Šesto B2B konferenco sta odprli Maruša Grah (e2grow) in Lucija Sajevec (Infinite Pure Solutions), ki si prizadeva za zdravo rast. To je rast, ki je trajnostna, ob čemer pa razbremenjuje ljudi ter hkrati skrbi za vire. Sama se je skozi svojo poslovno pot naučila poslušati in slišati, kar je pomembno tudi pri porazih. V svoje ekipe je vedno povabila ljudi, ki so na določenih področjih vedeli več od nje, da se je lahko od njih učila, saj se zaveda, da danes v marketingu en človek ne more več obvladovati vsega. Vodja mora biti po njenih besedah avtentičen, tisto, česar vodjem primanjkuje, pa naj najdejo v drugih sodelavcih.
Blagovna znamka so ljudje v podjetju
Matjaž Grm (Greenline Yachts) nam je zaupal, kako je preveril kondicijo marketinga v podjetju. Ocenil je tržno komunikacijo, velikost prodaje in prodajni pristop, distribucijsko mrežo, cenovno politiko in produktno vodenje, profitno maržo in politiko popustov, lojalnost in odnos do strank in dobaviteljev ter moč trgovske mreže. A blagovna znamka so po njegovih besedah predvsem ljudje, največja prednost Greenline Yacht pa je proizvodnja, v kateri je nakopičenega ogromno znanja.
Polona Krenker se je Makomu pridružila, ko v podjetju marketing še ni igral pomembne vloge, sama pa je marketinško miselnost prenesla na celotno podjetje skoz naslednje korake:
Petra Podlipnik (TSmedia) in Iztok Komovec (MojeDelo.com) sta predstavila, kako številke transformirati v poslovne priložnosti. Podatke moramo namreč znati postaviti v kontekst, da nam lahko prinesejo vrednost.
Roboti namesto zaposlenih v proizvodnji
Ste vedeli, da kadrovske agencije za robote že obstajajo? Marko Thaler (Airnamics) je opozoril na ključne izzive proizvodnih podjetij, to je pomanjkanje delovne sile, potrebe trga pa so se iz velikih serij preoblikovale v potrebe po manjših, prilagodljivih serijah. Odličen odgovor na to so po njegovih besedah roboti, ki jih lahko v 10 minutah prestavimo na drugo delovno mesto. Tovrstne robote uporabljajo tudi v Skupini Kolektor, z njihovo uvedbo pa so rešili dve ključni težavi 'risk managementa': odpravili so bolečino v lastnem proizvodnem procesu, hkrati pa razvili globalni produkt.
Priča smo bili tudi čisto pravemu hekerskemu napadu etičnih hekerjev Daliborja Vukoviča in Žana Urbančiča (Telekom Slovenije), ki sta zbrane predstavnike podjetij opozorila, kako ranljivi so lahko njihovi sistemi, če ni dovolj dobro poskrbljeno za varnost.
Nad ZDA z repozicioniranjem blagovne znamke
V EU opravimo 2,3 milijarde kolesarskih izletov, a panogo na naši celini že zaznamuje visoka zasičenost, zato si v Polka Dot želijo uspeti predvsem na ameriškem trgu. Idejo za podjetje, ki ponuja premium kolesarske izlete, je Miha Kofjač dobil na ogledu Dirke po Franciji. Nastalo je brez resnega poslovnega načrta, predvsem iz ljubezni do kolesarjenja, zato so pred vstopom na ameriški trg znamko repozicionirali in oblikovali tudi jasno komunikacijsko strategijo. Želijo si oblikovati močno, prepoznavno znamko, ki bo sposobna ohraniti primat tudi pred potencialnimi novimi konkurenti.
Podjetje Tronog s svojim konfiguratorjem (lepih) slik izdeluje fotografije oziroma slike za številna modna in druga podjetja. A ker svojih izdelkov ne morejo pokazati morebitnim novim strankam, so v sodelovanju s PM, Poslovnimi mediji ustvarili unikatno identiteto znamke. Kot je dejal Sergej Žlahtič (Tronog), danes lahko prikazujejo rezultate oziroma česa je sposoben njihov konfigurator, ne da bi prikazali eno samo znamko njihovih strank, poleg tega pa so poenotili procese znotraj podjetja. Mitja Jereb (PM, Poslovni mediji) pa je z udeleženci delil pet nasvetov gradnje močne (B2B) znamke: 1. ustvarite in zapišite zgodbo znamke, 2. bodite edinstveni, 3. bodite konsistentni, 4. bodite relevantni, 5. bodite avtentični, Sergej Žlahtič pa je dodal še šestega: bodite drzni.
Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.
Katarina Palčič prihaja iz podjetja Caleffi Hidrotermika, ki je del skupine Caleffi. Zaradi raznolikosti kupcev, potrebe po marketinških aktivnostih in premalo internega znanja, so s pomočjo agencije oblikovali marketinško strategijo, ki jim je pomagala do več prodajnih priložnosti, bolj profesionalnega nastopa, jasno definiranih prednosti za različne ciljne skupine, učinkovitejše avtomatizacije, kvalifikacije leadov in segmentacije ter posledično monetizacije. Prepričati krovno podjetje, je bil po besedah Katarine Palčič kar trd oreh, a so jim marketinško strategijo predstavili kot pilotni projekt.
Aleš Ugovšek (M Sora) verjame, da je trajnost mnogo več kot ekološka naravnanost podjetja. Trajnost je zanj tudi to, da bo podjetje obstajalo tudi čez 25 let, ko bo praznovalo 100-letnico obstoja, zato meni, da so za pot do cilja potrebni partnerji. Z njimi je potrebno zgraditi zaupanje, pri čemer sta pomembni integriteta in transparentnost, nato pa tudi sposobnost, da bo zastavljeno realizirano ter volja, da partnerji skupaj pridejo do konca poti.
Vsak teden trije novi produkti
V Roto Group vsak teden ustvarijo tri nove izdelke, zato so inovacije v njihovem podjetju visoko cenjene, je dejala Nuša Pavlinjek, zato vsak mesec nagradijo najboljše inovacije. Razvoj novega produkta traja do šest tednov, na 3D tiskalniku (ta teden so namestili največji 3D tiskalnik v Evropi) izdelajo prototip. Če uspešno prestane testiranje, izdelajo orodje za izdelavo novega produkta, pri čemer upoštevajo vsa pravila ekodizajna, po potrditvi vzorca pa sledi serijska proizvodnja.
Peter Mesarec (SEOS.SI) je predstavil, kje vse je ChatGPT ali druga podobna orodja, ki temeljijo na velikih jezikovnih modelih, uporaben v B2B podjetjih:
B2B konferenco je zaključil navdihujoč pogovor Primoža Hvale z direktorjem podjetja Tehnos, Antonom Kisovarjem, ki nam je zaupal, zakaj so jih svoj čas imenovali Tisti s kozarcem. Na enem od sejmov s kmetijsko mehanizacijo (to so namreč produkti Tehnosa) je sodelavka na stroj, za katerega so skušali prikazati, kako malo vibracij ima, postavila kozarec za penino. Manj vibracij namreč pomeni manj obrabe različnih delov stroja. »Ker je bilo nemogoče, da nas kupci kar tako zaznajo, smo morali biti drugačni in prav vsak je pogledal kozarec na stroju. Veliko jih je želelo kozarec umakniti ali preveriti, če je morda prilepljen. Niso nas poznali, ampak so rekli Tisti s kozarcem,« je pojasnil Anton Kisovar. Ob tem je dodal, da se je v svojem dolgoletnem delovanju naučil, da si moraš upat poiskat potencialnega kupca, četudi poskušaš večkrat.
Zapis je nastal na podlagi šeste B2B konference, ki je potekala 12. oktobra v Klubu Cankarjevega doma.