Poleg kreativnosti, dinamičnega okolja in hitrosti, ki jo nudi marketing, me v zadnjem času najbolj privlači, da ima marketing moč spreminjati percepcijo in vplivati na družbene trende. Zavedanje, da lahko s svojim delom prispevam k pozitivnim spremembam v družbi, mi daje res dober občutek. Marketing ni samo prodaja izdelkov oziroma storitev, ampak je bistvo v ustvarjanju močnih sporočil, ki lahko pozitivno vplivajo na družbo. Seveda to ne gre brez res odličnega izdelka oziroma storitve.
Marketing združuje različne vloge oziroma vse naštete vloge. Če se moram odločiti za eno, bi izbrala, da je gonilnik rasti. Dejstvo je, da je temeljni cilj vsakega podjetja rast. In marketing je zagotovo prvi, ki prispeva k temu cilju. Z ustvarjanjem povpraševanja, povečanjem prodaje in širitvijo tržnega deleža marketing igra ključno vlogo pri spodbujanju poslovne rasti.
Marketinška odličnost ni le v uporabi posameznih tehnik ali orodij, temveč v integriranem in strateškem pristopu, ki združuje kreativnost, ciljno usmerjenost, razumevanje in segmentacijo trga, učinkovito komuniciranje in izobraževanje ter uporabo večkanalnih (omnichannel) strategij. Podjetja, ki izkazujejo te lastnosti, so ponavadi tista, ki izstopajo na trgu in učinkovito gradijo močne, trajnostne odnose s svojimi strankami.
Dobri marketingaši so zame tisti, ki združujejo strokovno znanje s strastjo, kreativnostjo, odprtostjo za novo učenje in izboljšave. So tisti, ki znajo svoje ideje in strategije učinkovito prenesti tako v pisni kot ustni obliki, vedno iščejo nove načine za izboljšanje in so hkrati kritični do obstoječih praks, pri tem pa ne izgubijo svojega entuziazma in ciljne usmerjenosti. Takšen marketingaš je sposoben ne le slediti trenutnim trendom, temveč tudi aktivno prispevati k inovacijam in napredku v marketingu.
Na strateškem nivoju ocenjujem, da so ključna naslednja znanja: razumevanje trženjskih strategij, analitične kompetence za razumevanje potrošniških trendov, sposobnost vodenja in upravljanja projektov (medpodročno) … vse to seveda s ključnimi strokovnimi znanji s področja digitalnega marketinga, upravljanju odnosov s strankami in razumevanjem vedenja uporabnikov.
Ocenjujem, da primanjkujejo znanja vodenja projektov, predvsem medpodročnih timov, naprednih analitičnih veščin in sposobnost inovativnega razmišljanja in kreativnega reševanja problemov.
Seveda, ena in edina rutina je nenehno izobraževanje, kamor vključujem redno branje strokovne literature, udeležbo na formalnih in neformalnih izobraževanjih, kot so delavnice, seminarji, konference, ki jih organizira tudi DMS, mreženje in povezovanje s strokovnjaki ter seveda, delo, delo, delo. Pri tem bi izpostavila tudi to, da je potrebna tudi stalna samorefleksija in samoevalvacija lastnega znanja in projektov ter iskanje povratnih informacij.
Marketing je čudovit, a je tudi naporen. To bo verjetno potrdil vsak marketingaš. Kondicijo ohranjam s tem, da se res veliko učim, berem, pogovarjam, se udeležujem dogodkov, konferenc ter ves čas tudi po malem eksperimentiram. Kljub temu da sem v marketingu že res veliko časa, zavestno ohranjam radovednost in imam odprt um za nove ideje in pristope.
Kaj bi priporočala? Najprej se nam pridružite v DMS-ju, če še niste naš član, potem, naročite se na različne podkaste (ni pomembno, da so s strokovnega področja), kupite si katerih koli 5 knjig, poslušajte izkušene, glejte TV, poslušajte Val 202, obiskujte prijatelje … Seveda pa je pogoj za dobro delovanje možganov tudi fizična kondicija, zato skrbite tudi za to.
Moja prva konkretna izkušnja z DMSjem je bila kakšnih 18 let nazaj, ko me je sodelavka Polona, ki je takrat vodila marketing, povabila na en dogodek, ki ga je organiziral DMS. Uf, res se mi je dobro zdelo, da sem bila tam.
DMS igra ključno vlogo pri razvoju marketinške stroke v Sloveniji. To vključuje področje izobraževanja, kot je organiziranje delavnic, seminarjev in konferenc, ki članom omogočajo dostop do najnovejših trendov in praks v marketingu. Izjemno pomembno je, da DMS ponuja priložnosti za mreženje s strokovnjaki in drugimi udeleženci, kar je ključnega pomena za izmenjavo idej in iskanje novih poslovnih priložnosti. Hkrati pa ima DMS veliko vlogo pri postavljanju standardov v marketingu, s čimer prispeva k večji profesionalnosti panoge.
Marketinški strokovnjaki, ki želijo ostati v koraku s trendi in praksami v panogi, so idealni člani Društva za marketing Slovenije. Pravi prostor za strokovni razvoj bodo na DMSju našli tudi začetniki v marketingu in študenti marketinga, ki iščejo usmeritve in mreženje za razvoj svoje kariere. Vsekakor pa svetujem, da čim več podjetij včlani svoje zaposlene v DMS, saj bodo zelo hitro lahko dobili pravo znanje za izboljšanje lastne marketinške strategije.
Vsekakor je ključen cilj izvajanje odličnih izobraževalnih programov izjemnih strokovnjakov iz različnih področij, ki bodo članom omogočili dostop do najnovejših znanj in razvoj kompetenc zaposlenih v marketingu. Cilj seveda je povečati tudi število članov in jih spodbujati k čimvečji udeležbi na dogodke. Poleg tega se zavezujemo k etičnim in trajnostnim praksam v marketingu.
Društvo za marketing Slovenije je unikaten v več pogledih. Najprej izpostavljam poudarek na lokalnem trgu. Globalni trendi so pomembni, tudi podjetja delajo mednarodno, a prednost DMSja je vsekakor ta, da globalne marketinške trende znamo konkretno prilagoditi specifikam in potrebam slovenskega trga. Kot drugo pa moram vedno znova izpostaviti močno in dragoceno skupnost strokovnjakov – težko ali nemogoče je najti toliko odličnih marketinških strokovnjakov na enem mestu.
Dogodek, ki se mi je še posebej vtisnil v spomin, je bila delavnica pod okriljem DMS, ki jo je vodil priznani strokovnjak Lovro Peterlin. Ko je izmed udeležencev iskal prostovoljca, sem se v trenutku navdiha in poguma oglasila in se znašla na odru skupaj z njim. To pa je bil tudi trenutek, ko sem spoznala, da se imam res še veliko za naučiti. Sva pa z Lovrom ostala v stikih, pozneje je delavnico izvedel tudi pri nas na Dobi. Njegova prisotnost in delavnica sta mi potrdili visoko strokovnost in izjemno znanje predavateljev, ki sodelujejo z DMS in hkrati poudarili pomembnost nenehnega učenja in profesionalnega razvoja.
Dina Potočnik, direktorica marketinga in prodaja pri DOBA Fakulteti in članica upravnega odbora DMS
Pridružite se največji marketinški skupnosti v Sloveniji - Društvu za marketing Slovenije.