Društvo za marketing Slovenije se je sredi decembra na Fužinskem gradu v Ljubljani z retrospektivo in rekonstrukcijo Društva ter razstavo slovenskih blagovnih znamk poklonilo obsežnemu obdobju in razvoju marketinga v Sloveniji. Ob dopolnjeni 35-letnici delovanja Društva so se nam pridružili tudi nekateri pretekli predsedniki Društva, ki so ustvarjali zgodovino marketinga v Sloveniji: Jure Apih, Janez Damjan, Primož Hvala.
Pisalo se je leto 1975, ko so današnje legende marketinga (med njimi je bil tudi Jure Apih) šele začenjale utirati nove poti slovenskega gospodarstva. Z zasledovanjem temeljne vizije - skrb za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji, društvo danes predstavlja stičišče prenosa znanj, dobrih praks in inovativnih pogledov na vseh področjih trženja.
Društvo je leta 1994 ustanovilo Študentsko sekcijo DMS (Alenka Repič, Nataša Japelj, Primož Hvala, Jurij Giaccomeli, Marjeta Tič Vesel). V organizaciji ŠSDMS in Janeza Damjana pa se je leta 1996 rodila prva marketinška konferenca v Laškem, ki je bila zelo odmeven dogodek in v naslednjih letih so sledile nove konference.
"V marketingu smo skupaj z vsemi vami prehodili dolgo pot, postavljali temelje stroki, razvijali znanost marketinga oz. trženja, povezovali teorijo in prakso. Vseskozi pa s ciljem, da je marketing oz. trženje naravnanost, kultura delovanja, ki je že zdavnaj prerasla oglaševanje in postala ključna prvina in razmislek v spremenjenih okoliščinah poslovanja," je poudarila dr. Maja Makovec Brenčič, predsednica Društva za marketing Slovenije.
Vsak dan je pomemben za pogled v prihodnost. Ne le strokovni, aktualni, ampak tudi vizionarski pogled, ki temelji na izkustvih preteklosti. Zato so na Društvu za marketing Slovenije pomen preteklosti povezali tudi z utrinki iz zgodovine in povabili dosedanje predsednike in člane upravnega odbora Društva.
Vsak od predsednikov in članov upravnih odborov Društva je na svoj način zaznamoval stroko in doprinesel k razvoju Društva in razumevanju marketinga. S svojim vpogledom v preteklost in smernicami za prihodnost so pretekli predsedniki Društva Jure Apih, oče slovenskega oglaševanja, legendarni urednik in medijski direktor, Janez Damjan in Primož Hvala delili svoja doživljanja in izkustva ter orisali prve korake, s katerimi so najširše in pozitivno razumevanje marketinga približali vsakemu posamezniku.
Dolgoročna vizija Društva za marketing Slovenije je odprtje Marketinškega muzeja, v katerem bi svoj dom našle slovenske blagovne znamke in zgodovina marketinga. V njem bodo imele uspešne slovenske znamke priložnost, da ponovno zaživijo. Pri tem namen marketinškega muzeja ni samo zgodovinski, temveč tudi futuristični. In junija 2010 je društvo v sodelovanju s Slovenskim etnografskim muzejem organiziralo razstavo Cockta, pijača vaše in naše mladosti. Le-ta je odprla vrata nizu prihodnjih razstav o dediščini slovenskih blagovnih znamk.
Zato je društvo na včerajšnjem dogodku pripravilo manjšo razstavo slovenskih blagovnih znamk, tokrat v sodelovanju s člani Študentske sekcije DMS. Razstava je bila postavljena skozi oči generacije, ki z večino razstavljenih blagovnih znamk ni nikoli zares živela. Predstavlja primere slovenskih blagovnih znamk, ki so še vedno žive in so povezane s podjetji in muzeji. Med razstavljenimi znamkami so se predstavile Pivovarna Union, Radenska, Gorenje, Elan, Saturnus, Peko, Medex, Gorenjka, Hotel Slon, Kompas in druge slovenske blagovne znamke, ki so nedvomno pustile pečat v preteklosti in postavile smernice za prihodnost.