Za uresničitev ambicij in uspeh podjetja so ključni ljudje in odnosi. Razen tam, kjer bodo v proizvodnji po novem delali roboti.

Šesto B2B konferenco sta odprli Maruša Grah (e2grow) in Lucija Sajevec (Infinite Pure Solutions), ki si prizadeva za zdravo rast. To je rast, ki je trajnostna, ob čemer pa razbremenjuje ljudi ter hkrati skrbi za vire. Sama se je skozi svojo poslovno pot naučila poslušati in slišati, kar je pomembno tudi pri porazih. V svoje ekipe je vedno povabila ljudi, ki so na določenih področjih vedeli več od nje, da se je lahko od njih učila, saj se zaveda, da danes v marketingu en človek ne more več obvladovati vsega. Vodja mora biti po njenih besedah avtentičen, tisto, česar vodjem primanjkuje, pa naj najdejo v drugih sodelavcih.

Uvodni pogovor Maruše Grah (e2grow) in Lucije Sajevec (Infinite Pure Solutions).

Blagovna znamka so ljudje v podjetju

Matjaž Grm (Greenline Yachts) nam je zaupal, kako je preveril kondicijo marketinga v podjetju. Ocenil je tržno komunikacijo, velikost prodaje in prodajni pristop, distribucijsko mrežo, cenovno politiko in produktno vodenje, profitno maržo in politiko popustov, lojalnost in odnos do strank in dobaviteljev ter moč trgovske mreže. A blagovna znamka so po njegovih besedah predvsem ljudje, največja prednost Greenline Yacht pa je proizvodnja, v kateri je nakopičenega ogromno znanja.

Matjaž Grm (Greenline Yachts) nam je zaupal, kako je preveril kondicijo marketinga v podjetju.

Polona Krenker se je Makomu pridružila, ko v podjetju marketing še ni igral pomembne vloge, sama pa je marketinško miselnost prenesla na celotno podjetje skoz naslednje korake:

  • Učinkovita komunikacija: razlaga, zakaj je kaj potrebno
  • Soustvarjanje vsebin: strokovnjaki v podjetju so začeli pisati bloge, ki jih je marketing preoblikoval za širšo javnost
  • Vključenost marketinga in prodaje: oboji si prizadevajo za zagotavljanje dodane vrednosti strankam
  • Uporaba digitalnih orodij: uvedba spletne trgovine, ki je danes ena najbolj presonaliziranih v B2B
  • Integracija tehnologije: danes bloge piše umetna inteligenca, zapise pa strokovnjaki le še pregledajo
  • Skupni KPI-ji marketinga in prodaje: za skupno ocenjevanje uspešnosti
  • Poslušanje strank: skozi anketiranje strank in NPS - net promotor score
Polona Krenker (Makom) je predstavila, kako je marketinško miselnost prenesla na celotno podjetje.

Petra Podlipnik (TSmedia) in Iztok Komovec (MojeDelo.com) sta predstavila, kako številke transformirati v poslovne priložnosti. Podatke moramo namreč znati postaviti v kontekst, da nam lahko prinesejo vrednost.

Petra Podlipnik (TSmedia) in Iztok Komovec (MojeDelo.com) sta predstavila pomembnost podatkov in njihovo vrednost.

Roboti namesto zaposlenih v proizvodnji

Ste vedeli, da kadrovske agencije za robote že obstajajo? Marko Thaler (Airnamics) je opozoril na ključne izzive proizvodnih podjetij, to je pomanjkanje delovne sile, potrebe trga pa so se iz velikih serij preoblikovale v potrebe po manjših, prilagodljivih serijah. Odličen odgovor na to so po njegovih besedah roboti, ki jih lahko v 10 minutah prestavimo na drugo delovno mesto. Tovrstne robote uporabljajo tudi v Skupini Kolektor, z njihovo uvedbo pa so rešili dve ključni težavi 'risk managementa': odpravili so bolečino v lastnem proizvodnem procesu, hkrati pa razvili globalni produkt.

Kako pomanjkanje delovne sile rešiti z roboti, nam je razkril Marko Thaler (Airnamics).

Priča smo bili tudi čisto pravemu hekerskemu napadu etičnih hekerjev Daliborja Vukoviča in Žana Urbančiča (Telekom Slovenije), ki sta zbrane predstavnike podjetij opozorila, kako ranljivi so lahko njihovi sistemi, če ni dovolj dobro poskrbljeno za varnost.

Dalibor Vukovič in Žan Urbančič (Telekom Slovenije) sta na odru uprizorila pravi hekerski napad.

Nad ZDA z repozicioniranjem blagovne znamke

V EU opravimo 2,3 milijarde kolesarskih izletov, a panogo na naši celini že zaznamuje visoka zasičenost, zato si v Polka Dot želijo uspeti predvsem na ameriškem trgu. Idejo za podjetje, ki ponuja premium kolesarske izlete, je Miha Kofjač dobil na ogledu Dirke po Franciji. Nastalo je brez resnega poslovnega načrta, predvsem iz ljubezni do kolesarjenja, zato so pred vstopom na ameriški trg znamko repozicionirali in oblikovali tudi jasno komunikacijsko strategijo. Želijo si oblikovati močno, prepoznavno znamko, ki bo sposobna ohraniti primat tudi pred potencialnimi novimi konkurenti.

Miha Kofjač (Polka Dot) nam je zaupal, kako so hobi spreobrnili v posel, ki se uspešno širi tudi v tujini.

Podjetje Tronog s svojim konfiguratorjem (lepih) slik izdeluje fotografije oziroma slike za številna modna in druga podjetja. A ker svojih izdelkov ne morejo pokazati morebitnim novim strankam, so v sodelovanju s PM, Poslovnimi mediji ustvarili unikatno identiteto znamke. Kot je dejal Sergej Žlahtič (Tronog), danes lahko prikazujejo rezultate oziroma česa je sposoben njihov konfigurator, ne da bi prikazali eno samo znamko njihovih strank, poleg tega pa so poenotili procese znotraj podjetja. Mitja Jereb (PM, Poslovni mediji) pa je z udeleženci delil pet nasvetov gradnje močne (B2B) znamke: 1. ustvarite in zapišite zgodbo znamke, 2. bodite edinstveni, 3. bodite konsistentni, 4. bodite relevantni, 5. bodite avtentični, Sergej Žlahtič pa je dodal še šestega: bodite drzni.

Mitja Jereb (PM, Poslovni mediji) in Sergej Žlahtič (Tronog) sta razkrila, kako graditi močno blagovno znamko brez direktne izpostavitve preteklih referenc.

Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.

Katarina Palčič prihaja iz podjetja Caleffi Hidrotermika, ki je del skupine Caleffi. Zaradi raznolikosti kupcev, potrebe po marketinških aktivnostih in premalo internega znanja, so s pomočjo agencije oblikovali marketinško strategijo, ki jim je pomagala do več prodajnih priložnosti, bolj profesionalnega nastopa, jasno definiranih prednosti za različne ciljne skupine, učinkovitejše avtomatizacije, kvalifikacije leadov in segmentacije ter posledično monetizacije. Prepričati krovno podjetje, je bil po besedah Katarine Palčič kar trd oreh, a so jim marketinško strategijo predstavili kot pilotni projekt.

Katarina Palčič (Caleffi Hidrotermika) nam je zaupala več o integraciji marketinške strategije.

Aleš Ugovšek (M Sora) verjame, da je trajnost mnogo več kot ekološka naravnanost podjetja. Trajnost je zanj tudi to, da bo podjetje obstajalo tudi čez 25 let, ko bo praznovalo 100-letnico obstoja, zato meni, da so za pot do cilja potrebni partnerji. Z njimi je potrebno zgraditi zaupanje, pri čemer sta pomembni integriteta in transparentnost, nato pa tudi sposobnost, da bo zastavljeno realizirano ter volja, da partnerji skupaj pridejo do konca poti.

Pri dolgoročni trajnosti je pomembno dobro sodelovanje s partnerji, je izpostavil Aleš Ugovšek (M Sora).

Vsak teden trije novi produkti

V Roto Group vsak teden ustvarijo tri nove izdelke, zato so inovacije v njihovem podjetju visoko cenjene, je dejala Nuša Pavlinjek, zato vsak mesec nagradijo najboljše inovacije. Razvoj novega produkta traja do šest tednov, na 3D tiskalniku (ta teden so namestili največji 3D tiskalnik v Evropi) izdelajo prototip. Če uspešno prestane testiranje, izdelajo orodje za izdelavo novega produkta, pri čemer upoštevajo vsa pravila ekodizajna, po potrditvi vzorca pa sledi serijska proizvodnja.

Nuša Pavlinjek (Roto Group) nam je predstavila pomembnost inoviranja.

Peter Mesarec (SEOS.SI) je predstavil, kje vse je ChatGPT ali druga podobna orodja, ki temeljijo na velikih jezikovnih modelih, uporaben v B2B podjetjih:

  • Analiza konkurence (npr. oglasov, publikacij, materialov) in posledično priprava učinkovitega oglasa, publikacije, materiala ali druge vsebine
  • Pisanje mailov (npr. zahvalni mail v tujem jeziku)
  • Ustvarjanje objav za družbena omrežja
  • Izdelava grafik in slik
  • Razlago excelovih tabel in drugih na podoben način zbranih podatkov
  • Primerjanje člankov med seboj (zaradi dostopnosti do spleta)
Več o ChatGPT-ju in drugih uporabnih jezikovnih modelih nam je razkril Peter Mesarec (SEOS.SI).

B2B konferenco je zaključil navdihujoč pogovor Primoža Hvale z direktorjem podjetja Tehnos, Antonom Kisovarjem, ki nam je zaupal, zakaj so jih svoj čas imenovali Tisti s kozarcem. Na enem od sejmov s kmetijsko mehanizacijo (to so namreč produkti Tehnosa) je sodelavka na stroj, za katerega so skušali prikazati, kako malo vibracij ima, postavila kozarec za penino. Manj vibracij namreč pomeni manj obrabe različnih delov stroja. »Ker je bilo nemogoče, da nas kupci kar tako zaznajo, smo morali biti drugačni in prav vsak je pogledal kozarec na stroju. Veliko jih je želelo kozarec umakniti ali preveriti, če je morda prilepljen. Niso nas poznali, ampak so rekli Tisti s kozarcem,« je pojasnil Anton Kisovar. Ob tem je dodal, da se je v svojem dolgoletnem delovanju naučil, da si moraš upat poiskat potencialnega kupca, četudi poskušaš večkrat.

Zaključni pogovor z Antonom Kisovarjem, direktorjem podjetja Tehnos.
VČLANI SE

Zapis je nastal na podlagi šeste B2B konference, ki je potekala 12. oktobra v Klubu Cankarjevega doma.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam