Živa Deu, vodja digitalne strategije v strateški poslovni enoti namazi v Atlantic Grupi, je bila gostja Jutranjih vpogledov. Skrbi predvsem za Argeto, ki je ena od vodilnih znamk na področju uporabe sodobnih tehnologij (Zgodbarček, NFT-ji), zato nas je zanimalo, kako je videti njeno delo, izobraževanje, uporaba novih tehnologij (tudi v zasebnem življenju) ...
37 % ljudi je »digital by choice«, kar pomeni, da uživajo v vseh prednostih, ki jih digital prinaša, je Živa Deu uvodoma opozorila na rezultate McKinseyeve raziskave. Tudi sama spada v to skupino, veliko ima naročnin tudi v zasebnem življenju, npr. Spotify za poslušanje podcastov, Youtube, Audiobooks za poslušanje knjig, posebna aplikacija za telovadbo ... Takšne stvari so ji zelo zanimive, zgodi se ji tudi, da nekaj preizkusi v zasebnem življenju in nato to prenese v službeno področje.
Vedno mi je predstavljalo izziv, kako vsa področja znotraj digitalnega marketinga dovolj dobro razumeti, da lahko sprejemaš kompetentne odločitve in da si lahko drugim v procesu kompetenten sogovornik.« Živa Deu
Uspešen strokovnjak, ki se ukvarjala z digitalnim marketingom, mora zelo dobro poznati poslovno strategijo podjetja, strategijo blagovne znamke, razumeti znamko, hkrati pa razumeti tudi vse digitalne kanale, da lahko na njih znamka uspešno nastopi, je razložila Živa Deu.
Živa Deu je izpostavila štiri digitalne trende, na katere bi morali biti po njenem mnenju pozorni v prihodnje:
1. RAG (ang. retrieval augmented generation) je način, da izpopolnimo bazo znanja velikih jezikovnih modelov z lastnimi podatki. Podjetja z uporabo lastnih podatkov že ustvarjajo chatbote tako za uporabo navznoter (zaposleni lahko na primer namesto brskanja po dokumentih do informacij prihajajo prek klepetalnega robota, ki procesira oz. razume naravni jezik) kot navzven (na primer za odgovore na vprašanja strank). V prihodnje bodo chatboti postali agenti, ki bodo podobni ljudem in se bomo lahko z njimi pogovarjali. Pri tem je omenila Klarno, ki je že zamenjala 700 svojih agentov, in Nvidio, ki je predstavila svojo UI agentko, »medicinsko sestro«, ki z dostopom do osebnih zdravstvenih podatkov lahko npr. svetuje o uporabi zdravil na hiperpersonalizirani ravni.
2. Personalizacija – prilagajanje vsebin posameznikom, ki jo omogoča umetna inteligenca. Pri Argeti jo že s pridom uporabljajo pri Zgodbarčku, UI kvizih. S tako hitrim razvojem ni izključeno, da ne bi kdaj s pomočjo UI nastale celo personalizirane risanke, je dejala Živa Deu.
3. Robotika – robote, ki nam za mizo dostavijo hrano ali se vozijo po trgovini, smo že spoznali. Opremljeni z velikimi jezikovnimi modeli in vidom pa bi lahko bistveno bolje pomagali kupcem, videli bi, kaj je na policah, odgovorili na vprašanja kupcev ...
4. Obrazni računalniki – svojo pot do njih bo našel tudi marketing. Da si znamo predstavljati, kaj vse je mogoče, Živa Deu opozori le na zadnjo napravo, ki je prispela na trg - Apple Vision Pro.
ChatGPT in mnoga orodja so po njenem mnenju še precej neizkoriščena tudi zato, ker regijskih jezikov še ne govorijo tako zelo dobro, kar pomeni, da marsikaterega od njih za komuniciranje znamke še ne moremo uporabljati. Dober primer je HeyGen, ki je navdušil svet, a na seznamu ni slovenščine. Ali pa ChatGPT, ki podpira glas, vendar je njegova slovenščina še zelo nerodna.
Ker si želi razumeti, kako stvari delujejo, se na področju najnovejših tehnologij nenehno izobražuje, redno spremlja relevantne Youtube in TikTok vsebine ter podcaste. Udeležuje se webinarjev ter je naročena na številne mailing liste (npr superhuman, ben's bytes, generative AI daily, Marketing AI institute).
V Atlantic Grupi imajo sicer tudi skupino za umetno inteligenco, ki spremlja novosti na tem področju in preizkuša različna orodja. Tista, ki se izkažejo, jih potem uporabljajo tudi pri svojem delu. Predvsem pa si prizadevajo tudi druge sodelavce seznaniti s pomembnimi novostmi, ki so na voljo. »Pri umetni inteligenci je zelo pomembna pismenost pa tudi kompetence, ki jih pridobiš z uporabo,« je še dodala.
Ste pripravljeni na državno prvenstvo v marketingu? Prijave za Marketinško odličnost 2024 so odprte.
Celoten pogovor si lahko ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli še: