Drugi dan 26. Slovenske marketinške konference je bil usmerjen v naše prihodnje aktivnosti. Kako doseči rast podjetji, naj kaj biti pozorni ob spremljanju navad naših in prihodnjih uporabnikov, kako ustvariti nove digitalne produkte.
Pet priložnosti, ki jih ne kaže izpustiti, ko načrtujemo rast podjetja:
Naj vas ne bo strah razširiti se na globalni trg
Pretresite trg (veliki bodo prehiteli majhne, hitri pa počasnejše)
Marketing naj bo osredotočen navzven in navznoter
Razveseljujte svoje uporabnike
Ne pozabite na agilnost
"Pred tehnološko transformacijo podjetja je najprej potrebna nova vizija. Zaposleni tako dobijo nove cilje, nato pa jim lahko pokažemo, kako bo k doseganju teh ciljev pripomogla tehnologija." Boris Kapitanovič (Workshares Ltd.)
Renesansa se obeta tudi na področju pridelave mesa. Tilen Travnik (Bevo), ki s sodelavci razvija rastlinske zrezke, napoveduje, da polovica ljudi čez 10 let ne bo več uživala živalskega mesa, saj bodo spoznali, kakšne okoljske težave pridelava prinaša. Živalske beljakovine bodo po njegovem mnenju zamenjale rastlinske beljakovine. Z nami je delil sedem lekcij zadnjega leta:
Prepoznajte vedenjske vzorce ljudi (in na njihovi podlagi ustvarite produkt)
Ni narobe, če tvoj kupec še ne ve, da potrebuje tvoj produkt
Blagovna znamka je koristna (lahko pomaga podjetje narediti bolj realno kot je v resnici)
Delajte stvari, ki jih ni mogoče meriti (pomembno je tisto v izkušnji morebitnega kupca, kar ga prepriča v nakup)
Nato lahko začnete meriti
Pogovarjajte se s svojimi uporabniki (težko je slišati, da z našim produktom morda ni vse v redu, a je hkrati izjemno koristno)
Opazujte sebe (in kako se spreminjajte ter prosite za pomoč, ko jo potrebujete).
Renesansa tudi na področju določanja marketinških budgetov
Jaroslaw Podsiadlo (Kearney) je predstavil okvir optimizacije marketinških vložkov, ki ga sestavljajo strategija, učinkovitost in uspešnost. Osredotočil se je na devet točk iz zadnjih dveh delov okvira.
Postavljanje marketinškega budgeta od nič navzgor spodbudi novo miselnost. Mnoga podjetja namreč za osnovo vzamejo lanske budgete, ki jih le prilagodijo, to pa jim ne omogoča napredka v naslednjem letu.
Razporeditev marketinškega budgeta med znamke, ki temelji na dejstvih, bo prinesla maksimizacijo dobička na vseh ravneh.
Analize poti, ki jih naredi spletni uporabnik, skrivajo precej priložnosti, ki jih je vredno izkoristiti.
Model marketinškega miksa je treba nadgraditi z modelom večtočkovnih aktivnosti (ang. multi-touch attribution model). To prinese boljši vpogled v učinkovitost razporeditve marketinškega budgeta.
E2E optimizacija omogoča nenehno učinkovitost medijskih kampanj.
Agencije, ki delujejo na podlagi zastavljenih ciljev, lahko učinkovitost izboljšajo za 25 %. Naloge, ki jih mora opraviti agencija, razdelite na posamezne 'pakete', strateškega, tradicionalnega in digitalnega.
Vodilni oglaševalci pri ustvarjanju oglasov uporabljajo množico vzvodov, ki povečujejo učinkovitost.
Vključite partnerja, npr. agencije, v zgodnejše procese, saj to lahko v prihodnosti prinese boljši izkupiček.
Uporaba prave marketinške tehnologije zahteva skrbne analize.
Da bo treba na novo oblikovati proces določanja marketinškega budgeta, sta se strinjala tudi Lovro Peterlin (A1 Slovenija) in Matjaž Grm (Skupina Adria Mobil), ki sta govorila o tem, kaj lahko pričakujemo v prihodnjem letu. V Skupini Adria Mobil si sicer prizadevajo večji delež marketinškega budgeta preusmeriti na digitalne kanale, v A1 Slovenija pa v določeni meri še vedno zaupajo tradicionalnim medijem kot je televizija.
Čeprav izhajata iz povsem različnih panog, pa sta oba poudarila, da si uporabniki želijo svobodo. Ne želijo biti vezani na eno lokacijo, na vnaprej določene letalske povezave, vezave z operaterji, omejitve pri porabi mobilnih podatkov. Na izpolnjevanje teh novih potreb se bodo v obeh družbah usmerili tudi v prihodnjem letu.
Renesansa uporabniških navad
Nove navade uporabnikov so zaznali tudi sociologi, je razložila Tamara Pavasović Trošt (Ekonomska fakultete v Univerze v Ljubljani). Katere navade posamezniki ohranili, je odvisno od generacije uporabnika. Starejši bodo po krizi hitreje prešli nazaj na 'nedigitalne' navade kot mladi, ki so zrasli v digitalnem svetu.
"Ljudje potrebujemo v povprečju 66 dni za oblikovanje novih navad." Tamara Pavasović Trošt
Kaj se lahko marketing nauči od košarke?
Uporaba napredne analitike je postala nujna
Razkorak med najboljšimi in običajnimi je velik. Učite se od najboljših, njihove koncepte preoblikujte za svoje projekte.
Napredne analitike se ne smemo bati, skušajmo jo razumeti, saj lahko pridemo do uporabnih podatkov.
Iztok Franko (Diggintravel)
S procesom, poimenovanim validacijsko lansiranje, je mogoče preveriti, ali je digitalni produkt, primeren za nastop na trgu, je povedal Simon Sovič (Clover labs). Poteka v šestih fazah, za prvih pet potrebujejo dva tedna in še dva tedna za zadnjo. V pomoč je lahko vsakemu podjetju, ki želi z novim produktom na trg.
Ideje - vsak poda svoje ideje. (nasvet: Določite si roke)
Raziskovanje - lotijo se raziskav, ki jim bodo pomagale razumeti ciljni trg. (nasvet: Pogovarjajte se z ljudmi)
Ustanoviteljski filter - ideje se prečisti, ostanejo le najboljše.
Validacijsko lansiranje - lansiranje na spletnih mestih. Iščejo spletna mesta, kjer se zbirajo uporabniki, saj si želijo čim višjo vpletenost uporabnikov. (nasvet: Ustvarite stran, ki bo optimizirala konverzijo)
Analiza in popravki - v tej fazi lahko na podlagi povratnih informacij uporabnikov produkt tudi spremenijo. (nasvet: Analiza naj bo kakovostna)
Timotej Gračner (Black Fire) je predstavil digitalne marketinške aktivnosti, na podlagi katerih so v podjetju, ki proizvaja sredstva za privabljanje divjih prašičev, zgradili mednarodno prodajno mrežo in za katere trdi, da še vedno učinkujejo:
umetno (z najemom klicnega centra) so ustvarili povpraševanje po izdelku
lovskim trgovinam so pošiljali e-pošto, ki je bila videti zelo osebno
retargetirali so B2B segment na Facebooku
kontaktirali so lastnike/odločevalce v največjih distributerskih podjetjih.
Te aktivnosti delujejo v Franciji, Nemčiji, Skandinaviji in Gračner verjame, da bodo tudi v Sloveniji in ZDA, kamor se nameravajo širiti v prihodnje.
Ob koncu Slovenske marketinške konference sta svoj razvoj blagovne znamke predstavila Marcela Klofutar in Uroš Štefelin (Vila Podvin, Linhart hotel & Restavracija). Ključ do uspeha so razvoj kakovostnega izdelka, usklajenost in povezovanje. Pri razvoju izdelkov, to so vrhunske jedi chefa Štefelina, so se v veliki meri obrnili na lokalno okolje. Najprej na lokacijo in zgodovino, ki jo prinaša Vila Podvin, potem na lokalne pridelovalce hrane, s katerimi redno sodelujejo, in nato še na druge ponudnike. Tiste, ki se ukvarjajo s kulinariko, pa tudi tiste, ki se ukvarjajo s popolnoma drugimi izzivi. Rezultat je izdelek in izkušnja, ki je gost ne more dobiti nikjer drugje.
Upamo, da je Slovenska marketinška konferenca prinesla nova spoznanja in nova znanja, ki jih boste lahko uporabili pri svojem delu v prihodnje. Se vidimo na 27. SMK prihodnje leto!
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.