Kontaktni center je ena najpomembnejših stičnih točk strank s podjetji. Da bo kontaktni center kar najbolj uspešen, morajo biti najprej zadovoljni in usposobljeni zaposleni.

ČLANSTVO V DMS JE ODLOČITEV ZA STROKOVNOST

Pri tem je danes v veliko pomoč umetna inteligenca, ki jo uporabljajo že vsi veliki kontaktni centri. Ti danes ne vključujejo zgolj telefonskih pogovorov, pač pa tudi spletne klepete (bodisi s pogovornimi roboti oz. 'chatboti' bodisi z resničnimi osebami, če je to potrebno), spletne formularje, izobraževalne video vsebine, odgovore na najpogostejša vprašanja …

Ustanavljanju in delovanju kontaktnih centrov smo se posvetili na skupnem dogodku DMS in NLB, kjer so svoje znanje delili Burcu Begić, direktorica naročniškega sektorja pri A1 Slovenija, Klemen Ramoveš, direktor Službe za stike s strankami pri Zavarovalnici Triglav ter Mirella Miškič, direktorica NLB Kontaktnega centra. Izobraževanje je začel Jerry Haywood, CEO podjetja Boost.ai, podjetja, ki ponuja UI orodje za upravljanje digitalnih interakcij s strankami.

Iz številnih nasvetov in primerov dobrih praks, ki so jih na izobraževanju delili govorci, smo pripravili devet korakov za uspešen kontaktni center.

1. Kontaktne centre organizirajte tako, da bodo digitalne stike z vašimi uporabniki upravljali pametneje.

S tem lahko prihranite, izboljšate uporabniško izkušnjo in podaljšate življenjsko dobo uporabnikov. Kontaktni centri tako ostanejo centri, ki prinašajo dobiček, saj je vsak stik z uporabnikom priložnost, da jim ponudite dodatne storitve oz. produkte, k čemur stremijo tudi v A1 Slovenija.

2. Uporabnik ne sme čutiti razlike ne glede na točko stika.

V A1 uporabljajo tri načine komuniciranja z uporabniki; povsem digitalno (spletna stran, video podpora, najpogostejša vprašanja, chatbot, aplikacija, tehnološka podpora), digitalno podprta komunikacija s človekom (pogovor z agentom ali spletni formular) in neposredna interakcija s človekom (klic, neposredni spletni pogovor).

V A1 uporabljajo tri načine komuniciranja z uporabniki; povsem digitalno, digitalno podprta komunikacija s človekom in neposredna interakcija s človekom
3. V primeru velikega navala lahko različne poti razbremenijo agente v kontaktnem centru.

Večji nabor različnih načinov podpore lahko pomaga tudi v primeru večjega števila kontaktov ali v primeru tehničnih težav. Če se na primer agenti zaradi tehničnih razlogov ne morejo odzvati na klice, uporabnike v kontaktnem centru A1 prek SMS-a preusmerijo na spletni pogovor. Virtualni asistent Lumi, ki ga poganja UI, je v nedavnem primeru tehničnih težav odgovoril na 55 odstotkov vprašanj, ki so bila po preusmeritvi postavljena v spletnem pogovoru. UI je tako nadomestila približno 40 ljudi – agentov. Tisti, ki jim je uporaba tovrstnega orodja všeč, se ga bodo posluževali tudi v prihodnje.

Digitalne rešitve, ki zagotavljajo udobje in učinkovitost, so dvignile pričakovanja strank pri interakciji s podjetjem. Burcu Begić, A1 Slovenija
4. V veliko pomoč pri načrtovanju potrebnega števila agentov je lahko model ERLANG.

V Zavarovalnici Triglav združijo podatke o načrtovanih obremenitvah zaposlenih s številom klicev in elektronske pošte ter na podlagi tega pripravijo potrebno število agentov in njihove urnike v kontaktnem centru, tudi glede na ciljno uspešnost. Vsi agenti so opremljeni tudi s t. i. wallboardi, ki so dostopni vsem in kažejo število klicev, uspešnost ter čakalne vrste.

5. Kontaktni center naj bo svojevrstna baza znanja.

Ta je lahko v pomoč pri hitrejšemu uvajanju in usposabljanju agentov, saj je znanje zbrano na enem mestu in lahko dostopno. Tudi tako je mogoče doseči višjo stopnjo razreševanja vprašanj ob prvem klicu uporabnika, kar je eden od ciljev v Zavarovalnici Triglav.  

Kontaktni centri kot baza znanja omogočajo doseči višjo stonjo razreševanja vprašanj ob prvem klicu uporabnika.
6. Izkušnja zaposlenih je pomembna za dolgoročno stabilnost in uspešnost.

V Zavarovalnici Triglav se zavedajo, da so zadovoljni zaposleni ključ do zadovoljnih uporabnikov. Zato za zaposlene v kontaktnih centrih pripravljajo karierne načrte, skrbijo za dobre delovne pogoje in uvajajo dejavnosti za izboljšanje organizacijskega vzdušja.

Brez dobre izkušnje zaposlenih ni dobre izkušnje stranke. Klemen Ramoveš, Zavarovalnica Triglav
7. Naravna inteligenca = umetna inteligenca + socialna inteligenca.

Kontaktni center NLB vodi naravna inteligenca, to je kombinacija umetne in socialne inteligence, ki združuje najboljše iz obeh svetov. Umetna inteligenca je sposobnost računalniških sistemov, socialna inteligenca pa sposobnost razumevanja in upravljanja medosebnih odnosov.

8. Umetna inteligenca naj olajša delo zaposlenih.

Zmanjša lahko obseg rutinskega dela, s priporočili in odgovori ponuja podporo pri delu, z analizo uspešnosti agentov v kontaktnem centru lahko izboljšamo njihovo usposobljenost, zmanjšuje stres, saj so zaradi avtomatizacije manj prijetnih ali ponavljajočih se nalog zaposleni manj obremenjeni. V NLB so namreč na prvem mestu zaposleni v kontaktnem centru.

Kontaktni center NLB vodi naravna inteligenca, to je kombinacija umetne in socialne inteligence, ki združuje najboljše iz obeh svetov.
9. Umetna inteligenca naj izboljša izkušnjo uporabnikov.

Omogoči lahko hitrejše odzivne čase, pomaga pri personalizaciji storitev, omogoči večkanalno integracijo, ponudi pomoč, še preden stranka zazna težavo, s pomočjo analize sentimenta omogoči boljše razumevanje strank NLB-ja.

Zavedamo se, da je v bančništvu človeški stik zelo pomemben, stranke morajo imeti občutek, da zanje ne skrbi le tehnologija, ampak tudi ljudje. Mirella Miškič, NLB

Jerry Haywood, CEO podjetja Boost.ai, je v svojem uvodu poudaril, da si je potrebno ob postavitvi ali posodobitvi kontaktnih centrov, ki bodo vključevali tudi umetno inteligenco, med drugim odgovoriti tudi na pet ključnih vprašanj:

1. Ali naj agenta v kontaktnem centru v celoti poganja umetna inteligenca ali ne?

To je odvisno predvsem od vrste vaše organizacije in načina uporabe. Najbolj smiseln je hibridni pristop, ki vključuje tako generativno kot tudi pogovorno UI. Prvo odlikuje visoka mera prilagodljivosti, drugo pa visoka raven predvidljivosti, zato je nujno, da imate najboljšo možno kombinacijo obojega.

2. Ali bodo ljudje skušali izigrati vašo rešitev (UI agenta)?

Da. Takoj, ko bodo ugotovili, da je na drugi strani umetna inteligenca, jo bodo skušali izigrati. Zato je treba za vsakega od predvidenih načinov zlorabe pripraviti svoj model odgovorov oziroma zaščito. Ta vnaprejšnja zaščita pa je lahko v pomoč tudi pri zaznavanju ne-varnega ravnanja strank.

3. Naj uporabniki testirajo vaše bote?

Obsežno testiranje pred lansiranjem je nujno, a naj tega opravijo zaposleni, ki se vsakodnevno ukvarjajo s strankami, saj ti najbolj vedo, kako komunicirati z uporabniki. Testiranja pa naj ne izvajajo stranke same.

4. Ali potrebujemo človeka, ki bo nadzoroval umetno inteligenco?

Običajno so zaposleni v IT oddelku tisti, ki bodo najbolj poznali platformo, na kateri delujete in s tem tudi najlažje nadzorovali umetno inteligenco.

5. Kako uskladiti vse zakonske zahteve?

Nujno je zagotoviti sledljivost in transparentnost. Za vse odgovore je potrebno vedeti, od kod prihajajo podatki in kateri model UI je bil uporabljen za njegovo pripravo.

Takoj, ko bodo ugotovili, da je na drugi strani umetna inteligenca, jo bodo skušali izigrati.
Odgovorna uporaba umetne inteligence pri delovanju kontaktnih centrov upošteva: osredotočenost na človeka, skladnost z zakonodajo, trajnost, zasebnost, varnost, transparentnost, pravičnost in odgovornost, poudarja Jerry Haywood.
VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam