Številni mladi si danes želijo postati vplivneži, mnogi pa se ne zavedajo, da je vplivnostni marketing resen posel in trdo delo. Zato smo zapisali nekaj pravil uspešnega sodelovanja med vplivneži in znamkami.

Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.

1. Tisti, ki želijo postati vplivneži naj bodo pri svojih objavah pristni, kredibilni in naj redno objavljajo na platformi, ki so si jo izbrali. Če bodo vsebine zanimive, si bodo ustvarili publiko, ki bo zanimala tudi znamke.

2. Znamke ali agencije vplivneže izbirajo na podlagi pregleda njihovih kanalov in objav ter preteklih sodelovanj z (drugimi) znamkami, na podlagi pogovora, pa tudi na podlagi zaupanja.

3. Pri dolgoročnih sodelovanjih vplivneži postanejo nekakšni ambasadorji znamk, z znamko spletejo vezi, pri kratkoročnih pa gre za sodelovanje pri točno določenih projektih.

"Pomembne so vrednote vplivnežev, ki morajo biti enake, kot so vrednote naše znamke", je izpostavila Klarisa Veselič (Elan).
Pri Elanu, katerega slogan se glasi Always good times, na primer, iščejo objave, na katerih vplivneži niso sami, pač pa v družbi prijateljev, družine.

4. Če pri sodelovanju med vplivnežem in naročnikom sodeluje tudi agencija, lahko ta poskrbi, da vplivneža, ki znamke še ne pozna dobro, seznani s ključnimi informacijami kot so izhodišča, izdelek, ki ga bo predstavljal, ton komunikacije, število objav, kaj naj bo (okvirna) vsebina vsake objave, pogoji sodelovanja, uporaba pravilnega izrazoslovja …

5. Agencije oziroma naročniki naj vplivnežem dajejo usmeritve, kaj si od njih želijo, kljub temu pa naj jim pustijo določeno mero svobode. Bazo sledilcev so si namreč zgradili sami, na podlagi svojega stila, ki ga je naročnik izbral z razlogom.

"Sodelovanje je lažje, če vplivnež znamko že pozna oziroma jo uporablja." Domen Dan Gaiman (Dunkin Devils).

6. Vplivneži naj bodo vključeni v celoten proces, tudi v pripravo vsebin in scenarijev za snemanja. Na snemanjih vplivnežem lahko omogočite, da posnamejo dodatne vsebine, ki so morda bolj sproščene in za ustvarjanje katerih imajo lahko bolj proste roke.

7. Vplivnostni marketing je resen posel, ki zahteva trdo delo in profesionalne pogoje. To so tudi kakovostna videoprodukcija, snemalci, montaža.

"Če želi znamka vse natančno določiti in vplivnežu ne pusti, da v vsebino doda nekaj svojega, potem najverjetneje ni izbrala pravega načina komuniciranja." Alja Perne (The Base Label).

8. Čeprav je težko, je potrebno postaviti nekaj KPI-jev. Glede na dogovorjeno število objav in doseg vplivneža, je mogoče predvideti okvirne rezultate.

"Za znamko sodelovanje z vplivneži ni nujno. Obstajajo znamke, ki brez vplivnežev ne morejo, obstajajo pa tudi znamke, pri katerih bi vplivneži morali predstavljati le enega izmed kanalov komuniciranja," nam je razkrila Patricija Štangelj (Luna \TBWA).

9. V pogodbi o sodelovanju je definirano tudi plačilo. Lahko gre za ceno na ogled, lahko za fiksne zneske za dolgoročnejša sodelovanja, ki imajo opredeljene tudi dodatke za presežene rezultate.

10. Vplivneži morajo znati postaviti svojo ceno. Številni cene za enkratne projekte niso pripravljeni spuščati, za dolgoročna sodelovanja pa se z naročniki lažje usklajujejo.

11. Dolgoročna sodelovanja prinesejo številne prednosti. Znamke vedo, kaj od vplivnežev pričakujejo in jim zato puščajo bolj proste roke. Nastane lahko boljša, bolj avtentična vsebina. Izkušeni vplivneži namreč že zelo dobro poznajo svoje sledilce in vedo, kaj bo delovalo in kaj ne.

"K vsebini, ki jo naroči znamka vedno dodam svojo pikico, ker si ne moremo pomagati." Ana Žontar Kristanc (Anina kuhinja).

12. Vplivneži morajo na svojih profilih vzdrževati primerno raven komunikacije. Sodelovanje s tistimi, ki bi objavljali kakršne koli neprimerne vsebine, se takoj prekine. Vplivnež mora spoštovati dogovor o sodelovanju tako na področju vsebine kot na področju rokov.

VČLANI SE

Pravila so nastala na podlagi DMS-jevega članskega meetupa o vplivnostnem marketingu. Sodelovali so Alja Perne (The Base Label), Ana Žontar Kristanc (Anina kuhinja), Domen Dan Gaiman (Dunkin Devils), Klarisa Veselič (Elan) in Patricija Štangelj (Luna \TBWA).

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam