Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.
O različnih trendih smo na Društvu za marketing Slovenije govorili skozi vse leto. Eden od pomembnejših premikov je tisti k web 3.0. Kakšne spremembe bo prinesel, si danes le težko predstavljamo. Tančico s skrivnosti so odkrivali Simon Cetin, ki je opozoril na pomen lastništva podatkov, Lucija Lepšina, ki je predstavila, kaj danes že omogočajo NFT-ji in kaj vse še bodo, ter Uroš Svenšek, ki je predstavil možne načine uporabe umetne inteligence v marketingu pa tudi, kaj lahko pričakujemo v prihodnjih letih. Več.
Umetno inteligenco oziroma generativne nevronske mreže podrobneje preučuje tudi Boštjan Špetič. Kot pravi, »gre za mehanizem gradnje programskih struktur, celic, ki se med seboj pogovarjajo, najbolj znana mreža do zdaj pa je Dall.e.« Celoten intervju z Boštjanom Špetičem si lahko preberete tukaj.
Zasebnost uporabnika prihaja še bolj v ospredje, še posebej se jo zaveda mlajša generacija, ki je odraščala, »priklopljena« na družbena omrežja in spletne platforme. Uredba o elektronski zasebnosti bo prinesla jasnejša pravila o varstvu osebnih podatkov v digitalnih komunikacijah, a dokler uredbe še ne bomo imeli, se je potrebno izogibati pastem in sivim conam. Kako učinkovito tržiti in hkrati spoštovati zasebnost kupca si preberite tukaj.
Google prihodnje leto ukinja Google Analyics Universal, nadomestil naj bi ga Google Analytics 4. Andraž Štalec je podrobno razložil, kaj prinaša in kako ga uporabljati. Predvsem je poudaril, da GA4 omogoča celovit vpogled v uporabnika, ki na naša spletna mesta vstopa s številnih naprav, hkrati pa upošteva uporabnikovo življenjsko vrednost. Video predavanje si lahko ogledate v DMS Labu.
Kako svojo spletno stran tudi vsebinsko oblikovati tako, da je optimizirana za spletne iskalnike, je podrobno predstavila Tjaša Perhavec, ki med drugim svetuje prilagajanje vsebine na vse točke odločitvene poti uporabnika. Video predavanje si lahko ogledate v DMS Labu.
Generacija Z, ki je odraščala ob spletnih velikanih, vstopa v odraslo dobo. Njeni pripadniki se ne bodo več zadovoljili z razmerami, kot jih poznamo danes, pač pa bodo preizkušali novosti na področju družabnih medijev. Ob tem ne bodo pozabili na zaščito zasebnosti, ta je uporabnikom vse bolj pomembna. Za znamke je nujno razumeti, kje in na kakšen način doseči (potencialne) uporabnike, saj je kanalov in načinov vedno več.
8 trendov v 2023:
Na podlagi odgovorov več kot 1.600 sodelujočih marketingašev po svetu je Hubspot pripravil pregled marketinškega leta 2022, hkrati pa so napovedali tudi trende za prihodnje leto.