Članstvo v DMS je odločitev biti še boljši
Najprej pa nam je Krix Berberian, izkušen kreativni vodja in kreativni svetovalec predstavil svoj pogled na razvoj oglaševanja oziroma odnos med oglaševalci, znamkami in uporabniki, ki ga je opisal kot romantično razmerje. Začne se namreč z navdušenjem in odkrivanjem drug drugega. To fazo je primerjal z obdobjem zmenkov, kjer so oglaševalci in uporabniki našli skupne točke in se med seboj povezovali.
Kasneje je oglaševanje postalo bolj strukturirano in domače, podobno kot dolgoročno razmerje ali zakon. Oglaševalci so si prizadevali ohraniti zanimanje in zaupanje s konsistentnimi sporočili ter ustvarjanjem čustvenih vezi z uporabniki. To obdobje je zaznamoval razvoj privlačnih in oglasov, ki so si prizadevali za čustvene odzive ljudi. A sčasoma so se obljube oglaševalcev začele krhati, je opozoril Krix Berberian. Panoga se je od ustvarjalnosti in vzpostavljanja pristnih povezav preusmerila v ustvarjanje dobička. To je pripeljalo do "ločitve" med oglaševalci in uporabniki, saj sta se zaupanje in navdušenje, ki sta prej opredeljevala njihov odnos, porušila. Potrošniki so se počutili razočarane zaradi prelomljenih obljub in ponavljajočih se, neizvirnih oglasov.
Kot odgovor na ločitev je oglaševalska panoga začela iskati nove načine za ponovno vzpostavitev stika z uporabniki (iskanje novega partnerja). Želi si ustvarjati nepozabne izkušnje, ki presegajo tradicionalno oglaševanje. Krix Berberian je tako izpostavil Michelinov vodič po restavracijah in Coca-Colina ikonična kampanja s Božičkom, ki sta ustvarila trajne čustvene povezave z uporabniki.
Nujno je, da oglaševalci razumejo čustveno stanje in izkušnje svoje ciljne publike, le tako namreč lahko ustvarijo oglase, ki se dotaknejo na globlji ravni in ponovno vzpostavijo izgubljeno zaupanje. Treba je preseči zgolj transakcijske odnose ter s pomočjo inovativnih in privlačnih oglaševalskih izkušenj graditi pristne odnose s potrošniki, je zaključil Krix Berberian.
Zgodbo o uspehu Chipola sta predstavila tudi Nika Kramžar, vodja marketinga, in Domen Barovič, soustanovitelj in vodja oddelka za oblikovanje. Chipolo je iskalnik osebnih predmetov, podjetje je bilo ustanovljeno pred enajstimi leti.
Nika Kramžar pojasnjuje: »Na začetku je bil kup inženirjev in jaz, ki sem jim morala razlagati, kaj marketing pomeni. Zdelo se je, kot da sem v hiši s petimi pipami, ki vse naenkrat začnejo puščati, in jih moraš popraviti tako, da se sproti učiš.«
Eden naših glavnih konkurentov je Apple, hkrati pa sta Apple in Google tudi naša partnerja, saj naši produkti delujejo z njihovima globalnima mrežama, je dejal Domen Barovič.
»V začetku smo se tega lotili kot hobi projekt, ki pa dejansko pomaga ljudem. Na naš izdelek smo zelo ponosni in dejansko ga je skopiralo eno od največjih tehnoloških podjetij na svetu.« Kljub vstopu Appla na trg z zelo podobnim izdelkom, to vidijo kot prednost.
Marketing je bil v začetku zelo product driven. Ves čas so poslušali uporabnike in to se do danes ni spremenilo. Se je pa spremenila situacija na trgu, ko je Apple vstopil s svojim, skorajda identičnim produktom. Izkazalo se je, da je največja prednost Chipola luknjica, ki omogoča, da ga namestimo kot obesek za ključe. Pri Applovem izdelku tega ni, da bi postal obesek, je treba kupiti še dodatke.
Domen Barovič tako pravi: »Verjamem, da je oblikovanje zelo pomembno, saj je večina ljudi vizualnih. Zato se je v tem segmentu dobro zelo potruditi. V svetu, kjer imamo vsega preveč, kjer se prodaja veliko slabo narejenih stvari, je oblikovanje percipirano kot dodana vrednost.«
Da so uspeli, so šli včasih tudi z glavo skozi zid, vsekakor pa pri osvajanju globalnega trga ni šlo za naključja. Skrbno so spremljali Applove osrednje dogodke, na katerih predstavijo vsakoletne ključne novosti, saj so si tja želeli tudi sami. Zavedali so se tudi, da se ključ do uspeha skriva tudi v predstavitvah v tehnoloških revijah (npr. TechCrunch), kamor jim je najprej uspelo priti zgolj kot alternativa predstavljenemu produktu, kasneje, ko so s svojim izdelkom odpravili vse slabe strani konkurenta, pa so prejemali vse boljše ocene, s tem pa tudi zanimanje novinarjev.
Ensol 360 Karting je podjetje, ki je sprva gradilo ograde za karting steze. Danes investitorjem ponujajo gradnjo prostora za zabavo – večnivojske karting steze, ki jemljejo manj prostora kot klasični karting ali t.i. Spacekart, karting, kjer so v sodelovanju s partnerjem spremenili dimenzije vozila, s tem pa tudi dimenzije potrebnih prog, ki jih lahko postavijo že na 600 kvadratnih metrih.
To je po besedah Mateje Bečela, vodje marketinga v podjetju, njihova ključna konkurenčna prednost, saj karting steze ne potrebujejo več 2.000 do 4.000 kvadratnih metrov. S tem se poveča število prostorov, kamor je karting stezo mogoče umestiti, in – še pomembneje – dobičkonosnost za investitorja, ki se je iz približno 170 eur na kvadratni meter povečala na cca 1.500 eur na kvadratni meter. K Spacekartu pa so dodali tudi element gamifikacije t. i. Spaceheroes, junake, ki v dirkanje prinašajo elemente presenečenja in spreminjajo pravila igre.
Začeli so sicer kot produktno podjetje, ki verjame v svoj produkt. Da bi ostali št. 1 v svetu, so morali vsaki dve leti najti nekaj novega, kar bi vključili v svojo ponudbo. Sprva so imeli kot uporabnike v mislih le dirkaške zanesenjake, nato pa so se odločili, da je treba karting modernizirati, popularizirati, približati publiki in za to so bile potrebne številne inovacije, je pojasnila Mateja Bečela. »Nismo razumeli zgolj svojega produkta, razumevati smo začeli parametre, ki so ključni v tej industriji. Najprej smo želeli razumeti investitorja, nato pa tudi končnega uporabnika.«
V prostorih nekdanje Ambasade Gavioli so zgradili lastno karting stezo, kjer lahko inženirji takoj preizkusijo svoje inovacije, hkrati pa, namesto, da bi potovali po celem svetu, investitorji pridejo k njim na prav posebne vrste izkušnjo. Nekdanji dirkač formule ena Fernando Alonso jih je izbral za svojega partnerja, kontaktirali pa so jih tudi ustvarjalci oddaje Top Gear, da bi v Afriki postavili kartodrom in posneli oddajo.
Vloga marketinga je pri tem bila vzpostaviti znamko, celotno komunikacijo, vse z namenom, da ohranijo prvo mesto v svetu. Skušajo poslušati stranke in jim ponuditi točno takšno vsebino, kot jo potrebujejo oz. nagovoriti njihove ključne bolečine. Po besedah Mateje Bečela je bilo za tak pristop nujno spremeniti tudi miselnost v podjetju. Iz inženirsko naravnane ekipe, ki razume vse fizikalne lastnosti dirkalnikov, česar pa tisti, ki niso dirkaški navdušenci, težje razumejo. »Jaz sem tako vmesni člen, ki prevaja tehnične stvari v jezik, ki ga ljudje razumejo. Če bi ostali pri strankah iz dirkalnega sveta, bi nagovarjali le kakšnih pet odstotkov ljudi.«