Ob koncu leta se Društvo za marketing Slovenije že pripravlja na prihodnje leto in tradicionalno smo članski meetup namenili pospeškom v leto 2025. Med njimi boste zagotovo našli takšnega, ki bo postal eno od vodil pri vašem delu ali v zasebnem življenju.
Anže Jereb, kreativni direktor, McCann Ljubljana
1. Poslanstvo: Delaj dobro in dobro se ti povrne
Vsakega projekta, vsake stvari, ki se je Anže Jereb loti, se je loti tako, da dela dobro za ljudi okoli sebe. Tudi z ustvarjanjem marketinških kampanj lahko dela dobro, saj te lahko povzročijo povečanje prodaje in posledično več zaposlitev v podjetju. Ob tem dodaja, da brez discipline ne gre, in kot kreativec se zaveda, da je treba vse, kar lahko storimo danes, opraviti takoj.
2. Tehnologija: Interdisciplinarnost, big data in UI, navzkrižno preverjanje
Anže Jereb pri svojem delu sodeluje s številnimi profili in z njimi izmenjuje mnenja. Zaveda se, da brez strokovnjakov za big data še tako kakovostni podatki niso uporabni, iz njih je treba znati potegnili najboljše zaključke, pri čemer delno lahko pomaga tudi umetna inteligenca. Zato Anže Jereb svetuje, da se pogovarjamo z vsemi specialisti, saj le z združitvijo interdisciplinarnosti, velikih baz podatkov in umetne inteligence lahko dobimo najboljše vpoglede.
3. Koncept: Creative alchemy po SIT (Systematic inventive technologies)
Spomnil je - na sicer nekoliko zastarel - koncept strukturiranega iskanja idej: metafore, interaktivnost, unifikacija, absurdne alternative, redukcija, ki mu je ob njegovih začetkih pomagal izluščiti najboljše ideje. Danes to poimenuje kreativna alkimija, ki vključuje združevanje, posnemanje, obračanje na glavo, preizpraševanje, »Kaj pa če« in resnico, ki stoji za tem. Gre za načine, kako priti do novih idej.
4. Flow: Fake it until you make it
Sami sebe moramo, pravi Anže Jereb, prepričati, da smo nečesa sposobni. Zaupanje vase in samozavest tako prenesemo tudi na naročnike in sodelavce, da nam zaupajo. »Če česa ne vem, pa sem se naučil, da vem, koga vprašati,« je svoje štiri pospeške zaključil Anže Jereb.
Tine Lugarič, soustanovitelj in kreativni direktor, Trampolin
1. Ni slabo
Besede imajo energijo in z besedami lahko zgodbi razpreš krila ali pa ji pristrižeš peruti. Ali kot je na svoji koži spoznal Tine Lugarič, z dvema negativnima besedama kot sta Ni slabo, ne moreš nikogar prepričati.
2. Ko nekomu rečeš ja, pomisli, komu s tem rečeš ne
Ko je nasvet enega od svojih mentorjev Tine Lugarič začel upoštevati na življenjski ravni, je tehtnica začela delovati njemu v prid. Danes se z agencijo, ki jo je ustanovil, ne lotevajo pitchev, pač pa svojo energijo raje usmerijo k obstoječim naročnikom, ki jim zaupajo in zanje naredijo korak naprej.
3. Ali s ponosom nosim dres ekipe, ki ji pripadam?
Ko občutki pri prejšnjih zaposlitvah Tineta Lugariča niso bili več iskreni, je zamenjal delovno mesto. »Če so ob tebi ljudje, za katere bi dal vse, potem si v pravi ekipi,« je dejal.
4. Jump higher. Have fun
Želi si delati na visoki ravni in se ob tem imeti dobro. To je bil tudi eden od razlogov, da je skupaj s somišljeniki ustanovil lastno agencijo Trampolin, v kateri je povprečnost prepovedana.
Luka Debevec, ustanovitelj in direktor blagovne znamke Kauch
1. Naše misli = naše življenje
Skozi knjigo Pot do uspeha Briana Tracyja je spoznal zakon privlačnosti, ki je dobra osnova za življenje, saj če dobro delaš dobro živiš. Spoznal je, da življenje ni nujno takšno kot nam ga predstavljajo drugi, ampak si ga lahko ustvarimo sami.
2. Skrbno izberi svoj socialni krog
Prvih 15 let našega življenja se ne družimo z ljudmi, ki smo si jih izbrali, pač pa s tistimi, ki so se slučajno zbrali na istem mestu. Kasneje v življenju pa si moramo svoje prijatelje skrbno izbrati, pravi Luka Debevc, pri čemer nas ne sme biti strah vmesnih obdobij samote.
3. Moč iskrenega nasmeha
Nasmeh ima po njegovih besedah neizmerno moč, je orodje, s katerim lahko veliko dosežemo tako v zasebnem kot v poslovnem življenju. Eno je, da stranka dobi, kar želi, povsem druga raven pa, kako se ob tem počuti.
4. Ne naredi vsega sam
Podjetniki kot je sam pogosto skušajo vse narediti sami, je dejal Luka Debevec, a tako lahko dosežejo le določeno raven. Navdihnila ga je knjiga Dana Sullivana Who not how, ki svetuje, da se ob novi nalogi ne vprašaš kako boš to naredil, ampak kdo lahko to naredi zate, po možnosti bolje in hitreje, saj je strokovnjak na svojem področju.
Julija Somrak, kreativna direktorica, DROM agency
1. Naj zarečen kruh dobi svoje mesto na mizi
Čeprav je sama govorila, da ne bo nikoli delala v marketingu, da to ni zanjo, v tem še danes neizmerno uživa.
2. Zdravo delovno okolje sprejema človeškost
Julija Somrak nas poziva, da ustvarimo delovno okolje, kjer ni težava govoriti o duševnem zdravju.
3. Pametni orodja uporabljajo pametno in odkrito
Ne skrivajte, da uporabljate umetno inteligenco, pač pa odkrito povejte, kje in kdaj jo uporabljate, pa tudi, kakšne so njene omejitve in pri čem vam ne more pomagati.
4. Hvaležnost je kraljevska vrlina
Ne pozabimo na tiste, ki so nam pomagali na naši poti in jim bodimo hvaležni za podporo, ki so nam jo izkazali.