Ne spreglejte, kar enostavno morate vedeti v 2024. Pridružite se naši marketinški skupnosti.
Oblikujejo se nove vrste uporabnikov, ki s svojimi sredstvi razpolagajo drugače, imajo nov vrednostni sistem, drugačne prioritete in nakupovalne strategije. V novem okolju se morajo podjetja, da bi bila še naprej uspešna, znajti in opremiti z novimi podatki, vpogledi, spoznanji in informacijami o vedno bolj kompleksnem uporabniku. Tako so rezultati tržnih raziskav in analiz vedno bolj iskani, predvsem z namenom zmanjšati nepotrebna tveganja in negotovost v turbulentnih in nepredvidljivih časih.
1. Širša sprejetost spletnega izvajanja raziskav
Industrija tržnih raziskav že nekaj časa ugotavlja, da se je vedno hitrejšemu svetu potrebno prilagoditi in išče inovativne načine raziskovanja. Pretekla pandemija je svoj vpliv pustila tudi na tržnih raziskavah, saj marsikatere metode v tistem času ni bilo mogoče izvajati. Posledično so se s pospeškom razvijale spletne metode tudi tam, kjer prej to ni bilo sprejemljivo in tako dosedanji način merjenja in zbiranja podatkov ni več dovolj.
Spremljamo razvoj spletnih platform, ki omogočajo izvajanje spletnih raziskav in analizo odgovorov v realnem času. Omogočajo analizo podatkov v okviru orodja, tudi pripravo prezentacije in če publika ni preveč vizualno zahtevna, so lahko rezultati na voljo v kratkem času in z relativno nizkimi stroški. Fokusne skupine in osebni intervjuji se izvajajo s pomočjo spletnih komunikacijskih platform, kar sodelujoči v luči prihranka svojega časa celo pričakujejo. Z raziskovalci lažje delijo utrinke iz svojih življenj, spustijo jih v svoja gospodinjstva in izredno obogatijo kvalitativne raziskave z vsemi slikovnimi materiali. Množice slik z načini priprave prigrizka kruha in paštete v kombinaciji z raznoraznimi dodatki so nam razkrile marsikatero podrobnost, na katero se mogoče uporabnik drugače ne bi spomnil in ga delil z nami. Katera metoda se bo naslednja preselila v spletno okolje?
2. Umetna inteligenca najde svoje mesto v tržnih raziskavah in analizah
Podjetja se vse bolj zavedajo hitrega tempa in težijo k pridobivanjem rezultatov raziskav hitreje, enostavneje, na nove načine in predvsem z manjšimi stroški. Živimo v svetu dnevnega proizvajanja nepreglednih količin podatkov, s svojim delovanjem puščamo za sabo množico elektronskih sledi, ki veliko povedo o nas kot uporabnikih. Na družbenih omrežij lahko mimogrede delimo naše navade, prepričanja, vrednote. V novih okoliščinah je tako svet postal idealno okolje za zmožnosti umetne inteligence.
Tržnim raziskovalcem lahko pomaga pri različnih nalogah; razvoju vprašalnikov, analizi kvalitativnih in kvantitativnih odgovorov, analizi velikih baz nestrukturiranih podatkov, odkrivanju potencialnih vzorcev obnašanja uporabnikov, kontroli kvalitete podatkov, poveča učinkovitost pri ponavljajočih se aktivnostih in s tem prepušča čas raziskovalcem za lastno izpopolnjevanje.
Ocenjujemo, da z uporabo umetne inteligence prihranimo vsaj dan dela pri kontroli kvalitete in analizi odprtih odgovorov, če smo raziskovali na več trgih hkrati, pa je ta prihranek lahko še večji. Skratka, podpira sprejemanje hitrejših in kvalitetnejših informacijsko podprtih poslovnih odločitev. Na strani podjetij je, da spremljajo razvoj in umetno inteligenco smiselno vključujejo v poslovne procese.
3. Kultura podatkovne pismenosti in moč pripovedovanja zgodb
Po poročanju organizacije ESOMAR je finančni promet podatkovne analitike v letošnjem letu prvič presegel finančni promet tržnih raziskav. Oba pristopa nosita pomembne informacije za uspešno krmarjenje podjetij, ki lahko največ pridobijo s povezovanjem obeh. Podjetja vse bolj prepoznavajo prednost vzpostavljanja kulture razumevanja podatkov in njihove interpretacije – podatkovne pismenosti.
Na voljo je mnogo orodij poslovne inteligence, ki omogočajo enostavno in pregledno urejanje podatkovnih baz, kontrolo kvalitete, dostopnost do podatkov, analiziranje in vizualizacijo pridobljenih vpogledov brez zahtevnega tehničnega znanja. Interpretacija podatkov na način pripovedovanja prepričljivih vsebinskih zgodb v kombinaciji z vpogledi v uporabnike pa nam jih še bolj približa, osmisli in omogoči postavitev prepričljivih napovedovalnih modelov. Naši sodelavci imajo dostop do prodajnih podatkov, rezultatov tržnih raziskav in analiz, trendov v svetu, z njimi redno delimo naše vpoglede in spoznanja o uporabnikih, navedeno pa uporabljamo tudi pri napovedovanju potencialnih sprememb trga. S tem pristopom ne opolnomočimo samo vodstva podjetja, temveč zagotovimo dostopnost do informacij vsem zainteresiranim sodelavcem. Na ta način postopoma oblikujemo kulturo odločanja na podlagi podatkov, podpremo agilnost podjetja in zagotovimo njegovo konkurenčno prednost.
V prihajajočem letu bodo nekateri tehnološki trendi, ki nam lahko poenostavijo in pohitrijo delo, nedvomno našli nove uporabnike ali se še bolj utrdili v podjetjih, ki jih že poznajo. Istočasno pa se moramo zavedati, da je tehnologija v svojem dosegu tudi omejena in da za njeno učinkovito in smiselno uporabo potrebujemo usposobljene posameznike. Tako je na mestu razmislek, kje vse in kam vse spustimo tehnologijo in ji zaupamo brez dvoma in presoje človeške inteligence.
Zapis je pripravila Tamara Vilhar, višja specialistka za potrošniške in tržne vpoglede, Argeta, Atlantic Grupa.