Vsak marketingaš ve, da je zaradi hitrega spreminjanja sveta okoli nas treba slediti marketinškim trendom. V letu 2023 bodo v ospredju med drugim (ostali) kratki videi, zasebnost uporabnika ter marketinška avtomatizacija.

Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.

O različnih trendih smo na Društvu za marketing Slovenije govorili skozi vse leto. Eden od pomembnejših premikov je tisti k web 3.0. Kakšne spremembe bo prinesel, si danes le težko predstavljamo. Tančico s skrivnosti so odkrivali Simon Cetin, ki je opozoril na pomen lastništva podatkov, Lucija Lepšina, ki je predstavila, kaj danes že omogočajo NFT-ji in kaj vse še bodo, ter Uroš Svenšek, ki je predstavil možne načine uporabe umetne inteligence v marketingu pa tudi, kaj lahko pričakujemo v prihodnjih letih. Več.

Umetno inteligenco oziroma generativne nevronske mreže podrobneje preučuje tudi Boštjan Špetič. Kot pravi, »gre za mehanizem gradnje programskih struktur, celic, ki se med seboj pogovarjajo, najbolj znana mreža do zdaj pa je Dall.e.« Celoten intervju z Boštjanom Špetičem si lahko preberete tukaj.

Zasebnost uporabnika prihaja še bolj v ospredje, še posebej se jo zaveda mlajša generacija, ki je odraščala, »priklopljena« na družbena omrežja in spletne platforme. Uredba o elektronski zasebnosti bo prinesla jasnejša pravila o varstvu osebnih podatkov v digitalnih komunikacijah, a dokler uredbe še ne bomo imeli, se je potrebno izogibati pastem in sivim conam. Kako učinkovito tržiti in hkrati spoštovati zasebnost kupca si preberite tukaj.

Google prihodnje leto ukinja Google Analyics Universal, nadomestil naj bi ga Google Analytics 4. Andraž Štalec je podrobno razložil, kaj prinaša in kako ga uporabljati. Predvsem je poudaril, da GA4 omogoča celovit vpogled v uporabnika, ki na naša spletna mesta vstopa s številnih naprav, hkrati pa upošteva uporabnikovo življenjsko vrednost. Video predavanje si lahko ogledate v DMS Labu.

Kako svojo spletno stran tudi vsebinsko oblikovati tako, da je optimizirana za spletne iskalnike, je podrobno predstavila Tjaša Perhavec, ki med drugim svetuje prilagajanje vsebine na vse točke odločitvene poti uporabnika. Video predavanje si lahko ogledate v DMS Labu.

8 trendov, ki jih za leto 2023 napovedujeta Insider Intelligence in eMarketer

Generacija Z, ki je odraščala ob spletnih velikanih, vstopa v odraslo dobo. Njeni pripadniki se ne bodo več zadovoljili z razmerami, kot jih poznamo danes, pač pa bodo preizkušali novosti na področju družabnih medijev. Ob tem ne bodo pozabili na zaščito zasebnosti, ta je uporabnikom vse bolj pomembna. Za znamke je nujno razumeti, kje in na kakšen način doseči (potencialne) uporabnike, saj je kanalov in načinov vedno več.

8 trendov v 2023:

  1. Generacija Z postaja ključna skupina uporabnikov finančnih storitev.
  2. Kratka pozornost uporabnikov bo vplivala tudi na ustvarjanje oglasov.
  3. Generacija Z bo zahtevala preoblikovanje družabnih omrežij.
  4. Vsesplošna uporaba mobilnih naprav pomeni, da ljudje lahko nakupujejo od kjer koli.
  5. Oglaševanje bo v večji meri poganjalo prodajo na družabnih omrežjih (social commerce) .
  6. Znamke bodo večjo pozornost namenile gradnji zvestobe.
  7. Maloprodajne trgovine bodo morale uporabnikom ponuditi več kot le spletno trgovino.
  8. Uporabniki bodo več pozornosti namenili zasebnosti, zato bo rasla uporaba t. i. mobilnih denarnic.

Na podlagi odgovorov več kot 1.600 sodelujočih marketingašev po svetu je Hubspot pripravil pregled marketinškega leta 2022, hkrati pa so napovedali tudi trende za prihodnje leto.

  1. Več B2B znamk bo prisotnih na TikToku, saj tam dosegajo celo boljše rezultate kot B2C znamke. Na video kanalih gre pričakovati ustvarjanje specializiranih person posameznih znamk, ki bodo uporabnikom ponujale koristne nasvete.
  2. B2C znamke bodo več investirale v SEO, vsebinski marketing in podcaste. V letu 2023 lahko pričakujemo naprednejšo optimizacijo spletnih strani, ki se je tako pri B2B kot pri B2C znamkah izkazala za izjemno učinkovito.
  3. Avtomatizacija ter vlaganje v marketing in druge dejavnosti, ki prinašajo dobiček (ang. revenue operations). Marketinški oddelki se vse bolj poslužujejo avtomatizacije, saj to prinaša prihranke časa, uporabnikom pa boljšo izkušnjo.
  4. Uporaba umetne inteligence in strojnega učenja v marketingu. Uporabljati ju je mogoče za prečiščevanje podatkov, optimiziranje vsebine, izboljšanje SEO. 43 % vprašanih marketingašev meni, da sta avtomatizacija in umetna inteligenca najbolj obetajoča trenda, zato nadaljnje vlaganje v njun razvoj napovedujejo tudi prihodnje leto.
  5. Kratki videi bodo še naprej v ospredju, saj so izjemno učinkoviti. Pričakovati je, da se bo marketing usmeril tudi na kratke video oglase, ki bodo primerni za predvajanje na družabnih omrežjih.
  6. Rast in razvoj marketinga vplivnežev. Področje ustvarjanja vsebine se bo še naprej razvijalo, znamke pa bodo v letu 2023 preizkušale nove aplikacije in skupnosti, si prizadevale za kakovostnejše sledenje ter hitro analizo učinkovitosti.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam