Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.
Raziskave so pokazale, da potrebujemo ljudje za uvedbo ene navade od sedem do 298 dni. Navada je vzpostavljena, ko jo opravimo, ne da bi morali na to aktivno misliti. A je Katarina Veselko pri tem opozorila, da ko aktivnost nehamo izvajati, to ni več navada.
Vzpostavljanje navad je koristno, ker gre za aktivnost, za katero porabimo manj energije. »Navade so varčevanje energije.« Vzpostavljene navade pa so tiste, ki lahko vodijo do ciljev, ki jih želimo doseči.
»Navada je formula, ki ji naši možgani samodejno sledijo: ko vidim znak/sprožilec, na podlagi želje/impulza bom opravil rutino, da dobim nagrado.« Ugotoviti moramo, kaj je navada (ki je lahko želena ali neželena), da jo lahko oblikujemo v rutino. Večkrat opravimo tudi vizualizacijo, da možgani začnejo razumeti in vzpostavljati nove povezave.
Sprožilci naj bodo čim bolj specifični, vezani na lokacijo, čas, čustveno stanje, predhodno vedenje ali dogajanje (npr. naj bo dejanje »prilepljeno« na nekaj, kar že počnemo), potem pa testiramo, če nas takšno vedenje nagradi. Na začetku naj nova rutina traja največ dve minuti.
Navade prinašajo rezultate in kar počnemo vsak dan, se krepi, učinki pa nalagajo, je poudarila Katarina Veselko. Ob vsem tem navade oblikujejo našo identiteto.
Skoraj 50 % naših vsakodnevnih dejavnosti opravimo v avtopilotu. Pomembno je, kam nas pelje ta avtopilot. V službi se lahko zgodi, da se opiramo na vedenja, ki ne prinašajo rezultatov. Zato je treba graditi trajne navade, ki prinašajo tudi rezultate.
In kako gradimo kulturo visoko učinkovitih timov? Tako, da vlagamo v ljudi. Gradniki visoko učinkovitih timov so:
Zapis je nastal na podlagi januarskega Treninga strateških veščin, ki sta ga vodila Katarina Veselko in Erik Babič (e2grow).