Jasna Suhadolc (upravni odbor DMS, VirtuaPR) v septembrskem uvodniku pojasnjuje razliko med "dajalci" in "jemalci" ter razkrije, kdo je uspešnejši.

Čeprav že dolgo ne hodim v šolo, 1. september še vedno občutim kot razburljiv čas, ko se pripravljamo na nove aktivnosti. Ne le z naročniki, ki so se vrnili z dopustov, ampak tudi pri nas v agenciji, kjer se moramo zavestno truditi, da kovačeva kobila ostane obuta. To je večinoma težko, ker je dela z naročniki vedno veliko in hitro pozabimo nase. Šele letošnje poletje sem ugotovila, da je razlog tudi v tem, da smo v ekipi osredotočeni na delovanje v interesu drugih, kar nas definira kot dajalce (givers).

Poletno branje je moja najljubša oblika polnjenja baterij; odpira mi obzorja in daje nove ideje. Letos sem med drugim končno prebrala knjigo Give and Take Adama Granta, ki me je navdušila – in malce potolažila. Grant je v dolgoletnem raziskovanju dejavnikov, ki vplivajo na uspeh, namreč ugotovil, da je poleg treh faktorjev uspeha - trdega dela, nadarjenosti in sreče - pomemben še četrti: sodelovanje z drugimi. Ljudje delujemo bodisi kot jemalci (givers), izenačevalci (matchers) ali dajalci. Slednji so na dnu lestvice uspešnih, kadar se pustijo izkoriščati, a v nasprotju s splošnim prepričanjem, da jo najbolje odnesejo jemalci, so na vrhu lestvice uspešnih - dajalci.

Na prvo žogo morda presenetljivo, a če bolje premislim, poznam kar nekaj dajalcev, ki so zelo uspešni pri svojem delu; izjemno zaposleni, a si brez težav vzamejo čas za mlajše sodelavce, jih mentorirajo, pomagajo kolegom iz drugih podjetij v stroki, povezujejo. V odlični ekipi, ki jo vodim, sta dajanje in sodelovanje pomembni vrednoti in v povezavi z veliko željo po nenehnem učenju ključni za uspeh. Ljudje, ki dajejo, so tudi prijetnejši, zato z njimi raje in bolje sodelujemo. Hkrati pa dajanje vedno obogati tudi dajalca. 

Tudi v Društvu za marketing Slovenije dajemo. DMS je v zadnjih letih naredil veliko za razvoj marketinga, polne predavalnice na dogodkih pa kažejo, da še nimamo dovolj znanja. Dajejo tudi naši člani – drug drugemu z delitvijo dobrih praks, tako na odru kot tudi v obliki razprav na dogodkih. Če pomislimo, je večina dogodkov izven delovnega časa in običajno je dvorana nabito polna. Skupna nam je želja po rasti in nadgrajevanju svojega znanja. Dobrodošli v jesenskem semestru!

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam