Zaposliti športnika je lahko edinstvena prednost, saj športniki v službeno življenje prinesejo disciplino, vztrajnost, voljo, samozavest, pa tudi lažje prenašanje porazov, kar vse pripomore k uspešnemu delu.

V športni karieri je kdaj treba narediti korak nazaj, se ozreti vase, se vprašati, če sem vse storil prav, ravno tako se lahko v službenem življenju ozremo nazaj in preverimo, če smo dobro opravili svoje delo in naredili vse, kar smo lahko, je podobnosti opisal nekdanji gimnastik Sašo Bertoncelj, ki je danes upravlja športni marketing v BTC. Skupaj z vrhunskim smučarskim skakalcem Timijem Zajcem sta bila gosta članskega meetupa, ki pa je bil tokrat bolj športno obarvan.  

»Če se nečesa lotimo, smo navajeni, da to speljemo do konca. Čeprav na koncu ni vse odvisno od tebe, smo navajeni, da sami naredimo vse, kar je v naši moči. Kljub odrekanju je nagrada tista, ki odtehta vse, če ti uspe,« je izpostavil Sašo Bertoncelj. V športnikovi karieri je tudi veliko porazov, lepi trenutki hitro minejo, a naučiš se to sprejemati in s tem živeti. »Težko je po porazu, a življenje gre naprej, prej kot se nastaviš nazaj, boljše bo,« je k besedam Saša Bertonclja dodal Timi Zajc.

Na članskem meetupu sta Sašo Bertoncelj in Timi Zajc v uvodu predstavila življenje športnika, ki je sestavljeno tudi iz številnih porazov.

Kljub vsemu je poslovni svet nekoliko drugačen od športnega. Kot je pojasnil Sašo Bertoncelj, je moral po zaposlitvi v BTC-ju preiti na korporativni način razmišljanja, kjer odločitev ne sprejema več sam, pač pa se odvijajo ustaljeni procesi, delovanje znotraj kolektiva, kar morda kdaj terja tudi nekoliko več vztrajnosti in usklajevanja, da se stvari izvedejo, kar mora priznati, da se velikokrat izkaže tudi za pozitivno.

Ko je kolega v reprezentanci tvoj prvi konkurent

Smučarski skoki so zelo individualen šport in kot je dejal Timi Zajc, so fantje v reprezentanci njegovi prvi konkurenti za uvrstitev za nastop na tekmo. Nato pa še z vsemi drugimi skakalci kot tekmovalci na tekmi. A kljub temu je ekipa povezana in po koncu tekme med njimi vladajo zelo prijateljski odnosi. V tem je vzporednice s poslovnim svetom našel tudi Sašo Bertoncelj, ki je dejal, da moramo v službi vsi z vsemi sodelovati, četudi se z njimi morda ne razumemo ali so naši konkurenti, saj na koncu v podjetju ali organizaciji delamo za isto stvar.

Sašo Bertoncelj je bil kot gimnastik sponzoriranec, danes pa je tisti, ki v BTC-ju skrbi za sponzorstva. »Sam sem se kot sponzoriranec vedno dobro počutil, počutil sem se spoštovanega,« je dejal. In tudi danes je še vedno tako, saj BTC ceni šport in podpira tudi takšne organizacije, ki nimajo veliko možnosti pridobivanja sponzorstev, kot je na primer Gimnastična zveza Slovenije ali žensko kolesarstvo. Za sponzoriranje si pogosto izberejo športe, ki niso preveč medijsko izpostavljeni, saj verjamejo v podporo od začetka do konca, tudi v času slabših sezon ali poškodb: »Smo partner,« je izpostavil Sašo Bertoncelj. Športnik je po njegovih besedah obraz, ki mu ljudje verjamejo in je vreden zaupanja. Z njim bi se radi vsi poistovetili, zato bi se zdelo smiselno, da bi športnike sponzorirance spodbujali k čim več aktivnostim. A jih, če tega ne želijo, v to nima smisla siliti.

"Sam sem se kot sponzoriranec vedno dobro počutil, počutil sem se spoštovanega," nam je zaupal Sašo Bertoncelj.
Na članskem meetupu so izpostavili tudi primer ameriškega gimnastika na konju, Stephena Nedorosicka, ki je zaslovel z nastopom na letošnjih olimpijskih igrah. Po tem, ko je povsem umirjeno spremljal nastope svojih reprezentančnih kolegov, je v ekipnem delu tekmovanja kot zadnji nastopil na konju in ekipi prislužil bron, kar je prva moška ekipna gimnastična medalja za Američane po 16 letih. Nato pa je tudi posamično osvojil bron. Sicer nosi očala, pred nastopom pa si jih sname, saj pravi, da je vse v rokah. Oboževalcem se je izjemno priljubil in iz nekaj deset tisoč sledilcev na družbenih omrežjih prišel do pol milijona. To je po besedah Saša Bertonclja način, kako gimnastiko narediti bolj popularno. Gimnastika je namreč drugi najbolj gledan šport na olimpijskih igrah, kar pa se ne odraža pri sponzorstvih. Mednarodna gimnastična zveza se v največji meri financira iz sredstev Mednarodnega olimpijskega komiteja, sponzorstvom in podobnim sodelovanjem pa se ne posvečajo. Marketinga praktično ni, kar otežuje delo tudi nacionalnim zvezam, saj ni strukture, produktov, organiziranosti, kako bi pridobivali sponzorje, kako izvajati branding …

Timi Zajc je ob tem pojasnil, da osebne sponzorje skakalci lahko izbirajo sami, ne smejo pa biti konkurenčni Smučarski zvezi Slovenije. Na družbenih omrežjih, kjer gre za zasebno življenje, pa sami izbirajo, kaj bodo počeli, posebnih omejitev ni. Od vsakega posameznika je tako odvisno, kako zanimivo se mu zdi ukvarjati s tovrstnimi aktivnostmi. Na vprašanje, kakšni so njegovi cilji v letošnji sezoni, pa je Timi Zajc odgovoril, da si želi ubraniti naslov svetovnega prvaka (ekipno so prejeli zlato) ali vsaj osvojiti medaljo na svetovnem prvenstvu v poletih (posamično je zasedel 3. mesto).

Kot pravi Timi Zajc, si skakalci lahko sami izbirajo sponzorje, ne smejo pa biti konkurenčni Smučarski zvezi Slovenije.

Pridružite se nam na zadnjem članskem meetupu, 25. novembra 2024, v Catering Labu.

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam