Uroš Svenšek (Agencija 101) svetuje poglobljen razmislek, kaj zanima vašo ciljno skupino in katere vsebine jim lahko ponudite. Ustvarjajte vsebine, ki bodo koristne in uporabne za vaše uporabnike. Določite, kdo je vaša ciljna skupina, preverite, kdo na področju vaših produktov dela najboljšo vsebino za vašo ciljno skupino in razmislite, kako lahko takšno vsebino izboljšate in nadgradite.
Pri pripravi vsebin imejte v mislih, da ne pripravljate profila za oboževalce vaše znamke, pač pa ustvarjate digitalni medij. - Uroš Svenšek, Agencija 101
S ponujanjem vsebin boste gradili na podobi znamke in zavedanju o njej. Pri pripravi vsebin imejte v mislih, da ne pripravljate profila za oboževalce vaše znamke, pač pa ustvarjate digitalni medij. Ustvarjanje vsebine je najmočnejša stvar, ki jo lahko počnete za ustvarjanje zavedanja o znamki, je še dejal Uroš Svenšek.
Platforma, ki jo ustvarite, lahko znamko prikazuje na subtilnejši način. Lahko gre le za prikaz športnih aktivnosti, ki jih sponzorira znamka (npr. Red Bull za ljubitelje skateanja), spletne tečaje za uporabo programa (npr. Adobe za dizajnerje) ali pa brezplačne izobraževalne vsebine za otroke, razvrščene po starostnih skupinah (Argeta Junior).
Ustvarjanje vsebine je najmočnejša stvar, ki jo lahko počneš za ustvarjanje zavedanja o znamki. - Uroš Svenšek, Agencija 101
Ker so se navade uporabnikov spremenile, je treba prilagoditi tudi marketinške aktivnosti. Razmišljati je treba širše in se iz »digital only« strategije osredotočiti na »digital first«, ob tem pa se usmeriti še na ostale komunikacijske kanale. Z lastno vsebino je potrebno biti konstantno prisoten na vseh kanalih, je povedala Manca Šalehar (Wolt). Na Woltu so se za prisotnost na več kanalih odločili zaradi ugotovitve, da mora posameznik pred odločitvijo za nakup njihovo vsebino zaznati na različnih kanalih. Pripravljajo različne lastne vsebine, e-poštna sporočila, PR aktivnosti, potisna obvestila na mobilnih napravah, vse to pa kombinirajo z oglaševanjem digitalnih medijih.
Ljudje so »v oglasih« potrebovali ključne razloge, zakaj naj se odločijo za našo storitev. - Manca Šalehar, Wolt
Leon Brenčič (iPROM) je poudaril, da programatičen zakup oglasnega prostora omogoča ciljno nagovarjanje uporabnikov, hkrati pa tudi personalizacijo oglasnih sporočil in ponuja številne prednosti, na primer omejitev frekvence oglaševanja za posameznega uporabnika, kar omogoča nižjo ceno zakupa in posledično boljši izkoristek med vložkom in rezultatom, saj se po določenem številu prikazov ali interakciji oglas posamezniku ne prikazuje več. Kot eno od prednosti programatičnega zakupa digitalnih medijev je izpostavil tudi možnost, da se znamke oziroma oglasi ne pojavijo ob določenih spornih vsebinah (t.i. semantično oz. kontekstualno ciljanje), s čimer se zaščiti vrednost blagovne znamke.
Primer: iPROM-ov sistem programatičnega zakupa omogoča ciljno nagovarjanje na podlagi pretekli podatkov o obiskovalcih spletne strani oglaševalca. Tako lahko z uporabo ponovnega ciljanja ali vzorcev uporabnikov s podobnimi vedenjskimi navadama ciljanje uporabniki, kjer obstaja večja verjetnost, da bo uporabnik opravil željeno aktivnosti (npr. pustil kontakt).
Podatki vam pomagajo, da poznate vašega uporabnika, razumete »njegovo bolečino« in ga lahko ustrezno nagovorite.« Leon Brenčič, iPROM
Želite na svoj e-naslov vsak torek prejemati marketinške novice?
10 % proračuna za komunikacijske kampanje naj bi šlo za testiranje vsebinskih različic na enakih formatih, je v eni od raziskav zasledila Anida Krajina (Optiweb). Kljub temu da je ta številka težko dosegljiva, svetuje določeno mero preizkušanja, saj lahko tudi z manjšim proračunom s testiranjem dosežemo boljše rezultate, torej ustvarjanje večjega števila kontaktov.
V kampanjah niso testirali zgolj različnih pasic, pač pa tudi različna občinstva, različne komunikacije pa tudi različne platforme za oglaševanje.
Če ni neposredne navedbe, da gre za zbiranje kontaktov, lahko zberemo bistveno več kontaktov. - Anida Krajina, Optiweb
Pri oblikovanju kampanje, katere cilj je pridobivanje kontaktov, se moramo zavedati, da je uporabnikom za kontakt treba ponuditi nekaj v zameno, je poudarila Anida Krajina. Sami so kampanjo za naročnika, kjer so se pokazali številni izzivi (ni bil znan točen datum implementacije nove okoljske uredbe, niso vedeli, morali so določiti pravo ciljno skupino, pridobiti je bilo treba kakovostne kontakte, kot stranski cilj pa so si postavili še postavitev znamke na prvo mesto pri priklicu), začeli s kampanjo o zavedanju. Potencialne stranke so opozarjali na uredbo, jih pripravljali na spremembe, pripravljali e-novice, spletno stran z informativnim izračunom novih stroškov. Ko je bil datum uvedbe znan, pa so potencialnim uporabnikom ponudili še več vsebin, za zamudnike pa pripravili remarketing kampanjo.
Veliko znamk ustvarja vsebine, vendar tega ne počnejo redno. Če se lotite ustvarjanja lastnih vsebin, vsebino uporabnikom ponujajte konsistentno, je še poudaril Uroš Svenšek. Ustvarite platformo, preko katere boste uporabnikom redno ponujali zanje zanimivo vsebino. Da je konsistentnost pri prisotnosti na vseh kanalih nujna, je poudarila tudi Manca Šalehar.
Dandanes se je ustvarjanje vsebin pocenilo in se ga lahko loti praktično vsak, močno podporo pa lahko nudijo tudi družabna omrežja. Pri tem pa je treba paziti, da ustvarjena vsebina ni zgolj digitalni oglas.
Primer: Apple Music ustvarja vsebino za ljubitelje glasbe in s tem gradi znamko ter širi uporabo svoje aplikacije. YouTube uporablja kot primarni kanal za ponujanje kakovostnih glasbenih vsebin uporabnikom, povezan pa je z vsemi ostalimi komunikacijskimi kanali.