Produktni manager ni vodja drugih oddelkov, pač pa povezuje različne deležnike in usklajuje cilje in aktivnosti v multidisciplinarnih razvojnih timih.

Na novembrskem TOPX-u smo se posvetili produktnemu managementu in pomembni vlogi produktni managerjev v podjetjih. Mišo Duplančič (nekdanji VP za upravljanje produktov pri Loftware, ki ima danes lastno svetovalno podjetje) je predstavil vlogo produktnega managerja v podjetju:

  • opredeljuje vizijo in strategijo produkta in ju usklajuje s potrebami uporabnikov ter poslovnimi cilji podjetja
  • razvija strateško časovnico razvoja produkta (ang. roadmap), ki je ravnovesje med zahtevami trga, povratnimi informacijami uporabnikov in poslovnimi cilji. Nadzira razvoj, nastop na trg in upravlja z življenjskim ciklom produkta
  • usklajuje medfunkcijsko sodelovanje, da zagotovi nemoten razvoj izdelka in hkrati deluje tudi kot glasnik uporabnikov
  • razvija cenovne in prihodkovne strategije, ki zasledujejo poslovne cilje ter spremlja in poroča o uspešnosti produkta, kamor spada tudi model monetiziranja, določanje popustov ...
  • zbira povratne informacije, opravlja analize konkurence in se odziva na spremembe na trgu
  • uporablja podatke in druge informacije, da lahko omogoči nadaljnji razvoj produkta in zagotovi uspeh.
Produktni manager je v centru podjetja, njegova naloga je, da prevaja potrebe trga v produktne zahteve in sodeluje s ključnimi deležniki, da zagotovi produkt, primeren za prodajo.« Mišo Duplančič

Lastnosti, ki bi jih moral imeti produktni manager, po mnenju Miša Duplančiča, so:

  • sodelovalnost, osredotočenost in zrelost, saj nenehno sodeluje tako z drugimi deležniki kot uporabniki, kjer je deležen številnih izzivov
  • proaktivnost in radovednost, kar vključuje širše razumevanje poslovanja, prevzemanje pobude, načrtovanje lastnega dela
  • strast do produkta in uspeha stank
  • kombinacija tehničnega in komercialnega znanja, saj mora biti dober v prevajanju tržnih potreb v izvedljive projekte
  • organiziranost in zanesljivost, saj se med številnimi prioritetami ne sme zamujati rokov
  • pripravljenost na nenehno učenje, saj le tako lahko navigira med vsemi izzivi na poti
Med lastnostmi produktnega managerja Mišo Duplančič med drugim izpostavlja proaktivnost in radovednost, kar vključuje širše razumevanje poslovanja, prevzemanje pobude, načrtovanje lastnega dela.

Erna Povh, nekdanja produktna vodja v Adria Mobil, danes pa z lastnim svetovalnim podjetjem, je razbila 9 mitov o produktnem vodenju:

1. ''Produktni managerji so glavni.''

-> Ključna vloga produktnih managerjev je vzpostavljanje zaupanja ter  usklajevanje ciljev in aktivnosti v timih, ki so sestavljeni iz članov iz različnih področij. Produktni menedžer  ni nadrejeni ampak povezuje te različne kompetence, da lahko razvijemo najboljši produkt ali storitev.  

2. ''Produktni managerji morajo imeti vse odgovore.''

-> Produktni manager vodi proces do pravih odgovorov.Zato mora že na začetku dobro zapisatiprojektna izhodišča. S pomočjo design thinkinga pa vodi proces do številnih vprašanj in tako do pravih odgovorov in do razvoja pravega produkta.

3. "Imeti moraš dobro tehnično znanje, da si lahko dober produktni menedžer."

-> Produktni manager ne razvija produkta, ampak rešuje probleme. Pomemben del kompetenc je tudi dizajn management, ki predstavlja empatijo, kreativnost in usmerjenost v uporabnika.

4. ''Produktni managerji samo obvladujejo izvajanje nalog in pišejo specifikacije.''

-> Produktni manager piše in vodi produktno vizijo, obvladovanje nalog je le delček njegovega dela. Strateško razmišljanje in obvladovanje vseh deležnikov sta še bolj pomembna kot samo taktično izvajanje nalog.

Produktni manager je multidisciplinarni koordinator, ki mora ustvarjati zaupanje, da vsi vpleteni sledijo istemu cilju.« Erna Povh
5. ''Kupec ima vedno prav.''

-> Tržne raziskave so nujne, a jih moramo podpreti z dizajn raziskavo. A ni dovolj, da vprašamo kupca kaj želi. Treba je prepoznati potrebe, ki niso naslovljene, a jih kupec niti ni jasno artikuliral

6. ''Produktni manager mora biti strokovnjak na področju 'od prvega dne.''

-> Mehke kompetence so pomembnejše, kot so radovednost in prilagodljivost.   Prioritiziranje in komunikacijske sposobnosti omogočajo tekoče napredovanje razvojnih projektov. Sposobnost reševanja problemov ter vodstvene kompetence gradijo zaupanje in pozitivno kemijo v razvojnih timih.

7. ''Dober produkt se sam prodaja.''

->Tudi izjemni produkti potrebujejo jasno marketinško, prodajno in uporabniško strategijo. Strasten produktni manager bdi nad kreiranjem komunikacije, doseganjem prodajnih ciljev in nenehnim spremljanjem kupca.

8. ''Produkt je boljši, če ima veliko tehničnih lastnosti.''

-> Uporabniška izkušnja ima prednost pred oblico tehničnih lastnosti. Produktni manager mora biti bolj odposlanec končnega kupca skozi celoten proces razvoja kot pa navdušenec nad tehničnimi lastnostmi.

9. ''Odgovornost produktnega managerja je definiranje strateške časovnice razvoja produkta.''

-> Faza zgodnjega inoviranja je ključna pri kreiranju prihodnjega produktnega portfelja. V njej ponovno nastopajo multidisciplinarni timi. Produktni menedžer v njej sodeluje in igra pomembno vlogo pri interpretaciji jasnih vpogledov.

Prioritiziranje in komunikacijske sposobnosti omogočajo tekoče napredovanje razvojnih projektov, je med drugim izpostavila Erna Povh.
Produktni manager mora misliti na vse procese, skozi katere gre produkt

Vladimir Pakrac (vodja produktnega managementa, MESI) pa je predstavil faze razvoja produkta skozi delo produktnega managerja v njihovem podjetju, ki se ukvarja z razvojem medicinskih pripomočkov.

Študija izvedljivosti – je ena najpomembnejših za razvoj produkta in vključuje analizo trga in konkurence, raziskavo tehnologij, klinično raziskavo, raziskavo standardov in zakonodaje ter stroškovno analizo projekta. Vsakega od teh delov oddelek produktnega razvoja opravi skupaj z drugimi oddelki, npr. s produktnim marketingom, ekipo razvoja, zdravniki, sestrami, specialistom za kakovost ...

Potrditev koncepta – koncept pripomore k temu, da si bodo ostali deležniki bolje predstavljali, kako naj bi bil produkt videti. Včasih je lahko dovolj že skica, najbolje pa je, da gre za čim boljši vizualni približek ideji. Radi pozabljamo, da lahko 3D model demonstriramo tudi s plastelinom.

Definiranje časovnice razvoja – produktni manager, ekipa razvoja in vodja kakovosti se prvič sestanejo in  definirajo časovnico razvoja z najpomembnejšimi mejniki

Produktni dizajn – produktni manager na podlagi ugotovitev v študiji izvedljivosti pripravi vhodne zahteve oziroma listo želja »kaj želimo narediti«, razvojna ekipa pa tehnične zahteve oz. »kako bomo to naredili«.

Spremljanje poteka razvoja in testiranje vmesnih rezultatov – produktni manager spremlja potek razvoja in testiranje vseh vmesnih rezultatov. Dizajne preverja v sodelovanju z uporabniki, delovanje prototipov pa na pacientih in prostovoljcih.

Popis tehnične dokumentacije in priprava navodil za uporabo – to v sodelovanju s specialistom za produktno kakovost pri MESI-ju opravi produktni manager.

Prenos informacij v oddelek prodaje in marketinga – se zgodi, ko že vedo, kako bo naprava videti in kakšne lastnosti bo imela ... Steče demonstracija končnega koncepta, komuniciranje končnih funkcionalnosti in konkurenčnih prednosti, podana je informacija o končni proizvodni ceni, na podlagi katere lahko oddelek prodajezačne oblikovati končno prodajno ceno.

Pridobivanje certifikata in dovoljenja za prodajo na trgu – ko je razvoj zaključen, produtkni manager začne s procesom certifikacije izdelka. Prejet certifikat je jamstvo za to, da je naprava varna in razvita v skladu z zakonodajo.

Prenos v proizvodnjo oz. software release – odgovornost produktnega managerja je, da spremlja prenos v proizvodnjo in o časovnici obvesti oddelek prodaje. Če gre za izdajo nove verzije programske opreme, produktni manager popiše funkcionalnosti in novosti, ki bodo šle v softwarski release ter o njih izobrazi prodajo in marketing.

Spremljanje produkta na trgu – analitika in pogovori z uporabniki – ključen je dober proces zbiranja povratnih informacij. Te preveri produktni manager in odloči, če so relevantne ali ne.

Ob tem je Vladimir Pakrac opozoril, da je ena najpomembnejših nalog produktnega managerja upoštevanje vseh deležnikov, ki so v stiku s produktom. Tu so mišljeni tudi procesi, ki morda niso vidni na prvo žogo, a mora produktni manager misliti ne samo na končno uporabo, ampak temveč na vse procese, skozi katere gre produkt, npr. proizvodnjo, skladiščenje, distribucijo in navsezadnje prodajo

Produktni manager naj bo lokomotiva razvoja, ki opolnomoči in za seboj potegne celotno ekipo z zavedanjem o pomenu izdelka. Več znanja, kot ima, močnejša lokomotiva bo.« Vladimir Pakrac
"Ena najpomembnejših nalog produktnega managerja upoštevanje vseh deležnikov, ki so v stiku s produktom," je opozoril Vladimir Pakrac.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam