Tudi leto 2023 zaključujemo s štirimi pospeški v 2024 štirih izjemnih posameznikov, ki so svoje izkušnje delili z nami na zadnjem letošnjem članskem meetupu.
Simona Kruhar Gaberšček, glavna in odgovorna urednica Marketing Magazina
1. Vse se spreminja, le človeška narava ne
Kljub vsem hitrim spremembam, ki smo jim priča, tehnološkemu razvoju, napredku človeštva, se še vedno dogajajo recesije, vojne, revščina …, saj se človeška narava ne spreminja. Ljudi skozi zgodovino ves čas vodijo iste lastnosti, predvsem pohlep in strah.
Zgodovina se ponavlja tudi zato, ker se ne učimo na napakah drugih, ampak moramo napačna ravnanja občutiti na lastni koži.
O vsem tem v svoji novi knjigi "Same as Ever" piše Morgan Housel, avtor knjižne uspešnice Psihologoja denarja.
2. Moč dobre zgodbe je neprecenljiva
Čeprav je pripovedovanje zgodb v marketing prišlo pred približno desetletjem, so zgodbe temelj človeštva. Največje znamke znajo odločno pripovedovati zgodbe, pri slovenskih znamkah pa so zgodbe pogosto kratkega diha in jim manjka konsistentnosti. Učite se od najboljših pripovedovalcev zgodb, kot so Yuval Noah Harari, Bill Bryson in Malcolm Gladwell.
3. Umetna inteligenca in informacijska prenasičenost
Ne tekmujmo z umetno inteligenco, uporabite jo tam, kjer vam lahko koristi. V poplavi generičnih vsebin, ki jih lahko ustvari umetna inteligenca, bo znamkam še težje izstopati, saj se bodo v pomanjkanju časa zatekale k instantnim rešitvam, zato morajo poiskati načine, kako bodo izpostavile svoje razlikovalne prednosti.
4. Tek ti da krila
Tek ali kakršna koli druga oblika rekreacije predstavlja uteho, meditacijo, urjenje samodiscipline. Pomeni premagovanje samega sebe, ko zjutraj vstanemo iz tople postelje ali zvečer po napornem dnevu vseeno najdemo čas za rekreacijo.
Jaka Oman, navdušenec nad metodo LSP in flow stanjem, Resna igra
1. Več flowa
Vsak naj najde svoj flow (stanje zavedanja, ki nam omogoča izpopolnjujoče izkušnje, ki ga je definiral madžarski psiholog Mihaly Csikszentmihalyi), saj bomo tako v življenju našli nove poti, postali bolj zadovoljni, učinkovitejši … da ste našli svoj flow, lahko prepoznate na podlagi štirih značilnosti: 1. občutek lastnega jaza izgine (prenehamo se zavedati samega sebe in se združimo z okoljem), 2. brezčasnost (čas nam teče drugače), 3. lahkotni tok brez napora (aktivnosti se nam ne zdi naporna, čeprav gre za zelo aktivno stanje), 4. bogastvo izkušnje (nekaj, kar nas napolni). Noben flow ni boljši od drugega.
2. The inner game
Koncept dveh jazov Timothyja Gallweya, kjer je jaz 1 ego, ki te ob napakah kritizira, jaz 2 pa naraven jaz, povezan s podzavestjo. Za napredek se prepogosto dogaja, da je jaz 1 preglasen, bistveno pa je, da ga ugasnemo in jazu 2 pustimo, da zbira informacije, preizkuša, se nauči, kaj deluje in kaj ne, se uči na napakah, saj jih kasneje ne bomo ponavljali.
3. Lahko razmišljamo z rokami
Naše roke so povezane s 70 do 80 % možganov, ko delamo z rokami, aktiviramo globlje, starejše strukture možganov, ki delujejo na bolj podzavestni ravni. Kadar delamo z rokami, smo bolj prvinski, razmišljamo bolj poglobljeno, kompleksno. Roke imajo več odgovorov, kot se jih lahko domislimo, zato imejmo v rokah še kaj poleg telefona in tipkovnice. Pri Jaki Omanu so to Lego kocke, lahko pa so to tudi svinčnik, barvice, glina, kar koli, kar lahko primemo.
4. Dolor profundo
Dolor profundo ali globoka bolečina. Marketing po besedah Jake Omana pogosto ne razume globokih bolečin uporabnikov znamk, zato svetuje, da se posebej posvetimo temu. Če želimo to doseči, moramo svet okoli sebe opazovati brez predsodkov, brez vnaprejšnjih hioptez in tako dolgo, da se nam utrne uvid, spoznamo vzorce. Na stvari moramo gledati kot na celoto. Drugi vidik tega pa so naši pogovori z bližnjimi, sodelavci … ki so lahko globlji, težki, naporni, ampak jih izvajamo zato, ker želimo razumeti drugo stran. Zato si Jaka Oman želi več takšnih pogovorov.
Prenesite DMS e-priročnik in se prijavite na marketinške novice.
Miha Krapež, CEO Sinter Ljubljana
1. Investiraj v ljudi in kulturo
Ljudje smo zelo različni, poganjajo nas različne stvari. Če sodelavcev ne razumemo, se jih ne trudimo razumeti in raje ugotovimo, kaj jih poganja. Skušajmo čim bolj spoznati zaposlene, saj bomo le tako vedeli, kaj si želijo. Hkrati ne izgubljajmo časa z ljudmi, ki se ne izkažejo, saj se ne bodo spremenili. Kot vodja pri svojih podrejenih poiščite področja, v katerih blestijo.
2. Celovit proces vodi do konkurenčnega izdelka/storitve
Uspešnost končnega izdelka je odvisna od vsakega dela procesa. »Dajte si v koledar čas za razmišljanje in načrtovanje«, svetuje Miha Krapež. Definirajte sistem in vpeljite rutino, da bodo zaposleni točno vedeli, kaj bodo počeli. Tretjina delovnega časa naj bo namenjena strateškim funkcijam, tretjina operativnim, tretjina pa stvarem, ki jih je treba rešiti za samo delovanje podjetja.
3. Strategija je sistem
Vse stvari zelo dobro delujejo, če so sistematizirane. Pri vpeljavi novih stvari pa lahko nastane težava, saj ljudje načeloma niso naklonjeni spremembam. Zato se pri tem izogibajte nepotrebnim konfliktom, izločite šibke člene (še preden jih zaposlite), postopoma gradite zaupanje in (s)poznajte sebe in (s)poznajte druge (saj nihče ne razmišlja enako kot sodelavec).
4. Vodenje
Vodenje samega sebe s povprečno plačo 1.000 eur, vodenje dirkaške ekipe s proračunom 600 milijonov evrov, vodenje podjetja z milijonom prometa, vodenje korporacije s 300.000 zaposlenimi ali vodenje države z letnim proračunom 14 milijard evrov je povsem enako, le način vodenja je bolj kompleksen. Ne glede na to, kaj podjetja proizvajajo, s čim se ukvarja, imajo vsa enake težave in se soočajo z enakimi izzivi.
Ana Ivandić, samostojna kreativna strateginja
Ana Ivandić je svoje pospeške oprla na tarot kartah. Po njenem mnenju so te karte kot knjiga modrosti o človeški naravi in o arhetipih.
1. Karta smrti
Karta smrti po navadi svetuje, da je čas, da nekaj zaključimo, da bi se lahko rodilo novo. Naš podzavestni strah pred smrtjo je pogosto vir našega odpora do sprememb. A karta nas uči, da je včasih v življenju pomembno, da kaj tudi opustimo ali spremenimo (npr. proizvodni program, osebo v ekipi, znanost cone udobja …), ker tako naredimo prostor sveži energiji in dobimo nov zagon.
Včasih moramo nekaj pogumno zaključiti in se posloviti, da bi odprli pot novemu.
2. Karta hudiča
Karta hudiča govori o občutku ujetosti v neprijetne situacije. In nas opozarja na dve stvari. Prvič, »pekel« si pogosto ustvarimo sami, ker vse jemljemo preveč resno in usodno. In drugič, ujeti smo tako dolgo, dokler se sami ne odločimo najprej osvoboditi občutka žrtve ter nato s svojimi dejanji in reakcijami spremeniti okoliščine. Ana Ivandić svetuje, da v drami vedno stopimo korak nazaj in na stvari pogledamo z malo sproščene distance in humorja, pa bomo veliko lažje našli pot iz pekla.
Malo sproščene distance in kanček humorja vedno pride prav.
3. Karta stolpa
Karta stolpa svetuje, da je dobro vse razčiščevati sproti. Če stvari zadržujemo v sebi ali pometamo pod preprogo, slej ko prej pride do eksplozije nabrane jeze in frustracije. Pomembno je, da v odnosih ali na projektih pravočasno in mirno postavljamo svoje meje, namesto da dovolimo, da zamere gradijo zidove, čez katere se vedno manj vidimo in slišimo. Za razliko od zidov so meje pretočne, kar pomeni, da omogočajo komunikacijo in pretok energij, torej sodelovanje.
Razčiščujte sproti in postavljajte jasne meje namesto jeznih zidov.
4. Karta kolesa sreče
Karta kolesa sreče napoveduje, da se bodo stvari obrnile na dobro. A nas po drugi strani tudi uči, da je sreča na strani tistih, ki verjamejo, da jim je namenjena. Ne smemo je dojemati kot nekaj, kar je samo hipni trenutek, ampak kot način življenja. Zato se moramo odločno in čvrsto kot sfinga (simbolika karte) pozicionirati na vrh kolesa sreče, biti odprti za nove priložnosti in nanje reagirati brez strahu. Ana Ivandić je ob tem dejala, da je njena izkušnja z najboljšimi marketinškimi in oglaševalskimi strokovnjaki v svetu to, da jim je skupno na eni strani trdo delo in znanje, po drugi strani pa tudi prepričanje, da jim pripada vrh kolesa sreče.
Potrebujemo tudi srečo. In ta je na strani pogumnih, ki verjamejo, da jim pripada.
Zapis je nastal na podlagi DMS dogodka - članski meetup.