Nemško gospodarstvo se zopet ohlaja. Cene na trgu energentov se še niso stabilizirale. Inflacije nimamo pod nadzorom. Zaposleni bodo še naprej zahtevali višje plače, znanja pa ni dovolj. Marže se zmanjšujejo … Večina direktorjev in direktoric v slovenskem prostoru ne sedi za krmilom proizvodnih konglomeratov ali energetskih velikanov (čeprav največje družbe prispevajo vsak drugi evro prihodka, ustvarjenega v slovenskem gospodarstvu).

Vsakdan tistih, ki vodite malo ali srednje podjetje v Sloveniji je prežet z ničkoliko ugibanji, polinformacijami in mimobežnimi ugotovitvami. Kako lahko držimo v rokah toliko žogic naenkrat, se odločamo smotrno, pogumno ter usmerjamo podjetje v pravo smer?

Spremenimo perspektivo za trenutek. V Sloveniji je povprečna dodana vrednost na zaposlenega v lanskem letu znašala 61.000 evrov, kar predstavlja 9-odstotni porast glede na leto poprej. Tudi z vidika dobičkonosnosti so slovenske družbe ustvarile 10 odstotkov več neto čistega dobička kot lani. UMAR meni, da se bo gospodarska rast letos še vedno okrepila, predvsem na račun nadaljnje rasti investicij, umirjanja inflacijskih pritiskov in okrevanja tujega povpraševanja. Seveda, to še vedno ni dovolj za prebojno konkurenčnost v globalnem svetu, a v žongliranju s kompleksnosjo je pomembno, da v zraku držimo tudi žogice, ki nam dajejo prostor za oblikovanje priložnosti.

"Tudi z vidika dobičkonosnosti so slovenske družbe ustvarile 10 odstotkov več neto čistega dobička kot lani," je omenila Maruša Grah.

Navdiha za nove priložnosti je v slovenskem prostoru več kot dovolj. Lanski prejemnik naziva zlata gazela, družba IMP Pumps, je s svojimi črpalkami in črpalnimi sistemi prisotna v 80 državah sveta, prihodke od prodaje pa je v zadnjih petih letih praktično potrojila. Dodana vrednost na zaposlenega v podjetju je za 60 odstotkov višja od slovenskega povprečja. Njihova pot ni bila lahka, od grozečega stečaja so danes med najhitreje rastočimi podjetji, spodbujajo lasten razvoj in v rokah držijo kar nekaj patentnih zaščit. Formula za uspeh? Po besedah direktorja Damirja Popovića zna IMP Pumps prodati zgodbo, črpalke pa zgolj fakturira. Stremijo, da so najbolj inovativni, kakovostni in učinkoviti. Veliko večjega konkurenta prehitevajo po odzivnem času in osredotočenosti na kupca.

Slovenski prostor je poln prodornega podjetniškega ter razvojnega duha. Kar naravnost čudovito ustreza napovedim Svetovnega ekonomskega foruma, da bosta v naslednjih petih letih med najpomembnejšimi gonili ekonomske rasti močnejši inovacijski ekosistem ter podpora razvoju ter raziskavam, čemur tesno sledita izobraževanje in pridobivanje novih veščin. To pomeni, da bodo prebojne organizacije tiste, ki bodo najbolj vitko in najbolj učinkovito izkoriščale potencial vsega znanja ter vlog v podjetju.

Maruša Grah je izpostavila, da je slovenski prostor poln prodornega podjetniškega ter razvojnega duha.

Kako lahko uspemo na dve do tri leta začeti novo S-krivuljo rasti, nov življenjski cikel za dolgoročno uspešnost? Kako smo kot celota v podjetju organizirani za to, da dostavljamo vrednost in izkušnjo trgu. Smo dovolj vitki ali nas obremenjujejo neskončno zapleteni procesi? Spodbujamo silose ali sodelovanje? Ali v vseh naših ljudje gojimo zavzetost in sposobnost iskanja rešitev ter ne problemov. Kako hitro znamo obrniti barko? Kako dobro znamo privabiti in ohraniti najboljše talente? Kako obvladujemo proces proizvodnje ali izvajanja storitve? Kako iščemo in obladujemo svoje trge? Kako vsak naš zaposleni dodaja v izkušnjo kupca?

Učimo se lahko od uspešnih. Od tistih, ki jih je ambicija vodila v to, da so že našli svoje zgodbe za izdelki in storitvami, ki jih fakturirajo.  Svoje izkušnje bodo delili na letošnji B2B konferenci Društva za marketing Slovenije. Žonglirajte z žogicami, ki bodo prinesle navdih in nahranile vaše ambicije. Se vidimo 9. oktobra v Cankarjevem domu.

Pridružite se nam na edinstveni B2B konferenci. 9. oktobra 2024, v Ljubljani.

VČLANI SE

B2B konferenca je konferenca za ambiciozne - za tiste, ki vidijo dlje, čeprav je pot do tja še nejasna. Na konferenci bomo zato predstavili primere in dobre prakse podjetij, ki so bila dovolj pogumna, da so prebila postavljene okvire in s svojimi idejami in inovativnostjo na svoji poti zgradila zgodbo o uspehu. Za takšne zgodbe o uspehu pa je potrebno tudi znanje, izpopolnjevanje, poznavanje novosti in trendov na vaših področjih. Na B2B konferenci se bomo skupaj opremili z znanjem, ki nam bo v veliko pomoč pri našem delu. Več o B2B konferenci TUKAJ.

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam