Vsebina je 7 % tistega, iz česar si ljudje ustvarijo vtis. 38 % je ton glasu, 55 % pa je govorica telesa. V pripravi na nastop pa besedam namenimo 99 % svojega časa. Trenerka poslovnega nastopanja Martina Merslavič je na drugem DMS Praktikumu pripravila intenzivno delavnico, na kateri so udeleženci pilili svoje veščine poslovnega nastopanja.
Kaj je Praktikum? Praktikumi so novost letošnjega leta v DMS. Na intenzivnih delavnicah udeleženci aktivno sodelujejo in z različnimi vajami krepijo konkretne veščine in pridobivajo nova znanja. Na prvem Praktikumu v februarju smo se posvetili razmišljanju po metodi design thinking, na aprilski delavnici pa smo trenirali poslovno nastopanje.

Vsak trening se začne z ogrevanjem. “Prvi korak priprave na nastop je ugotovitev, kaj dobro deluje na vas, ko ste v publiki. Je to nasmeh, nagib glave, oči, telesna govorica, odločen pozdrav? Vsekakor je nasmeh odlično orodje - ko dobite nasmeh, se avtomatsko nasmehnete nazaj in v možganih se sproži hormon sreče. Prva povezava s publiko je tako ustvarjena,” praktičen nasvet podaja Martina Merslavič.

"Vsekakor je nasmeh odlično orodje nastopanja - ko dobite nasmeh, se avtomatsko nasmehnete nazaj in v možganih se sproži hormon sreče," svetuje Martina Merslavič.

Cilj treninga poslovnega nastopanja je nastanek večdimenzijskih govorcev. Prva dimenzija je vsebina. “Na svojem področju ste mojstri. Biti pa morate prepričani, da je vsebina, ki jo predstavljate, fantastična. Če niste popolnoma prepričani, da je vaša vsebina popolna, odlična, se to hitro odraža na občinstvu. Če morate predstaviti vsebino, v kateri niste suvereni oziroma prepričani vanjo, vam svetujem - vzemite na predstavitev sodelavca. Ta naj predstavi kratek del, nato pa je njegova naloga, da s kimanjem pritrjuje ob vaši predstavitvi. Tako se boste ob predstavitvi bolje počutili in bolje se bo počutilo občinstvo, ki bo dobilo občutek, da sta s sogovorcem dobra ekipa,” razmišlja trenerka poslovnega nastopanja.

Če niste popolnoma prepričani o tem, da je vaša vsebina popolna, odlična, se to hitro odraža na občinstvu. - Martina Merslavič

V nadaljevanju delavnice se je predavateljica posvetila trem točkam, ki so ključne pri poslovnem nastopanju - telesni govorici, tonu glasu in uporabi prostora. Udeleženci so skozi vrsto praktičnih vaj spoznavali, kako lahko z uporabo gestikulacij, različnih jakosti in hitrosti tona, premikanjem v prostoru in drugimi tehnikami izboljšajo svoj nastop pred občinstvom.

Izpostavljamo nekaj nasvetov Martine Merslavič

Tišina je vaše najmočnejše orodje: Tišina oziroma premor zbudi krasne stvari. Občinstvo se zbere, dvigne oči iznad zaslona mobilnika, lahko si nekoliko spočijete in hkrati ustvarite pričakovanje občinstvo. Žal pa tišino pogosto uničimo z mašili ali besedami, ki ne dodajajo nobene vrednosti sporočilu, kot so 'pač', 'v bistvu', 'dejansko' …

"Tišina je najmočnejše orodje. Žal pa jo pogosto uničimo z mašili ali besedami, ki ne dodajajo nobene vrednosti sporočilu," opozarja Martina Merslavič.

Začnite z zgodbo: “Moje ime je Martina in res sem vesela, da sem danes z vami.” V tem stavku je zelo malo dodane vrednosti, ki bi zanimala poslušalca. Začnite z vprašanjem, zgodbo, šalo, znanim citatom … Tako boste hitro in enostavno ujeli pozornost občinstva.

Ne razmišljajte o sebi: Ljudje vas nenehno presojajo in si ustvarjajo mnenje o vas. Nikoli ne boste všeč vsem. Pozornost občinstva ne boste kar dobili, ampak jo morate ugrabiti. Ne razmišljajte o sebi, ampak se osredotočite na vsebino in na ustvarjanje povezave z občinstvom. Ko enkrat izgubimo pozornost, jo bomo zelo težko pridobili, občinstvo bo začelo razmišljati o službi, kosilu, o tem, kdo je naslednji govorec …

Povratne informacije so dodana vrednost: Tako kot v marketingu ustvarjate povpraševanje po produktih in storitvah, morate z nastopom povečati povpraševanje po vsebini, ki jo predstavljate. Sprašujte občinstvo, izzivajte jih, dajte jim naloge. Predstavitve z dialogom med govorcem in občinstvom so navadno precej bolj učinkovite kot monoton nastop. Uporabljajte rekvizite, pohvalite dobra vprašanja, vzpostavite očesni stik in zapomnite si imena. In ne pozabite, ko se vam zdi, da ste nekoliko izgubili njihovo pozornost, se lahko znova začete k tišini.

Bodite to, kar ste: Pokažite svojo osebnost in bodite pri nastopu takšni, kakršni ste takrat, ko ne nastopate pred občinstvom. To je najučinkovitejše orodje povezovanja z občinstvom.

"Bodite pozorni na govorico telesa. Če vaše roke, gestikulacija in mimika obraza pripovedujejo isto zgodbo kot vaše besede, si bodo vsebino poslušalci veliko hitreje zapomnili," svetuje Martina Merslavič.



VČLANI SE

Foto: Nejc Lasič

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam