Dobre zgodbe se dotaknejo kupcev, v njih zbudijo čustva, ustvarjajo zaupanje do naše blagovne znamke in povečajo njeno prepoznavnost. A pogosto pozabimo, da je predpogoj tega procesa zagotavljanje slišnosti oziroma vidnosti naših zgodb. Jasna Suhadolc (Virtua PR), Mirnes Jusufović (Wave Group), Fedja Hvastija (Advisera) in Luka Stanovnik (Bright visuals) so na majskem mesečnem srečanju govorili o tem, kako ustvariti dobre zgodbe in kako poskrbeti, da so tudi slišane.

Marketingaši radi trdimo, da se vsak izmed nas vsaj malo ukvarja z vsebinskim marketingom. Pa se res oziroma še bolj pomembno, se na pravi način? »Nedavno sem prebrala članek v Guardianu z naslovom »Ditch the grammar and teach children storytelling instead« (Opustite slovnico, otroke učite pripovedovanja zgodb, op. p.). Gre za britanske šole, ki opozarjajo, da otroke v osnovnošolskem obdobju preveč obremenjujejo s slovnico in pravili, v pripovedovanju zgodb pa so zelo slabi,« opozarja Jasna Suhadolc (Virtua PR) in dodaja, da lahko zgodbe pripovedujemo na različne načine: »Lahko jih pripovedujemo skozi knjige, v porastu je pripovedovanje zgodb prek videa – samo v zadnjem letu je število objavljenih videov na omrežju Facebook naraslo za 94 %, zgodbe pripovedujemo tudi skozi daljše filme, dokumentarce, skozi pesmi, vsakdo izmed nas se je kdaj že tako poistovetil z besedilom kakšne pesmi, da je to zanj postala osebna zgodba, pripovedujemo tudi skozi videoigrice, skozi katere zgodbo tudi soustvarjamo.«

Svet okrog nas se spreminja in s tem se spreminjajo tudi načini pripovedovanja zgodb. »V ospredje vse bolj prihaja virtualna realnost, nekateri se tega lotevajo zelo napredno, spet drugi malo manj. Pred mesecem dni sem bila na konferenci o uporabi virtualne realnosti, kjer so govorili o tem, da virtualna realnost postaja neke vrste droga, ki te zasvoji. Napovedujejo, da bo vrednost te industrije do leta 2020 narasla na 162 milijard dolarjev, tudi v Sloveniji se nekatera podjetja tega že zavedajo in jo uporabljajo,« se naraščanja priljubljenosti in pomena virtualne realnosti zaveda Jasna Suhadolc (Virtua PR). Pripovedovanje zgodb prek virtualne realnosti je bistveno lažje, pomemben dejavnik pripovedovanja zgodb pa so postale vse z internetom povezane stvari – internet of things, vsi pripomočki, ki jih povežemo s spletom. »Pripovedovanje zgodb skozi z internetom povezanimi stvarmi je zelo pomemben vir informacij za marketingaše. Na ta način lahko namreč pridemo do podatkov o uporabi teh stvari, kar nekoč ni bilo mogoče. 51 % top marketinških strokovnjakov meni, da bo zanje to do leta 2020 eden glavnih virov informacij.«

Napovedovanja trdijo, da bo vrednost industrije, ki se ukvarja z virtualno realnostjo, do leta 2020 narasla na 162 milijard dolarjev. - Jasna Suhadolc (Virtua PR)

Poleg uporabe virtualne realnosti in razbiranja podatkov prek uporabe z internetom povezanih stvari postajajo eden bolj pomembnih trendov na področju vsebinskega marketinga in pripovedovanja zgodb tudi chatboti. »Eden glavnih plusov chatbotov je, da zaradi velike količine sporočil, ki jih vsakodnevno dobivamo prek različnih platform, chatboti omogočajo boljšo interakcijo s strankami, saj nobeno od njih ne izgubimo zaradi neodzivnosti. Chatboti, če malo karikiram, delujejo kot zelo neumni ljudje, niso programirani za vse, dajejo pa na voljo vse ključne informacije in stranke vodijo po poti do končnega nakupa,« svoj pogled na vse bolj naraščajoč način komuniciranja s strankami predstavi Jasna Suhadolc (Virtua PR).

"Chatboti omogočajo boljšo interakcijo s strankami, saj nobene ne izgubimo zaradi neodzivnosti," poudarja Jasna Suhadolc (Virtua PR)

Jasna Suhadolc predstavi tudi TRUE model Stevea Rawlinga o pripovedovanju zgodb: 

  • Timely se navezuje na pravočasnost. To pomeni, da znamo svoje zgodbe povezati z relevantnim dogajanjem v našem okolju. 
  • Relatable se navezuje na nekaj, kar že poznamo. Olajša povezovanje med posameznimi pojmi – v času katastrofalnih poplav na Balkanu so slovenski mediji postregli s podatkom, da je poplavljena površina večja kot Slovenija, kar naslovnikom omogoča lažjo predstavo, kot če bi zapisali, da je večja od 20.000 kvadratnih kilometrov. 
  • Unexpected se navezuje na nepričakovanost, naši možgani so navajeni, da zadeve, ki izstopajo iz ustaljenih okvirjev, bistveno hitreje opazimo. Primer tega je ustekleničen walkman, s katerim je podjetje Sony svoje slušalke prodajalo tako, da jih je potopilo v plastenke z vodo in s tem prikazovalo njihovo trpežnost. 
  • Emotionaly engaging se nanaša na to, da morajo vaše zgodbe v naslovniku zbuditi čustva, se ga dotakniti.
‍Kaj je ključno pri pripovedovanju zgodb? (Steve Rawling, dolgoletni novinar BBC-ja)

Pripovedovanje zgodb se sliši lepo, a v marketingu moramo vse podrobno načrtovati in meriti. Natančno moramo določiti, kdo je ciljna publika, ki jo naša zgodba nagovarja in nagovarjanje razdeliti v faze – osveščanje, izbira in odločitev. »V fazi osveščanja se naša stranka še ni odločila za nakup produkta, ki ga ponujamo, niti se še ni odločila, ali ta produkt sploh potrebuje. Pomembno je, da ne komuniciramo samo v zadnjem delu kupčeve nakupne poti, že prej je potrebno v njem zbuditi zanimanje za produkte, ki jih ponujamo in ga tako sploh napeljemo k razmišljanju, da bi morda želel naš produkt,« opozarja Jasna Suhadolc (Virtua PR). 

V nekaterih primerih je nakupni proces zelo dolg, zato moramo že v zgodnji fazi predstaviti, kaj vse sploh lahko potencialne stranke pridobijo z nakupom našega izdelka. »Pomembno je tudi merjenje učinkovitosti naših sporočil, za kar potrebujemo orodja, ki nam bodo povedala, kolikokrat so bile naše vsebine videne, kolikokrat so se ljudje nanje odzvali, koliko smo na podlagi teh vsebin dobili kontaktov in koliko je bilo končnih kupcev,« še dodaja direktorica agencije Virtua PR.

Pomembno je, da ne komuniciramo samo v zadnjem delu kupčeve nakupne poti. -Jasna Suhadolc (Virtua PR)

Največji marketinški izzivi 2017 (State of Inbound 2017, Hubspot )

  • Ustvarjanje prometa in prodajnih sledi (leadov)
  • Dokazovanje ROI naših marketinških aktivnosti
  • Zagotavljanje dovolj velikega proračuna

PREDSTAVITEV: Pripovedovanje zgodb in vsebinski marketing

Način komunikacije se spreminja

Mirnes Jusufović (Wave Group) pripoveduje zgodbo o svoji spletni trgovini Gizzmo.si, največji spletni trgovini za dodatno opremo za mobilne telefone v regiji. »Pri pripovedovanju zgodb se držimo določenih točk, ki so nas iz garažnega podjetja v letu 2013 pripeljala do danes mednarodne spletne trgovine. Zelo pomembna je ugotovitev, katere platforme ustrezajo naši blagovni znamki. Naša ciljna skupina so mladi med 18 in 35 letom, zato moramo poskrbeti, da smo na tistih platformah, kjer si nas želijo in da jim ponudimo tisto, kar zares hočejo. 

Komunikacijske platforme se spreminjajo, zato ne smemo biti ves čas na istem mestu in početi iste stvari,« razlaga vodja marketinga v podjetju Wave group in nadaljuje, da v njihovi ciljni skupini večina strank prvi stik s podjetjem oziroma blagovno znamko doživi na Facebooku oziroma Googlu. »Če niste zanimivi na Facebooku, ljudi enostavno ne boste zanimali. Pozorni moramo biti tudi na to, da ljudje na različnih platformah pričakujejo različno vsebino, zato naša vsebina na Facebooku ne more biti enaka kot denimo na Pinterestu. Platforme moramo zelo dobro poznati, da se zavedamo njihovih plusov in minusov, spremljati moramo, kako se platforme spreminjajo in slediti trendom ter spoštovati želje uporabnikov spletnih družbenih omrežij. To predvsem pomeni, da jih ne silimo v vsebine ali na platforme, ki jim niso blizu.«

Komunikacijske platforme se spreminjajo, zato ne smemo biti ves čas na istem mestu in početi iste stvari. -Mirnes Jusufović (Wave Group)

Podjetja se digitalnih marketinških kampanj lotevajo na najrazličnejše načine in težko je najti enovito pravilo oziroma koncept, ki bi deloval v vseh primerih. »V našem podjetju se sploh ne lotevamo posameznih polletnih kampanj, ampak imamo eno celovito kampanjo, ki traja vso leto. V tej kampanji ustvarjamo vsebino iz dneva v dan, pri uporabnikih pa želimo vzbuditi dejavnosti, ki jih mi želimo. To je po mojem mnenju najboljši marketing, ker sploh ne daje občutka, da je to marketing razmišlja Mirnes Jusufović (Wave Group) in predstavlja primer lanskoletne Pokemon manije, ko je Gizzmo zajel ta val: »Ugotovili smo, da za igranje te igre ljudje porabijo ogromno baterije na mobilnih telefonih, zato smo se intenzivno lotili prodaje prenosnih polnilcev baterije. Lahko bi se tega lotili na enostaven način in ponudili popuste, ampak odločili smo se za drugačen pristop. Začeli smo ustvarjati ogromno vsebine, nasvete, trike, kako igrati, snemali Youtube video posnetke, naredili smo Facebook skupnost, forum, organizirali srečanja, na katerih smo dobili tudi velik odziv medijev in s tem smo povečali obisk na vseh naših platformah. Z nagradnimi igrami smo pridobili ogromno kontaktov, šele nato pa smo začeli s ponudbo, ki smo jo prilagodili sami igri. Rezultat? Prodaja prenosnih polnilcev baterije je narasla za več kot 500 %.«

"Najprej kupcu predstavimo vsebino, šele nato mu predstavimo našo ponudbo," recept za uspeh predstavlja Mirnes Jusufović (Wave Group)

»Če hočeš biti dober pripovedovalec zgodb, moraš pridobiti pozornost je prepričan Mirnes Jusufović (Wave Group). »Strankam moraš nekaj dati, da lahko od njih nekaj dobiš. Če ne vedo zate, je vse tvoje delo zaman. Pri vsakem našem kupcu poberemo njegov kontakt in ga umestimo v naš sistem, nato pa v prve pol leta dobiva samo vprašanja o njegovem zadovoljstvu, morebitni potrebi po pomoči, predstavimo mu, na katerih družbenih omrežjih nas lahko najde, kakšne zanimivosti in trike, ki jih lahko počne s svojim telefonom in podobno. Šele po tem procesu mu pošljemo kakšno bolj prodajno usmerjeno sporočilo,« način interakcije s strankami predstavi vodja marketinga v podjetju Wave Group. »Načinov, kako predstaviti vašo vsebino, je neskončno, pomembno je, da se zavedamo trendov na določenih platformah in se jim čim bolj prilagodimo, saj bomo tako doživeli največji odziv. Pri nas zelo radi uporabljamo tudi nagradne igre, saj smo ljudje zelo tekmovalni in radi dobimo nagrade za trud. Primerov je ogromno, mi smo imeli z njimi zelo veliko uspeha.«

Strankam moraš najprej nekaj dati, da lahko od njih nekaj dobiš. -Mirnes Jusufović (Wave Group)

Tudi v podjetju Wave Group se dobro zavedajo, da bo prihodnost digitalnega marketinga močno zaznamovana s chatboti. »Aplikacije za pošiljanje sporočil so po številu uporabnikov presegle družbena omrežja, a čeprav je na voljo ogromno različnih aplikacij, jih uporabljamo največ pet ali šest. Chatboti bodo v marketinški prihodnosti zelo pomembni, čeprav se v Sloveniji za zdaj še ne uporabljajo. So zelo enostavni za izdelavo, ne stanejo veliko denarja, zato smo ga uvedli tudi mi. Najprej smo ga naučili nekaj osnovnih fraz, odgovore na najbolj pogosta vprašanja, povezave do našega bloga, njegov način govora smo prilagodili mladim, vpeljali sleng in premične sličice, ki jih imajo zelo radi. Skratka, tudi chatbote smo izjemno prilagodili ciljni skupini in dosegamo izjemne rezultate, ko jih nagovarjamo z novimi kampanjami, rezultati so presegli vsa ostala orodja. Ljudje se radi pogovarjajo s chatboti, če jih znamo prav uporabljati in nastaviti odzive,« je zelo zadovoljen Mirnes Jusufović (Wave Group).

V prihodnosti se bo celoten proces nakupa preselil na chatbote. -Mirnes Jusufocić (Wave Group)

Kaj poudarja Mirnes Jusufović (Wave Group)?

  • Svet okoli nas se spreminja, navade ljudi v digitalnem okolju se spreminjajo, temu se je potrebno prilagajati.
  • »Content is KING, but context is GOD« (Vsebina je kralj, a kontekst je bog.)
  • Chatbot marketing je tu, bodite pripravljeni nanj.
  • Skrivni recept: »Testirajte do onemoglosti, zbirajte in analizirajte podatke. Noben cent, zapravljen za analizo podatkov, pridobljenih z marketinškimi aktivnostmi, ni vržen stran, saj kupujemo podatke, iz katerih se lahko ogromno naučimo.«

PREDSTAVITEV: Pripovedovanje zgodb mladim

Vsebinski marketing v B2B okolju

Fedja Hvastija (Advisera) se z vsebinskim marketingom še posebej ukvarja v B2B okolju. »Katero je tisto omrežje, na katerem vem, da bom dobil svoje stranke vsako jutro? Outlook,« uvodoma ponudi majhen namig. »V B2B okolju je elektronska pošta še vedno neprimerno bolj učinkovit kanal od ostalih. Ne želim pa se pri tem omejiti samo na B2B marketing, veliko stvari, ki veljajo za vsebine v B2B marketingu, veljajo tudi za vse večje odločitve v B2C okolju, pri stvareh, o katerih se kupci odločajo več časa. Že dlje časa poslušamo, da je vsebinski marketing rešitev za vse, tudi sam sem precej časa trdil tako. Poslušala so nas predvsem podjetja, ki so želela storiti nekaj novega, največkrat prodreti na tuje trge. Zadeva drži. V teoriji,« opozarja Fedja Hvastija (Advisera) in nadaljuje: »Vam je znan ta scenarij? Pripravite vrhunsko zgodbo, opredelite ciljne skupine, razdelate profile, segmente, zgodbo lektorirate in oblikujete, vse objavite, plačate spletno oglaševanje, vse pripravite vrhunsko, a se nič ne zgodi. Nobenih klikov, nihče ni vedel za vas, nič se ni dogajalo. Naredili ste zgodbo, ki je nihče ni slišal.«

Elektronska pošta je v B2B okolju še vedno neprimerno bolj učinkovit kanal od ostalih. -Fedja Hvastija (Advisera)

Zgodba je seveda izjemno pomembna in temelj nadaljnjih korakov vsebinskega marketinga, brez nje ne moremo nič. »Zraven zgodbe pa morate imeti proces, ki bo zagotovil, da bodo to zgodbo ljudje slišali 50-krat, ne enkrat. V našem podjetju se največ ukvarjamo s tem, da bomo čim bolj opazni pri iskanju na Googlu, tako stranke največkrat pridejo v stik z našim podjetjem. Dokler nimamo elektronskega naslova stranke, mu ne moremo poslati ničesar,« pojasnjuje Fedja Hvastija (Advisera).

"Zraven zgodbe morate imeti proces, ki bo zagotovil, da bodo to zgodbo ljudje slišali 50-krat, ne enkrat," opozarja Fedja Hvastija (Advisera)

Česa vam ne povedo, ko trdijo, da bo »malo bloganja in marketing automation rešilo vse«?

  • Potrebno je ogromno vsebine: »Ko pomislite na ogromno vsebine, si predstavljajte 10-krat več, kot si predstavljate, ko pomislite na ogromno vsebine. Pri nas imamo posebne načrte vsebin, s povezavami na druge naše nove vsebine in tega je zares ogromno. Nihče ne bo prebral vsega, ampak če ne boste imeli veliko vsebine, vas ne bodo opazili tisti, ki bi jih sicer vaša vsebina zanimala.«
  • Kakovostna vsebina je napor: »Vzame vam veliko časa in veliko vaše kreativnosti, to pa je zelo naporno.«
  • Ni segmentacije za 100 ljudi: »Če imamo samo 100 ljudi, ne moremo segmentirati ciljne publike. Poslati štirim ljudem elektronsko pošto z določeno vsebino je nesmiselno.«
  • Ni marketingaša, ki zna vse: »Pri nas je nekaj ljudi, ki zna zelo veliko stvari, vsega pa ne zna nihče.«
  • Kreativa ima omejen domet: »Veliko se govori o kreativi, o opaznosti, o zbujanju čustev pri publiki. Googlu je vseeno za vašo kreativnost. Dokler nimate ogromno uporabnih vsebin, ste lahko še tako kreativni, pa vas ne bodo opazili. Enostavno je vedno bolje kot kreativno.«
  • Podjetja »na zahodu« za marketing namenjajo 7-11 % prihodkov: »Tu je največji problem. Podjetja svojih prihodkov ne investirajo v marketing. Proračuni so velik problem, zaradi njih se stvari ne premikajo.«
Googlu je vseeno za vašo kreativnost. Enostavno je vedno bolje kot kreativno. -Fedja Hvastija

Kakšen je življenjski cikel vsebine v podjetju?

Če želite pripraviti kvalitetno vsebino, boste zanjo potrebovali strokovnjaka oziroma nekoga, ki se zelo podrobno spozna na področje, ki ga želite pokriti. »Strokovnjaki po pravilu slabo pišejo, zato pošljete strokovnjakovo besedilo vašemu tekstopiscu, ki sestavi prvo verzijo. To verzijo nato vrnete strokovnjaku, ki praviloma z njo ni zadovoljen in šla bosta skozi tri ali štiri verzije, preden bosta oba zadovoljna. V tej fazi bo vsebina že popačena, zato potrebujete odličnega lektorja, ki jo bo tudi stilsko predelal. Nato tisti, ki vse skupaj nadzira, to potrdi za objavo. Za tem gre vsebina v oblikovanje, potrebno jo je postaviti na splet, pripraviti vsebino za elektronsko pošto, ki jo moramo načrtno pošiljati in vsebino umestiti na spletna družbena omrežja. S tem sem želel opisati, da ne gre za tako enostaven proces, kot si vodstvo podjetij navadno predstavlja opozori Fedja Hvastija (Advisera), ki dodaja, da tu še ni vključen proces prevajanja vsebine, po možnosti v več jezikov.

Kakšna mora biti v B2B okolju ekipa, ki se ukvarja z vsebinskim marketingom?

»Imeti mora strokovnjaka za tematiko, brez njega ne gre,« temelje ekipe postavi digitalni marketinški in prodajni strateg. »To so načeloma ljudje, ki se morajo ukvarjati z marketingom, pa se nočejo. Potem potrebujemo tekstopisce. Značilnost tekstopiscev je ta, da če so dobri, je z njimi nekoliko problematično delati, ker imajo težave s časovnimi roki in razporejanjem časa. Podobno velja za oblikovalce. Potrebujete lektorja, ki je dober tudi stilistično, ne samo pravopisno. Potrebujete še nekoga, ki se ukvarja s postavljanjem vsebine na splet, potrebujete strokovnjaka za pošiljanje elektronske pošte, SEO strokovnjaka in prevajalce, če ciljate na tuje trge.«

Poleg tega potrebujete še tri podporne funkcije:

  • Analitika, ki se bo ves dan ukvarjal z iskanjem podatkov o tem, kje se ljudje izgubljajo na poti do tega, da postanejo vaše stranke.
  • Vodjo, tistega, ki bo vse vodil strateško.
  • Mamo, torej nekoga, ki skrbi, da imajo vsi vse, kar potrebujejo, ki rešuje spore in ki ve, kdaj so roki za oddaje in priganja ljudi.
To, da marketinški oddelek zaposli enega človeka za digitalni marketing, ki bo rešil vse digitalne izzive, je utopija. - Fedja Hvastija (Advisera)

Vsebinski B2B marketing – nauki Fedje Hvastije:

  • "Objavljanje vsebin enkrat na teden je dovolj samo v Sloveniji. V Sloveniji je to celo super, ker boste prvi in edini, ki objavljate o tej temi. Razen, če ne pišete o marketingu, potem boste peti ali šesti."
  • Zgodbe ne povejte enkrat: »Povejte jo 100-krat, ker sicer ljudje ne bodo vedeli, da sploh kaj objavljate. Tu ni pravila, da se ne smete ponavljati. Ne obstaja oseba, ki bo na vašem blogu ali strani pregledovala, če se ponavljate.«
  • Ne ubirajte bližnjic: »Z bližnjicami se lahko začne, ampak ne uporabite jih kot model. Narediti morate plan, kako začetne bližnjice nadgraditi.«

PREDSTAVITEV: Kaj zahtevajo zgodbe v učinkovitem B2B marketingu?

Pripovedovanje video zgodb

Luka Stanovnik (Bright Visuals) se že deset let vsakodnevno ukvarja s sestavljanjem zgodb, ki jih pripoveduje skozi video vsebine: »Dandanes ima vsak izmed nas v vsakem trenutku na voljo pripomoček, s katerim ustvarja video zgodbe – to je mobilni telefon. Seveda to ni nikakršno zagotovilo, da boste delali dobre zgodbe, saj se je tega potrebno lotiti na zelo sistematičen način.« Za ustvarjanje dobrih video zgodb je potrebno sledenje trendov, potrebno je vedeti, kaj gledalce zanima in čemu bodo posvetili pozornost. »Pri nas trende delimo na tehnične in kreativne. Tehnični trendi se nenehno spreminjajo, nekaj časa nazaj so bili zelo popularni videi v počasnem posnetku, danes so popularni posnetki z Go-pro kamerami, katerih različica »na steroidih« je virtualna realnost. Potrebno je tudi prilagajanje vsebine različnim platformam – Facebooku, Snapchatu, Instagramu, Youtubu (vlogi). Na drugi strani imamo kreativne trende, ki so bolj specifični in odvisni od posameznika. Tisti, ki se ukvarjamo z ustvarjanjem zgodb preko videov, moramo biti zelo pozorni na ustvarjanje okolja, ki podpira spremljanje in debato o določenih kreativnih trendih. Poleg opazovanja okolice moramo vsake toliko pogledati tudi vase, poiskati lastno kreativnost in iz nje črpati navdihe,« svetuje Luka Stanovnik (Bright Visuals).

"Vsak od nas je kreativen, a te kreativnosti v sebi ne najde vsak," je prepričan Luka Stanovnik (Bright Visuals)

Bolj kot tehnika je pomembna vsebina

Tudi tehnično najboljše izdelani videi lahko pritegnejo zelo malo pozornosti. »Tehnično izdelati video ni več tako velik problem, ključna je dobra zgodba, ki poskrbi, da se bodo naše vsebine razširile viralno poudarja Luka Stanovnik (Bright Visuals). Ustvarjanje zgodbe se začne s temeljito analizo izziva, ki je pred nami. »Najbolj pomembna je sposobnost, da se transformiramo v miselnost naših naročnikov, da smo podaljški marketinških oddelkov in dobro vemo, kaj se od nas pričakuje.«

»Slika pove tisoč besed, video je 25 slik na sekundo plus zvok. Ko se enkrat lotevamo izdelave videa, je potrebno biti pozoren na prav vsak detajl,« svoje izkušnje predstavlja soustanovitelj podjetja Bright Visuals. »Na sestanku z naročnikom se dogajajo miselni preskoki, mi njim predstavimo, kaj vse je pomembno za dobro video zgodbo, oni pa nam predstavijo, kaj je njim pomembno, da zgodba vsebuje in sporoča publiki. Ta prenos informacij in ustvarjanje konsenza je ena izmed najpomembnejših faz ustvarjanja dobre video zgodbe.«

Slika pove tisoč besed, video pa je 25 slik na sekundo. Plus zvok. -Luka Stanovnik (Bright Visuals)

Kako poteka nastanek video zgodbe?

  • Analiza izziva: ocena naročnikove pozicije na trgu, poslovnega modela.
  • Uskladitev namena: sklenitev konsenza o tem, kaj želimo doseči z videom. Če se v tej fazi strinjamo, potem težko pride do večjih problemov.
  • Oblikovanje sporočila: ustvarjanje čustvenega naboja pri publiki.
  • Oplemenitenje s trendi: kaj je trenutno aktualno, na kakšen način ljudje gledajo videe, kaj jih zanima.
  • Predstavitev naročniku: predstavitev končne video zgodbe naročniku.

Na poti do končnega izdelka, video zgodbe, moramo prehoditi kar nekaj korakov. »Lahko so projekti enostavni in nekaj korakov v produkcijskem procesu lahko izpustimo, ampak takšnih ni veliko. Pri izdelavi videa je potrebno točno slediti določenim korakom, ne smemo jih preskakovati. Proces je navadno dolg, izpostavil bi naslednje: velik poudarek dajemo na udobje naročnikov – naročniki v vsakem trenutku vedo, kje se projekt nahaja, o vsem so informirani in tako je naše sodelovanje veliko lažje,« izpostavlja Luka Stanovnik (Bright Visuals).

PREDSTAVITEV: Video pripoved

Dogodki, na katerih se pogovarjamo o vsebinskem marketingu, so vedno dobro obiskani. Tokratni je presegel vse pričakovanja.

.

Reportaža je nastala na podlagi majskega mesečnega srečanja Društva za marketing Slovenije.

Fotografije: Nejc Lasič, oglejte si celotno FOTOGALERIJO.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam