Z vami delimo šesti del poletnih priporočil vsebin, ki so navdušile člane Društva za marketing Slovenije. V priporočilih boste našli predloge za strokovno in sproščeno literaturo, podcaste, filme ali serije. Seznam predlogov bomo skozi poletje še nadgrajevali in dopolnjevali.
Simona Kruhar Gaberšček, Marketing magazin

Knjige:

Boštjana Tadla najverjetneje poznate kot dolgoletnega urednika Delove priloge Polet, med drugim pa je bil dve leti tudi odgovorni urednik Marketing magazina. Zadnja leta se v največji meri posveča pisanju scenarijev za priljubljene televizijske oddaje, kot sta Najini mostovi in Skrito v raju, nedavno pa je izšel tudi njegov knjižni prvenec Četrta generacija, politični triler, v katerem je mojstrsko prepletel zgodbe štirih generacij. Ne samo, da gre za izjemno napeto branje, v romanu boste veliko izvedeli tudi o slovenski zgodovini – in se (tako kot jaz) čudili, le od kod mu toliko informacij o zakulisju političnega dogajanja v Sloveniji.

Genij ali norec – ali oboje hkrati? Elon Musk je zagotovo eden od najbolj kontroverznih poslovnežev današnjega časa, ki nikakor ne pusti ravnodušnega. Trenutno sicer pozornost vzbuja predvsem s tračarskimi »click-and-bait« naslovi, da je njegov sin Xavier (eden od sicer njegovih enajstih uradno priznanih otrok) zanj mrtev, saj močno nasprotuje njegovi/njeni odločitvi za spremembo spola. Seveda je bil izjemno odmeven tudi njegov nakup nekdanjega Twitterja, ki se je sprevrgel v pravo dramo – a je Musk z njim očitno dosegel svoje. Po začetnem odhodu oglaševalcev se ti zdaj menda vračajo, Musk pa ima z njim še velike načrte, o čemer pripoveduje tudi v biografiji izpod peresa Walterja Isaacsona. Isaacson, ki je verjetno najbolj znan po biografiji Steva Jobsa, še enega kontroverznega genija (ali norca), je Muska kot senca spremljal dve leti, se pogovarjal s številnimi njegovimi znanci, sodelavci, prijatelji, tekmeci, poslovneži in seveda družinskimi člani, nastala pa je izjemno obsežna, več kot 600-stranska knjiga, ki je nedavno izšla tudi v slovenščini. Zagotovo je vredna časa, ki ga boste vložili v njeno prebiranje, saj boste dobili odličen vpogled v življenje in delo tega provokatorja, ki očitno besed strah in tveganje sploh ne pozna oziroma prizna.

Arnold Schwarzenegger, verjetno najbolj znan mišičnjak na svetu, je še eden od t. i. »self-made« posameznikov (podobno bi lahko trdili tudi za Elona Muska, ki mu bogastvo ni bilo položeno že v zibko), čeprav se temu izrazu izogiba – kot pravi, je njegovo življenje rezultat vpliva njegovih mentorjev, ki so mu tlakovali pot iz zakotne avstrijske vasice v zanj obljubljeno deželo, Ameriko, kjer je lahko izživel svoje ameriške sanje. V nasprotju z drugimi poslovnimi guruji, ki so se prelevili v »strokovnjake« za samopomoč, iz njegove knjige veje zdrava kmečka pamet. Ne svetuje, na primer, da si manifestiramo svoje cilje in že bo pred nami vse, kar smo si od nekdaj želeli, ampak priznava, da je za uspeh v življenju potrebno garanje – nič se ne zgodi brez vloženega truda in napora. In to je verjetno, vsaj zame, tudi najpomembnejša lekcija iz njegove knjige – poleg tega, da se mora vsakdo naučiti veščin prodajanja, predvsem samega sebe, saj vam bodo le tako ljudje, ki jih želite nagovoriti oz. prepričati v svoje ideje, dejansko tudi prisluhnili.

Podcasti:

Rich Roll je veganski ultravzdržljivostni športnik, ki se je s športom začel ukvarjati, da bi premagal svojo odvisnost od alkohola. Od takrat je prehodil dolgo pot; svoje izkušnje je opisal v knjigi Finding Ultra, že vrsto let pa ima tudi svoj, zelo odmeven podkast. Če se je v njem sprva najbolj posvečal samemu športu in veganski prehrani, pa zadnja leta gosti raznolike strokovnjake, napredne mislece s področja zdravja, fitnesa, prehrane, podjetništva in duhovnosti. To so maratonski pogovori, saj trajajo tudi do tri ure, ampak če vas neko področje resnično zanima, vam ne bo težko žrtvovati tega časa, saj Rich s svojim umirjenim in nepokroviteljskim (v nasprotju s številnimi drugimi podkasterji) slogom iz sogovornikov uspe izvabiti njihova najgloblja razmišljanja in čustvovanja.

Podkast, ki ga gosti Fergus O'Carroll, je namenjen marketingašem, v njem pa večinoma direktorji marketinga in vodje naročnikov v marketinških agencijah pripovedujejo zgodbe v ozadju strategij, ki so vodile do izjemnih kampanj z nadpovprečnimi rezultati. Gre za zgodbe blagovnih znamk z vsega sveta, od klasičnih (v zadnji epizodi na primer obravnava The Economistovo znamenito kampanjo »Belo na rdečem« oz. »White on Red«) do povsem aktualnih, kot so zadnje kampanje za blagovne znamke AXE, Magnum in Hendrick's Gin). Zelo poučno, če želite izvedeti, kako se snovanja marketinških aktivnosti lotevajo najboljši marketingaši na svetu.

The Diary of a CEO je izjemno uspešen podkast, ki dokazuje, da je marketing vse. Malokateri podkaster ima takšno marketinško ekipo, kot jo ima britanski poslovnež in vlagatelj Steven Bartlett, o čemer je na MM-ovem dogodku Dan D pripovedovala njegova direktorica marketinga Grace Andrews. Zdaj 31-letni Bartlett je že pri svojih 22-ih letih ustanovil svojo marketinško agencijo za družbene medije, s katero je obogatel, ko je šla na borzo, zdaj pa se večinoma posveča podkastu. V njem z uglednimi gosti obravnava različna področja, od zdravja in dobrega počutja do podjetništva – z namenom, da bi poslušalce spodbudil, da postanejo najboljša možna različica samega sebe. Na pogovore se dobro pripravi, čeprav na trenutke deluje nekoliko naivno in mladostniško vzneseno, zato ga je treba jemati z nekoliko distance, a vseeno gre za poslušljiv in informativen podkast.

Konferenca:

Na mednarodni festival kreativnosti Cannes Lions hodim že dolga leta in se ga še vedno nisem naveličala. Čeprav se je pred nekaj leti govorilo, da je v zatonu, saj so se mu nekatere večje svetovne agencijske mreže začele izogibati zaradi ogromnih stroškov udeležbe njihovih zaposlenih, pa se zdi, da je v zadnjem letu ali dveh ponovno vzcvetel. Dejstvo je, da se tam še vedno sklepajo največji oglaševalski posli in da je to prostor, kjer preprosto moraš biti, če hočeš biti opazen kot znamka. In ne samo to – na Azurni obali dobite najboljši uvid v najnovejše trende, pa še priložnost imate, da se od blizu vidite slavne osebnosti, ki jih sicer lahko spremljate le od daleč. Zavedam se, da nima vsakdo priložnosti obiskati festivala, saj so kotizacije nenormalno visoke, a če jo le dobite – morda kot mlajši kreativci, ki se lahko preko SOZ-a potegujete za udeležbo na tekmovanju za mlade kreativce, ali pa vam to omogoči agencija, v kateri delujete –, jo zagotovo morate izkoristiti.

Serija:

White Lotus je sicer že nekoliko starejša serija, drugo (in zadnjo) sezono so začeli predvajati oktobra 2022, a je vsekakor vredna ogleda. Toliko čudaških in bizarnih pripetljajev na dopustu verjetno nikoli ne boste doživeli v živo. Ravno v Cannesu sem poslušala »mastermind« za njenim nastankom, scenarista, producenta in režiserja Mikea Whitea, »odštekanca«, katerega domišljija divja »sto na uro«. In potem vam je tudi jasno, kako lahko nastane takšna serija. Če si je še niste ogledali, si vzemite čas za »binganje«.

Na Netflixu (ali drugi pretočni platformi) si sicer najraje ogledam filme in serije evropske produkcije, predvsem španske, francoske in italijanske. V zadnjem času me je navdušila španska komična serija Alpha Males, skupini štirih prijateljev, ki se udeležijo tečaja za moške, ki se želijo znebiti svoje »toksične moškosti«. Kako pa to udejanjajo v praksi, je druga zgodba. Če si želite sproščujočih poletnih večerov, vam jo toplo priporočam, saj se boste nasmejali in se zaužili pristnega sarkazma – tudi do novodobnih vplivnežev.

Odlična raznolika priporočila je z nami delila Simona Kruhar Gabršček.

Razkrivamo prve govorce B2B konference, ki bo potekala 9. oktobra v Ljubljani.

Tanja Kavran, Društvo za marketing Slovenije

Kot ljubiteljica detektivk sem letošnje poletje odkrila serijo kriminalk, ki jih doživeto piše Jean-Luc Bannalec. Zapletene zgodbe rešuje komisar Georges Dupin, odkrivanje spletk in skrivnosti pa avtor popestri s slikovitim opisovanjem francoske Bretanije in tako doživeto pričara okuse vina, hrane in življenja Bretancev, da si zaželiš biti tam. Za sproščeno poletno branje.

V junijski številki revije Onaplus je odličen intervju z generalnim direktorjem UKC Ljubljana dr. Markom Jugom: V medicini poznamo stanja, ko človek umre od žalosti.

Na dopustu sem si sposodila letošnji hčerin izbor poletnega branja meni zelo ljubega Yuvala Noaha Hararija: Sapiens (A Graphic History Vol.1 in Vol.2) / The Birth of Humankind in The Pillars of Civilization. Obe knjigi sta napisani v obliki stripa s polno humorja in ponujata zelo informativen pogled na zgodovino človeštva. Prva se osredotoča na evolucijo človeštva, od začetka naših prednikov iz skupine opic do vzpona kognitivne revolucije. Druga govori o obdobju po kognitivni revoluciji in raziskuje vpliv kmetijske revolucije na človeško družbo.

Priporočam še dve malo manj lahkotni knjigi avtorice Christy Lefteri. Prva je Čebelar iz Alepa, ki pripoveduje zgodbo o nevarni in čustveni poti čebelarja Nurija in njegove žene iz sirskega mesta Alep skozi Grčijo in Turčijo proti Združenemu kraljestvu, kjer upata na varno zavetje. Druga nosi naslov Ptice pevke, ki govori o življenju migrantov na Cipru in raziskuje izginotje služkinje in varuške Nishe iz Šrilanke. Zgodba sočutno pripoveduje o življenju migrantov in njihovih življenjskih izzivih.

Predloge za poletno branje je z nami delila tudi Tanja Kavran.
VČLANI SE

Imate tudi vi zanimiva in uporabna priporočila, ki bi jih želeli podeliti z nami? Pošljite jih na naš e-mail naslov ali oddajte tukaj.

Poglejte si tudi preostala priporočila: Poletno branje 2024 - 1. del, Poletno branje 2024 - 2. del, Poletno branje 2024 - 3. del, Poletno branje - 4. del in Poletno branje - 5. del

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam