Več kot polovica (57 %) slovenskih gospodinjstev vsaj občasno varčuje, več kot desetini (15 %) pa primanjkuje sredstev za pokrivanje osnovnih stroškov, kar predstavlja 92.000 gospodinjstev, če odstotek preračunamo na celotno slovensko populacijo.
Rezultati v nadaljevanju se nanašajo na navade posameznikov, ki so jih navajali anketiranci zase osebno (ne za gospodinjstvo).
Podobno kot na nivoju gospodinjstev, je tudi stanje med posamezniki: 55,5 % vprašanih varčujeoziroma nalaga denar na vsaj enega od navedenih načinov.
Med različnimi možnostmi varčevanja in naložb še vedno prevladuje varčevanje na banki - tam varčuje četrtina vseh vprašanih (25 %). 15 % vprašanih varčuje doma, sledijo varčevanja v oblikizavarovanj.
Če sodimo pa nameri, se bo varčevanje povečalo: 67,5 % vprašanih navaja, da bodo v prihodnje varčevali ali nalagali denar na vsaj enega izmed navedenih načinov. Povečal se bo:
Tisti, ki varčujejo, to počnejo predvsem iz dveh razlogov: za varnost v prihodnosti (51 %) ter zanepredvidene stroške in nakupe (47 %).
Ključni poudarki:
16 % vprašanih razmišlja, da bi bančni kredit najelo v naslednjih 6 mesecih. Med njimi bi se dobra tretjina odločila za gotovinski kredit pri banki, slaba tretjina pa razmišlja o stanovanjskem kreditu, kar je bistveno več od deleža stanovanjskih kreditov v preteklih 6 mesecih (stanovanjski kredit je najela slaba desetina vprašanih).
Razširjeno poročilo, ki vključuje tudi primerjave rezultatov z začetka leta 2015, je na voljo ČLANOM Društva za marketing Slovenije.
Raziskava je bila izvedena v začetku oktobra 2015 na reprezentativnem vzorcu slovenske populacije v starosti od 15 do 65 let, velikost n=529, z metodo spletnega samoanketiranja (CAWI), med člani spletnega panela Jazvem.si družbe Valicon.
Namera odraža percepcijo vprašanih o njihovem prihodnjem ravnanju, ki navadno odstopa od realiziranega ravnanja in je odvisna od okoliščin, ki bodo šele nastale, zato ta napoved ne odraža nujno stanja čez pol leta. Bolj kot dejansko prihodnje ravnanje odraža aktualno razmišljanje ljudi in njihov odziv na doživljanje trenutnega stanja.