Veliko časa porabimo za odnose s promotorji med potrošniki, hkrati pa imamo v Sloveniji več kot 600 zaposlenih, izpostavlja Ivo Radaković in opominja: »Nemogoče si je želeti boljšo promotorsko bazo, kot je ta.«

»Simobil je bilo tak lepo ime« pa tudi »Pa kaj, če so spremenili ime« je le skromen vpogled v številne odzive potrošnikov na nedavno spremembo blagovne znamke, ki se je v zavest Slovencev utrjevala kar 20 let. Pa vendar to ne bo glavna tema predavanja Iva Radakovića, direktorja trženja v Vip Mobile in A1 Slovenija, na 22. Slovenski marketinški konferenci. Tam bo podal širši pogled in spregovoril o preobrazbi marketinga z namenom, da ta postane generator dobičkonosnosti in zadovoljstva potrošnikov. Bo strateški pa tudi zelo konkreten, saj bo na primer predstavil tudi marketinško metriko, ki se je poslužujejo. Kako v podjetju stopajo po poti preobrazbe, nam je Radaković zaupal v kratkem pogovoru pred konferenco.

Gospod Radaković, kakšne preobrazbe je naredil vaš marketing, da bi bil bolj osredotočen na potrošnika?

Za spremembo sta bila dva glavna razloga. Prvi razlog je bila sprememba lastništva naše skupine in strateški obrat proti bolj dinamičnemu tržnemu delovanju vsakega podjetja. Drugi razlog je bila naša interna korporativna kultura in organizacija, ki je dovoljevala obstoj določenih silosov, s čimer je podaljšala naš čas do trga, inovacij, učinkovitosti in posledično vplivala na naš odnos s strankami. Nova strategija, kjer je v središču vsega, kar počnemo, kupec, in ki krepi interno sodelovanje in timsko delo, je bila osnova za našo preobrazbo, ki jo uspešno izvajamo.

Kakšne spremembe pa ste vpeljali, da bi bili bolj osredotočeni na dobiček?

To je neločljivo povezano z mojim prvim odgovorom. Stranka je nosilec našega dobička in brez več zadovoljnih strank ne moremo poviševati naše dobičkonosnosti. Seveda pa z namenom učinkovitega delovanja in upravljanja s stroški izvajamo številne programe za večjo učinkovitost in optimizacijo. V zadnjih letih je na naše prihodke velik zunanji pritisk, saj so telekomunikacije zelo regulirana industrija, zato se osredotočamo tudi na druge vertikale, v katere lahko vstopimo kot telekomunikacijsko podjetje, in ki nam bodo predstavljale nov vir prihodka, hkrati pa bodo predstavljale inovativne storitve, ki jih bodo stranke potrebovale in želele uporabljati.

Kevin Gaskell, osrednji govorec letošnje SMK, poudarja pomen vodstvenega poguma ter vpletenosti celotnega tima v reorganizacijo. Kaj ste z organizacijskega vidika morali storiti vi, da ste izvedli vašo preobrazbo?

To vsekakor zahteva pogumno vodstvo. Rekel bi, da je prvi korak pridobitev odgovora na vprašanje: ‘Koliko zaposlenih bi reklo, da je ponosnih, ker delajo v tem podjetju?’ Veliko časa porabimo za identifikacijo in skrb za promotorje znotraj naše baze strank, hkrati pa imamo v Sloveniji več kot 600 ljudi, ki vsak dan prihajajo na delo, prihajajo v interakcije s tisoči ljudi, živijo svoje vrednote in delijo izkušnje v tem digitalnem svetu. Nemogoče si je želeti boljšo promotorsko bazo, kot je ta. Zatorej potrebujemo skupne vrednote, ki si jih delimo vsi zaposleni, kot hrbtenico naše interne kulture, pozitivni duh z nekaj tekmovalnosti v naših srcih, da bi lahko uspeli. Znotraj skupine Telekom Austria smo naš vodilni princip identificirali kot ključne vrednote v vseh naših sedmih državah, ki zdaj postajajo naš DNK tudi v Sloveniji: zaupanje, team in agilnost z našim poslanstvom opolnomočenja digitalnega življenja.

Naslov letošnje Slovenske marketinške konference je ‘Marketing feedforward’. Kakšni so vaši srednjeročni cilji za izboljšave oz. napredek v marketingu?

Na trg fiksne telefonije smo vstopili pred dvemi leti z nakupom Amisa in nedavno smo lansirali naš konvergentni portfelj s celovito ponudbo fiksnih, TV in mobilnih storitev. Zavezali smo se k zagotavljanju najboljše uporabniške izkušnje na trgu ter najvišje vrednosti za vložena sredstva naših strank. Zavoljo našega poslanstva opolnomočenja digitalnega življenja smo pozorni na nove digitalne storitve in potrebe strank, ki postajajo vse bolj pomembne. ‘Feedforward’ kot metodologija je nasprotje ‘feedbacku’, kjer je odziv osnovan na rezultatu (‘feedbacku’).Pri ‘feedforward’ skrbiš za vložke in preverjaš, ali sprožajo prave odzive, je zelo dinamičen in povezan s tem, kako digitalizacija in vsebina vplivata na naša življenja, izpostavlja deljeno ekonomijo in odločanje v realnem času. S tem v mislih se lahko poistovetim z naslovom konference in poudarim, da so naši srednjeročni cilji biti del digitalizacije družbe in življenj strank, v pripravljenosti ponuditi nove relevantne digitalne storitve in nenehno izboljševati uporabniško izkušnjo in odnose, ki jih gradimo z našimi strankami.

Konferenca bo poudarila tudi pomen trendov. Koliko poudarka pri svojem delu namenjate trendom? Koliko se jih poslužujete pri vašem trženjskem delu?

No, v zadnjih 10-ih letih so bili vsi glavni trendi tako disruptivni, da jih nihče ni mogel napovedati. iPhone bo septembra praznoval 10 let. Facebook je le mlad najstnik. Za Twitter, Whatsapp, Viber in druge ponudnike OTT storitev pred nekaj leti sploh še nismo slišali. Uber in AirBnB sta s svojim poslovnima modeloma povzročila disrupcijo celotnih industrij, primerov pa je še več. Pa vendar obstaja skupni imenovalec vsem tem trendom in disruptivnim modelom: povezljivost in višje podatkovne hitrosti. To omogočajo telekomunikacijska podjetja, ki pa nismo zadovoljna s tem, da smo zgolj sredstvo oz. ponudnik povezljivosti, temveč prevzemamo aktivno vlogo v ustvarjanju in digitaliziranju. Rekel bi, da skrbno poslušamo rastoče potrebe strank po digitalni vsebini in storitvah, pri čemer namenjamo posebno pozornost milenijcem kot najpomembnejši ciljni skupini, ki ima digitalni DNK in je pravzaprav gonilo digitalizacije in deljene ekonomije. Preprosto povedano: spremljati moramo, kaj počnejo otroci in kako stopajo v medsebojne interakcije, pa ne bomo zgrešili.

Kaj je vaš osebni vodnik, kako se izboljšati? Lahko z nami delite nekaj virov za vaš strokovni navdih?

Resnično rad delam z ljudmi in se čutim privilegiranega, da imam tako odlično ekipo in sodelavce v A1 Slovenija in Vip mobile Srbija. Naša industrija je zelo dinamična, zabavna in polna navdihujočih ljudi in projektov. Vsak dan se naučim kaj novega in z veseljem delim svoje izkušnje. Za to sem zelo hvaležen. Bistvo našega dela je povezovanje ljudi, krajev in stvari. Ta povezanost ustvarja čudovite reči in to me zelo motivira.

Intervju avtorice Mateje Bizjak je v originalu objavljen na portalu Akademija Finance: Spremljati moramo, kaj počnejo otroci in kako stopajo v medsebojne interakcije, pa ne bomo zgrešili

Ivo Radaković je direktor trženja v Vip Mobile in A1 Slovenija in predavatelj na 22. SMK.

VČLANI SE

Stranka je nosilec našega dobička in brez več zadovoljnih strank ne moremo poviševati naše dobičkonosnosti. (Ivo Radaković)

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam