabe AI in podpre s strateškim določanjem prednostnih nalog. Deluje kot posrednik med vodstvom in večjimi svetovalnimi podjetji ter tako poskrbi za skupno razumevanje in maksimiziranje vrednosti. Poleg tega podjetjem pomaga tudi pri usposabljanju njihovega osebja o generativni AI, o čemer tudi pogosto predava na različnih dogodkih.
Niko Klanšek
Ustanovitelj, Kenmare DAO
Niko Klanšek je izkušen investitor, mentor in serijski podjetnik z bogato tradicijo podjetništva. Od mladih let je gojil strast do poslovne inovativnosti, ki ga je pripeljala do so-ustanovitve več uspešnih startupov. Preden je stopil v podjetniški svet, je bil Niko uspešen košarkar, kjer je razvil svoj tekmovalni duh z osvajanjem več državnih prvenstev v Sloveniji. Svoje vodstvene sposobnosti je nadalje uporabil kot predsednik profesionalnega košarkarskega kluba. Trenutno je Niko ustanovni član Kenmare DAO, investicijskega sklada, specializiranega za zgodnje investicije v Web 3.0 in blockchain projekte. Njegov podjetniški duh se razteza tudi v ustanovitev globalne platforme BizMe, namenjene spodbujanju podjetništva in opolnomočenju obetavnih podjetnikov po vsem svetu. Energijo mu vpliva ljubezen do športa, potovanj, umetnosti in vrtnarjenja, zlasti gojenja tropskih rastlin. Njegova pot ga je vodila po EU, ZDA in Aziji, vsaka od celin pa je obogatila njegovo globalno perspektivo in vpliv.
Denis Jakin
Direktor poslovnega razvoja, W3B
Denis Jakin je direktor poslovnega razvoja v agenciji W3B, ki se osredotoča na razširjanje poslovnih priložnosti podjetja in vzpostavljanje ter negovanje strateških partnerstev. Z izostrenim občutkom za tržne trende in poslovne možnosti vodi prizadevanja za vstop na nove trge in uvajanje inovativnih marketinških rešitev. Prav tako nadzira raziskovalne in razvojne projekte, ki so ključni za tehnološko naprednost in konkurenčnost podjetja.
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.