Vsak trening se začne z ogrevanjem. “Prvi korak priprave na nastop je ugotovitev, kaj dobro deluje na vas, ko ste v publiki. Je to nasmeh, nagib glave, oči, telesna govorica, odločen pozdrav? Vsekakor je nasmeh odlično orodje - ko dobite nasmeh, se avtomatsko nasmehnete nazaj in v možganih se sproži hormon sreče. Prva povezava s publiko je tako ustvarjena,” praktičen nasvet podaja Martina Merslavič.
Cilj treninga poslovnega nastopanja je nastanek večdimenzijskih govorcev. Prva dimenzija je vsebina. “Na svojem področju ste mojstri. Biti pa morate prepričani, da je vsebina, ki jo predstavljate, fantastična. Če niste popolnoma prepričani, da je vaša vsebina popolna, odlična, se to hitro odraža na občinstvu. Če morate predstaviti vsebino, v kateri niste suvereni oziroma prepričani vanjo, vam svetujem - vzemite na predstavitev sodelavca. Ta naj predstavi kratek del, nato pa je njegova naloga, da s kimanjem pritrjuje ob vaši predstavitvi. Tako se boste ob predstavitvi bolje počutili in bolje se bo počutilo občinstvo, ki bo dobilo občutek, da sta s sogovorcem dobra ekipa,” razmišlja trenerka poslovnega nastopanja.
Če niste popolnoma prepričani o tem, da je vaša vsebina popolna, odlična, se to hitro odraža na občinstvu. - Martina Merslavič
V nadaljevanju delavnice se je predavateljica posvetila trem točkam, ki so ključne pri poslovnem nastopanju - telesni govorici, tonu glasu in uporabi prostora. Udeleženci so skozi vrsto praktičnih vaj spoznavali, kako lahko z uporabo gestikulacij, različnih jakosti in hitrosti tona, premikanjem v prostoru in drugimi tehnikami izboljšajo svoj nastop pred občinstvom.
Tišina je vaše najmočnejše orodje: Tišina oziroma premor zbudi krasne stvari. Občinstvo se zbere, dvigne oči iznad zaslona mobilnika, lahko si nekoliko spočijete in hkrati ustvarite pričakovanje občinstvo. Žal pa tišino pogosto uničimo z mašili ali besedami, ki ne dodajajo nobene vrednosti sporočilu, kot so 'pač', 'v bistvu', 'dejansko' …
Začnite z zgodbo: “Moje ime je Martina in res sem vesela, da sem danes z vami.” V tem stavku je zelo malo dodane vrednosti, ki bi zanimala poslušalca. Začnite z vprašanjem, zgodbo, šalo, znanim citatom … Tako boste hitro in enostavno ujeli pozornost občinstva.
Ne razmišljajte o sebi: Ljudje vas nenehno presojajo in si ustvarjajo mnenje o vas. Nikoli ne boste všeč vsem. Pozornost občinstva ne boste kar dobili, ampak jo morate ugrabiti. Ne razmišljajte o sebi, ampak se osredotočite na vsebino in na ustvarjanje povezave z občinstvom. Ko enkrat izgubimo pozornost, jo bomo zelo težko pridobili, občinstvo bo začelo razmišljati o službi, kosilu, o tem, kdo je naslednji govorec …
Povratne informacije so dodana vrednost: Tako kot v marketingu ustvarjate povpraševanje po produktih in storitvah, morate z nastopom povečati povpraševanje po vsebini, ki jo predstavljate. Sprašujte občinstvo, izzivajte jih, dajte jim naloge. Predstavitve z dialogom med govorcem in občinstvom so navadno precej bolj učinkovite kot monoton nastop. Uporabljajte rekvizite, pohvalite dobra vprašanja, vzpostavite očesni stik in zapomnite si imena. In ne pozabite, ko se vam zdi, da ste nekoliko izgubili njihovo pozornost, se lahko znova začete k tišini.
Bodite to, kar ste: Pokažite svojo osebnost in bodite pri nastopu takšni, kakršni ste takrat, ko ne nastopate pred občinstvom. To je najučinkovitejše orodje povezovanja z občinstvom.
Foto: Nejc Lasič