Generacija Z ni obsedena s hitro modo – čeprav znamke s hitro modo do določene mere pritegnejo generacijo Z, se jim zdijo bolj pomembne etične vrednote znamke. Na njihove nakupne odločitve v veliki meri vpliva družbena odgovornost podjetja. V večji meri kot druge generacije so med njimi priljubljeni izdelki iz druge roke.
E-zasebnost in varnost se jim zdita pomembna, a ne na vsakem koraku – generacija Z je prva generacija, ki se je rodila v povsem razvit tehnološki svet, z njim so mladi odraščali, zato se v veliki meri zavedajo njegovih pasti. Kljub temu pa jih le 50 % priznava, da imajo nadzor nad svojimi osebnimi podatki. Čeprav veljajo za zgodnje uporabnike aplikacij, kot so mobilne denarnice, so glede tehnoloških novosti bolj previdni kot milenijci.
Generacija Z sicer pogosto uporablja TikTok, saj so njegove prvine kot nalašč za hiter tempo življenja, ni pa to najbolj priljubljena družabna platforma generacije Z. Prehitita ga tako Instagram kot YouTube. YouTube je na prvem mestu med družabnimi platformami generacije Z tudi za spremljanje novic. Sledjo TikTok, Twitter in Instagram.
Pripadniki generacije Z ne kupijo vsakega izdelka, ki jim je ponujen na družabnih omrežjih, ne želijo si vsebin, ki bi vsiljevale nakup, všeč pa jim je avtentična vsebina. Oglasom se izogibajo v večji meri kot druge generacije.
Video je najpomembnejši format generacije Z.« Vir: Marketing to Gen Z.
Priporočila sovrstnikov so zelo pomembna. Pripadniki generacije Z zaupajo drug drugemu, tudi vplivnežem, saj menijo, da doživljajo podobno kot sovrstniki, zato si med seboj zaupajo, družabna omrežja in spletne skupnosti pa so njihova različica priporočil »od ust do ust«.
Vsak torek si rezervirajte 5 minut za marketing. Naročite se na marketinške novice.
Tudi znotraj generacije obstajajo razlike med spoloma. Fantje so bolj altruistično naravnani kot dekleta. Dekleta raje nakupujejo v fizičnih trgovinah in v večji meri podpirajo lokalne trgovine ter mala podjetja. Dekleta s podjetjem raje komunicirajo po elektronski pošti kot fantje, če nastane težava, pa obstaja večja verjetnost, da jo bodo želela rešiti po telefonu.
Generacija Z je za kakovostno izkušnjo znamki pripravljena posredovati svoje osebne podatke. Znamke naj ustvarjajo tudi informativno in zabavno vsebino. Prav tako morajo biti znamke pripravljene na (nove) komunikacijske kanale, ki jih uporablja generacija Z, zraven pa upoštevati tudi razvoj obogatene in virtualne resničnosti. Zavedati se morajo, da ta generacija pri nakupni odločitvi upošteva tudi trajnostno naravnanost, dobavne verige in logistiko, ob tem pa ne smejo zanemariti nakupovalne izkušnje v fizičnih trgovinah, ki je za to generacijo prav tako pomembna. Bolj kot medijem generacija Z zaupa izpostavljenim posameznikom, čemur morajo komuniciranje prilagoditi tudi znamke.
Povzeto po State of the U.S. Consumer trend report in Marketing to Gen Z.