Branje zapisa traja 3 minute.
Trajnostna naravnanost je eden od osrednjih izzivov našega časa, nosilci sprememb in preobrazbe v trajnostno naravnanost pa so oziroma bodo podjetja.
Ključno vlogo znotraj podjetij bo s svojim znanjem imel marketing. Prav marketing je namreč tisti, ki je v veliki meri pripomogel k razmeram, ki smo jim priča danes na področju potrošnje, zato je po besedah Gemme Butler marketing tisti, ki bo s svojim znanjem in močjo moral dejavno delovati pri opuščanju nezdravih potrošniških navad.
Vloga marketinga je spodbujanje novi navad uporabnikov, znotraj podjetja spremeniti delovne procese, svojo moč uporabiti za izobraževanje, ki bo prineslo spremembe vedenja. Preizprašati mora svoje pristope in jim dodati odgovornost, hkrati pa izpolniti želje in potrebe uporabnikov, zaposlenih in družbe.
Gemma Butler (Charteded institute of Marketing, CIM - UK) je v okviru pogovora o marketinških trendih, ki ga je organizirala Evropska marketinška konfederacija, katere član je tudi DMS, marketinškim vodjem, ki si želijo nasloviti trajnost v svojih podjetjih, osvetlila tri začetne točke preobrazbe.
1. Dolgotrajen proces - Vsega se ne da narediti naenkrat
Odločitev za trajnostno naravnanost podjetja bo prinesla dobrobiti na dolgi rok, zato se tudi procesa ni mogoče lotiti na hitro. Na področju trajnosti se je po besedah Gemme Butler v zadnjih letih veliko spremenilo. V ospredju niso več delničarji, pač pa zaposleni, ki imajo željo in moč uresničiti trajnostne cilje podjetja. Sledijo uporabniki, ki si želijo s podjetji in njihovimi znamkami povezati v trajnostni naravnanosti. Šele nato pridejo na vrsto investitorji, katerih zavedanje o pomenu trajnostne naravnanosti se povečuje. Želijo si vlagati v trajnostno naravnana podjetja, želijo vedeti, kakšni so njihovi podnebni cilji, kakšni so načrti za upravljanje s kakovostjo in raznolikostjo, z onesnaževanjem in vodami. Želijo si investirati v podjetja, ki bodo prinesla dolgoročno dodano vrednost.
2. Izobraževanje – seznaniti se je treba z dogajanjem na področju trajnostnega razvoja
Marketinški vodje morajo biti seznanjeni z dogajanjem na področju trajnostnega razvoja, poznati morajo spremembe, ki se napovedujejo na področju zakonodaje. Le tako bodo lahko uspešno upravljali z nalogami, povezanimi s trajnostno preobrazbo podjetja.
3. Hierarhija – vodenje sprememb mora potekati od zgoraj navzdol
Trajnostna preobrazba je nekaj, k čemur si mora prizadevati vsak zaposleni, a vodstvo je tisto, ki mora to še posebej podpirati. Vloga marketinga pa je, da s svojim znanjem o uporabnikih, njihovih navadah, trgu in z dostopom do največje količine podatkov kadar koli v zgodovini, zalaga podjetje s potrebnimi informacijami in podatki. Marketing mora komunicirati tako interno kot eksterno. Znotraj organizacije mora biti marketinški oddelek osrednji komunikator trajnostne preobrazbe. Zaposleni morajo poznati trajnostne cilje in kako napreduje njihovo uresničevanje. Če bo trajnostna preobrazba skomunicirana na pravi način in jo bodo zaposleni posvojili, bodo spremembe izvedene hitreje in učinkoviteje.
Znamka – pomembno je ne le, kaj vaša znamka počne, ampak na katerih področjih lahko kaj spremeni. Zakaj znamka obstaja, kakšen je njen namen (ang. purpose), je postalo osrednje vprašanje. Znamka mora preseči zgolj ponujanje storitev in produktov, pri svojem delovanju mora upoštevati tudi dobro počitje in zavezanost družbi.
Strategija – delovanje podjetja ne more biti več podrejeno zgolj ustvarjanju dobička, pač pa se mora osredotočiti na 3 P-je (ang. »people, profit, planet«), to so ljudje, dobiček in planet. Marketing mora najti pot, po kateri bo šla preobrazba podjetja.
Komuniciranje – komuniciranje je tisto, kar marketing počne. Zunanji javnosti mora sporočiti, kaj je namen podjetja, sporočila pa morajo biti natančna, jasna in vsebinska.
Atlantic Droga Kolinska je s svojo Argeto v času epidemije, ko so številni potrošniki spremenili svoje navade, gostinstvu pa je težilo zaprtje, s projektom #Podpiramo lokalno pokazalo pot trajnostni naravnanosti. Povezali so se z Ribogojnico Faronika in Mercatorjem ter razvili nov okus Argete. S projektom so naslovili potrebe svojih uporabnikov, ki so si želeli lokalnih sestavin, hkrati pa pomagali lokalnim prebivalcem in gospodarstvu.