O oglaševanju na TikToku se v Sloveniji govori že nekaj časa, ni pa povsem jasno, kaj deluje in kaj ne. Številne znamke se zaradi mitov, ki krožijo, izogibajo sodelovanju na tej platformi, ki je nove uporabnike pridobivala najhitreje do zdaj.

Svoje izkušnje in vpoglede sta predstavila Nastja Horvat Ižanc (digitalna direktorica, OMG) in Jan Omahen (Digitalni kreativni direktor, Luna \TBWA). OMG je namreč uradni partner TikToka, zato za sodelovanje ne potrebujejo nobene vmesne agencije.

»TikTok je danes ena najbolj stroškovno učinkovitih platform z vidika organskega dosega. V TikTok svetu so mala podjetja tista, ki prehitevajo velike znamke, saj se znajo hitreje prilagoditi. Najboljše vsebine se ustvarijo takrat, ko se znamka obnaša eksperimentalno, agilno in igra vlogo malega podjetja. Takrat je v ospredju ustvarjalnost,« je dejal Jan Omahen.

1. mit: TikTok je »dancing app« za mlade – ne drži

TikTok se je res razvil iz aplikacije, preko katere so mladi tekmovali v viralnih izzivih, a je kmalu postal platforma za deljenje videov o trendih, npr. lepotnih, knjižnih, izobraževalnih. Danes ustvarjalci na TikToku objavljajo izobraževalne, zabavne in specializirane vsebine, ki oblikujejo trende in kulturo, je dejala Nastja Horvat Ižanc.

Ne drži niti trditev, da je TikTok aplikacija za mlade, saj jo uporablja 34 odstotkov mladih med 18. in 24. letom, a tudi nekaj manj kot 20 odstotkov ljudi med 25. in 44. letom ter enak odstotek  ljudi, starih med 45 in 54 let. Če pogledamo z drugega vidika - najpopularnejše ciljne skupine z največjo kupno močjo (25-54 let) na TikToku najdemo več kot polovico.

2. mit: TikTok spreminja pravila igre – delno drži

TikTok je zagotovo inovativna platforma tako za uporabnike kot za oglaševalce, ker ponuja nove priložnosti za znamke, a ob tem zahteva določene prilagoditve in razumevanje. V Sloveniji pa še ne velja za velikega igralca, saj nima znatnega deleža v digitalnih oglaševalskih proračunih.

Za zdaj znamke z oglaševanjem previdno vstopajo na TikTok, velikih vsebinskih prilagoditev pa pri tem ne naredijo.

TikTok ponuja nove priložnosti za znamke, a ob tem zahteva določene prilagoditve in razumevanje.

3. mit: Znamke se morajo podrediti TikToku – delno drži

TikTok je platforma, znamka pa je zgodba na tej platformi. Znamke morajo najti način, kako v TikTokovem jeziku komunicirati svoje bistvo. TikTok namreč ne zahteva nove identitete, ampak zgolj nove načine pripovedovanja zgodb.

Avtentičnost pomeni, da znamka ostaja zvesta sama sebi, ne pa da se prilagaja kanalu, ki je sicer nekoliko bolj hiter in razigran kot drugi.

4. mit: Ustvarjanje vsebin je zahtevno – ne drži

Kakovost vsebin definira občinstvo, ki definira, kaj deluje in kaj ne. Vsak ima ves čas pri roki telefon in začne ustvarjati zanimive vsebine. Vse, kar potrebujemo je nekaj doslednosti in nekaj poguma, ni pa potreben studio ali vrhunska oprema.

O TikToku lahko razmišljate kot o dnevniku vaše znamke. Če ste v dvomih ali začeti, Jan Omahen svetuje, da začnete in redno objavljate. Prav vsak vaš video ne bo viralen, a se bo vsebina, tudi zaradi povratnih informacij vaših sledilcev, izboljševala.

5. mit: Meta vplivneži so dražji do TikTok vplivnežev - drži

Primerjavo je bilo sicer zelo težko narediti, saj niso na voljo vsi potrebni podatki. Če se npr. primerja isti proračun in podoben doseg ter ciljna skupina, ki ju želimo doseči, je jasno, da so TikTok vplivneži še vedno precej ugodnejši (2:1).

Mlajša generacija namreč TikTok izkorišča zelo dobro, saj so mojstri hitrosti in avtentičnosti, ni tako velike težnje po popolnosti kot na Instagramu.

Primeri uspešnih nastopov na TikToku, ki jih velja preveriti: Nike, Duolingo, Ryanair, Crocs, Lush, Hilton, Volvo, Burberry, ScrubDaddy.

VČLANI SE

Nastja Horvat Ižanc in Jan Omahen sta v okviru Taktika razbila še deset mitov, v katere se lahko poglobite v DMS Labu.

  • Če se v TikTok videu pojavi znamka, izgubljamo ljudi
  • Na TikToku moramo slediti trendom
  • Če ne postane viralna, naša vsebina ni dobra
  • TikTok oglasi so trikrat cenejši od Meta oglasov
  • Daljši video na TikToku ne deluje
  • TikTok kreativa se izčrpa v petih dneh
  • TikTok video mora na začetku pridobiti pozornost
  • Meta oglasi na TikToku ne delujejo
  • Za oglaševanje potrebujemo TikTok profil
  • TikTok je samo za znamke z velikimi proračuni

Posnetek si lahko ogledate v DMS Labu.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam