Trajne navade povečajo našo učinkovitost, učinki naših vsakodnevnih opravil pa se nalagajo in krepijo. Navade oblikujejo tudi našo identiteto, ob vsem tem pa prihranimo energijo. O navadah visoko učinkovitih timov sta na DMS-jevem Treningu strateških veščin govorila Katarina Veselko in Erik Babič (e2grow). Pomembnost naših navad sta že na začetku pospremila z besedami: »Naše navade določajo, kakšni ljudje smo.«

Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.

Raziskave so pokazale, da potrebujemo ljudje za uvedbo ene navade od sedem do 298 dni. Navada je vzpostavljena, ko jo opravimo, ne da bi morali na to aktivno misliti. A je Katarina Veselko pri tem opozorila, da ko aktivnost nehamo izvajati, to ni več navada.

»Navada je izbira, ki jo namerno naredimo na neki točki, potem pa o njej nehamo razmišljati, a z izvajanjem nadaljujemo, pogosto vsak dan.« Katarina Veselko.
Nova rutina naj na začetku traja največ dve minuti

Vzpostavljanje navad je koristno, ker gre za aktivnost, za katero porabimo manj energije. »Navade so varčevanje energije.« Vzpostavljene navade pa so tiste, ki lahko vodijo do ciljev, ki jih želimo doseči.

»Navada je formula, ki ji naši možgani samodejno sledijo: ko vidim znak/sprožilec, na podlagi želje/impulza bom opravil rutino, da dobim nagrado.« Ugotoviti moramo, kaj je navada (ki je lahko želena ali neželena), da jo lahko oblikujemo v rutino. Večkrat opravimo tudi vizualizacijo, da možgani začnejo razumeti in vzpostavljati nove povezave.

Sprožilci naj bodo čim bolj specifični, vezani na lokacijo, čas, čustveno stanje, predhodno vedenje ali dogajanje (npr. naj bo dejanje »prilepljeno« na nekaj, kar že počnemo), potem pa testiramo, če nas takšno vedenje nagradi. Na začetku naj nova rutina traja največ dve minuti.

Trajne navade bodo prinesle rezultate

Navade prinašajo rezultate in kar počnemo vsak dan, se krepi, učinki pa nalagajo, je poudarila Katarina Veselko. Ob vsem tem navade oblikujejo našo identiteto.

Skoraj 50 % naših vsakodnevnih dejavnosti opravimo v avtopilotu. Pomembno je, kam nas pelje ta avtopilot. V službi se lahko zgodi, da se opiramo na vedenja, ki ne prinašajo rezultatov. Zato je treba graditi trajne navade, ki prinašajo tudi rezultate.

In kako gradimo kulturo visoko učinkovitih timov? Tako, da vlagamo v ljudi. Gradniki visoko učinkovitih timov so:

  • Jasnost: kam gremo, kaj želimo.
  • Zavestno prizadevanje: ali moje delo prispeva k jasnosti naše usmeritve.
  • Samozavedanje: ko nekaj ne deluje, to spremenimo, a to zahteva visoko raven samozavedanja.
  • Psihološka varnost: zaposleni se mora počutiti varnega, da lahko deli svoje mnenje.
  • Zahtevni pogovori: Izzivi in težave so, če se jih naslovi, lahko priložnost za rast, kar pa terja zahtevne pogovore.
  • Ko prihajajo negotovi časi, se v podjetjih običajno najprej reže na področjih, ki so namenjena vlaganju v ljudi. Pogosto se ne razume, da so osebna, poslovna in timska rast povezane, saj ko dvigujemo eno, dvigujemo vse. »Ko poskrbimo za zaposlene, dvigujemo vrednost zaposlenega za podjetje in obratno,« je dejala Katarina Veselko.
»Ko poskrbimo za zaposlene, dvigujemo vrednost zaposlenega za podjetje in obratno,« je izpostavila Katarina Veselko.

ZA ČLANE DMS - PRO in NEOMEJENI PAKET: Če želite spoznati navade, ki bodo pripomogle k večji uspešnosti vaše ekipe, jih lahko podrobneje preučite v DMS Labu.
VČLANI SE

Zapis je nastal na podlagi januarskega Treninga strateških veščin, ki sta ga vodila Katarina Veselko in Erik Babič (e2grow).

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam