Kar enostavno morate vedeti v letu 2024. Pridružite se naši marketinški skupnosti.
Ko sem v najstniških letih sama začela služiti svoj denar in se pustila zapeljati privlačnosti nakupovanja (oblek), sem se začela spraševati o lastnih, nezavednih vzgibih, zakaj pravzaprav kupujem in zakaj so moje nakupne odločitve tako pogosto impulzivne. Seveda sem ugotovila, da nisem osamljen primer in ko sem se morda tudi zato odločila za študij marketinga na ljubljanski Ekonomski fakulteti, je bilo vedenje uporabnikov moj najljubši predmet. Še danes me tako zanima predvsem psihologija uporabnikov – kako sprejemamo nakupne odločitve, v kakšnih čustvenih stanjih smo, ko se odločamo za nakup, kako lahko marketinške aktivnosti vplivajo na nas in katera marketinška sporočila so pri tem najučinkovitejša. Moja odločitev za delo v marketingu torej ni bila racionalna, saj sem si predvsem želela spoznati sama sebe tudi z vidika uporabnika.
Resnično sem prepričana, da je marketing vse. Brez marketinga ni prodaje, brez prodaje ni finančnih uspehov, brez finančnih rezultatov ni vlaganj in brez vlaganj ni napredka. Marketing torej omogoča napredek podjetja in ne zgolj ohranjanje obstoječega položaja, česar si pravzaprav nihče v podjetju ne sme želeti.
Marketing je vse našteto. A če bi morala izbrati le eno od omenjenih vlog, bi se odločila za marketing kot pripovedovalca zgodb. Pripovedovanje zgodb je ljudem inherentno; zgodbe so tiste, ki poganjajo človeštvo že od pradavnine. Čustva so v marketingu ključnega pomena in zgodbe so tiste, ki jih znajo vzbuditi. Najuspešnejše blagovne znamke na svetu so tudi odlične pripovedovalke zgodb. In zgodbe so torej tiste, ki poganjajo rast, spodbujajo inovativnost in v podjetja pritegujejo najsposobnejše ljudi, ki so danes tudi njihova največja konkurenčna prednost.
Marketinško odlično podjetje opolnomoča svoje stranke, jim vzbuja pozitivna čustva in jim daje vedeti, da obstajajo zgolj zaradi njih – in zanje." - mag. Simona Kruhar Gaberšček
Marketinško odlično podjetje je zame tisto, kjer prav vsak zaposleni diha marketing, pa čeprav se tega morda niti ne zaveda. V ospredju delovanja vsakega zaposlenega v marketinško odličnem podjetju je vsaka posamezna stranka, ki se prav zaradi tega počuti cenjenega in upoštevanega. Marketinško odlično podjetje opolnomoča svoje stranke, jim vzbuja pozitivna čustva in jim daje vedeti, da obstajajo zgolj zaradi njih – in zanje.
Pri marketingašu je najpomembnejša radovednost; želja po vseživljenjskem učenju. Radovednost zame pomeni tudi samoiniciativnost – več kot veš, večji je tvoj prispevek k uspešnosti podjetja, zato bi moralo biti spodbujanje radovednosti in posledično omogočanje izobraževanja tudi med večjimi cilji delodajalcev. Marketingaš tudi ne sme biti solist – to je praktično tudi nemogoče, saj je vezni člen med različnimi poslovnimi funkcijami v podjetju –, ampak mora biti sposoben ekipnega dela. Pri tem mora brzdati svoj ego, se naučiti poslušati druge in tudi upoštevati različna mnenja.
Pri marketingašu je najpomembnejša radovednost; želja po vseživljenjskem učenju." - mag. Simona Kruhar Gaberšček
Odličen strokovnjak za strateški marketing mora znati govoriti jezik financ, saj bo le tako lahko enakovreden odločevalcem v podjetju. Glede na to, da tudi marketing čedalje bolj poganja tehnologija oz. tehnološki razvoj, bi se moral seznaniti tudi z informacijsko tehnologijo, pri čemer pa zgolj osnove ne zadoščajo več. Poznati mora ponudnike marketinške avtomatizacije in se zavedati nevarnosti kibernetskega kriminala ter kako ga preprečiti na področju zaščite osebnih podatkov strank. Seveda pa mora imeti tudi vodstvene sposobnosti, saj brez motivirane in angažirane ekipe ne gre. Žal tudi voditeljem v marketingu pogosto primanjkuje čustvene inteligence in zavedanja, da delajo z ljudmi iz mesa in krvi, ne pa s stroji – pa čeprav bi si to v dobi umetne inteligence morda želeli. 🙂
Marketinške veščine pridobiš samo s praktičnim delom. Ne pomaga še takšno poznavanje teorije, če zamisli iz knjig oziroma drugih virov ne znate uporabiti v praksi. Zato v marketingu po mojem mnenju največ štejejo izkušnje, pridobljene skozi leta, in stalno osveževanje znanja.
Omenila sem že pomen vseživljenjskega učenja, čemur tudi sama sledim. Zato z veseljem obiskujem številne marketinške konference in druge dogodke, saj lahko prav tam najbolje zaznaš utrip časa. V tujini vsako leto obiščem mednarodni festival kreativnosti Cannes Lions, ki je zame najboljši barometer stanja, v katerem se nahaja svetovna marketinška industrija, tam pa se lahko seznanimo tudi z najnovejšimi trendi, ki k nam še vedno prihajajajo z nekajletnim zamikom. Poslušam tudi številne podkaste; med marketinškimi oz. poslovnimi so mi všeč On Strategy, In Clear Focus, Social in Six in The Prof G Pod.
V času študija žal še nisem prepoznala vrednosti društva, sem pa se njegovih dogodkov začela udeleževati v svojih prvih tržnokomunikacijskih vlogah. Dodobra pa sem se z delovanjem DMS seznanila, ko sem pred 15 leti postala del ekipe Marketing magazina.
Vloga DMS pri razvoju marketinške stroke je ključna. To se v vseh letih njegovega delovanja ni spremenilo in se tudi ne bo. Največjo vrednost društva vidim v njegovih številnih dogodkih, tako večjih, kot sta Slovenska marketinška konferenca in B2B konferenca, kot tudi manjših, npr. mesečnih srečanjih članov, ki ponujajo veliko priložnosti za druženje in navezovanje novih stikov.
Dobro je, če član društva postaneš že, ko šele začenjaš svojo marketinško pot. V tej fazi so namreč izobraževanje in stiki z ljudmi iz stroke ključnega pomena, saj to oboje lahko pomaga pri gradnji kariere. Seveda pa šteje tudi ohranjanje dolgoletnih vezi, zato pravzaprav ni nikogar, ki deluje v marketingu in mu članstva v DMS ne bi priporočila. 🙂
Predvsem bi rada s svojim delovanjem prispevala, da marketing dobi večjo veljavo v medijih in splošni javnosti, saj je percepcija do njega tam precej negativna. Zato upam, da bo čez tri leta ugled marketinga malce večji. 🙂
Pravzaprav vse, kar potrebuje pri svojem marketinškem delu. Uči se lahko od svojih kolegov, ki se soočajo z enakimi izzivi, poleg tega pa se lahko udeležuje tudi nišnih, specifičnih delavnic, saj lahko spoznanja z njih že takoj uvede v svoj delovni vsakdanjik.
Na prvem mestu so to zagotovo številna izobraževanja, saj jih nobena druga organizacija ne organizira toliko. Poleg tega se resnično trudi ves čas ostati v koraku s časom – ali celo pred njim.
Zagotovo mi bo najbolj ostal v spominu moj nastop na marketinških pospeških za leto 2024, ko sem oder delila s tremi izjemnimi govorci – mislim, da je vsak od nas na občinstvo vplival na svoj način. Nikoli si namreč nisem mislila, da me bo doletela takšna čast, saj javno nastopanje ni ravno nekaj, pri čemer bi se počutila domače.
Veliko pa mi pomeni tudi to, da sem del upravnega odbora DMS, kar mi omogoča, da društvo spoznavam še po drugi plati. Predvsem me navdušuje entuziazem kolegov, ki si resnično prizadevajo, da bi marketing kot poslovna funkcija dobil prav tisto mesto v podjetjih, ki mu tudi pripada.
mag. Simona Kruhar Gaberšček, glavna in odgovorna urednica Marketing magazina