Zgodbe so človeštvu lastne. Univerzalno prepoznani naracijski konstrukti, s katerimi osmišljamo, kategoriziramo in podoživljamo svet okrog nas. Lepota dobrih zgodb je v zagotovljenem telesno-čustvenem odzivu poslušalca, ki ga sestavljata koktejl pozitivnih hormonov in povečan angažma v vsebino pripovedovanega. V dobro zgodbo preprosto ne moremo biti nevpleteni.
Razumevanje pomena zgodb, njihove strukture in delovanja lahko predstavlja močno prednost za vse naše komunikacijske aktivnosti, saj zgodbe niso zgolj stvar daljših visoko proračunskih video oglasov. Vsak od nas pozna in poseduje mnogo zgodb. Kako to spremeniti v veščino, pa bomo odgovarjali na tokratnem Marketing TOPX izobraževanju.
Človeštvo si pripoveduje zgodbe od pradavnine. Poznamo jih v vseh kulturah, učinek na občinstvo pa je univerzalen in povsem primaren. Zgodbe v nas namreč prebudijo mešanico nevrotransmiterjev in hormonov, ki usmerijo našo pozornost in nas potopijo v pripovedovano.
Zgodbe navadno sledijo določeni temeljni strukturi. Njihovi junaki potujejo skozi klasične ali pa vsaj predvidljive faze dogajanja, ki so jih proučevali in popisali mnogi strokovnjaki. Nekaj teh si bomo ogledali in nato povedali še, da ob tako ukoreninjenih konceptih brez zmede lahko govorimo tudi o izjemah. Hemingway to dobro ve.
Ker pri svojem delu najverjetneje ne pišete dramskih del ali pravljic (škoda!), je dobro nasloviti nekaj praktičnih vidikov pripovedovanja zgodb. Katere komponente zgodb delujejo v marketingu in kakšne tipe zgodb poznamo v tržnem komuniciranju, izvemo v zadnjem delu.
Interaktivno izobraževanje bo vodila Maruša Grah (Mobik), ki ji je v osnovni šoli razredničarka svetovala, naj postane pisateljica. Knjige po 17 letih marketinških izkušenj sicer še ni napisala, verjame pa v to, da so avtentične vsebine bistvo komuniciranja.
1. Pobrskajte po spominu in razmislite, katera je vaša najljubša zgodba in zakaj (prihaja pa lahko iz pravljic, knjižnih del, filmov, serij in drugih (pop)kulturnih virov).
2. Oglejte si video o nevroznanstvenem pogledu na moč zgodb (dolžina 3:30): Context is everything – Ali Jennings on neuroscience and storytelling.
3. Za zabavo si oglejte nekaj dobrih oglaševalskih primerov, ki (ob zavidajočih proračunih, seveda) uporabljajo moč zgodb. Razmislite, zakaj so se vas dotaknili.
Marketing TOPX je kombinacija predavanj in dela v skupini. Za leto 2021 smo znova pripravili bogat program z odličnimi predavatelji. Strokovne, interaktivne in uporabne vsebine, ki jih delijo vrhunski strokovnjaki na svojih področjih, so zagotovilo za vrhunsko osvežitev znanj, ključnih za opravljanje posla v današnjem času.