Špela Žorž je bila gostja Jutranjih vpogledov, kjer je dodala, da kampanje še vedno obsegajo vse ključne faze prodajnega lijaka, od zavedanja do prodaje, le kanalov za dosego tega, je na voljo več. Naročniki morajo zato izjemno zaupati agenciji ali pa sami imeti veliko znanja, da bo kampanja uspešna.
Delo v marketingu jo kljub bogatim izkušnjam še vedno pritegne, saj ima moč ustvarjati blagovno znamko, strategijo blagovne znamke, »in tega ne bi nikoli izpustila«. Klienti skozi čas začnejo zaupati agenciji, veliko komunicirajo, pokličejo za nasvet, »in to je zame najboljše«.
Ko imaš nekaj rad, si v tem dober in posledično za to tudi nagrajen.« Špela Žorž
Zanimanja mladih za delo v agencijah je po besedah Špele Žorž manj kot ga je bilo, sama pa opaža predvsem, da se oklepajo rednih zaposlitev. A je ta del z zmanjševanjem budgetov v agencijah vse težje zagotavljati, je opozorila. »Nižji budgeti nas namreč silijo v druge oblike, kjer se moramo drugače znajti.« Količina denarja, ki se steka v agencije, se namreč radikalno manjša, kar pomeni, da agencije ne bodo več mogle zagotavljati tistega, kar so lahko včasih.
Strateško komuniciranje, ki ga je po njenem mnenju v Sloveniji premalo, definicija strateškega komuniciranja pa po njenih besedah temelji na realni obljubi, ki je jasno komunicirana potrošniku in to počne na dolgi rok. Čeprav si tega želi, si naročniki v Sloveniji ne želijo revolucionarnih kampanj. Po svoje Špela Žorž to razume, saj je Slovenija zelo majhen in nelojalen trg in naročniki si ne morejo privoščiti, da bi del tega trga izgubili. A si sama želi, da bi agencije skozi kampanje lahko nagovarjale tudi pereče družbene probleme.
Letos so njene izkušnje s pitchi bistveno boljše kot prejšnja leta. »Upam, da nimamo samo sreče, ampak se spreminja okolje,« je dejala. Običajno sodelujejo tri ali štiri agencije, ki v primeru, da niso izbrane, prejmejo tudi odškodnino. Še vedno so te po besedah Špele Žorž nizke, a včasih še tega ni bilo, k sodelovanju pa je bilo povabljenih veliko agencij, ki pa za svoje delo niso bile plačane. Idealen pitch tako zanjo predstavlja sodelovanje treh do štirih agencij, višje odškodnine in dober brif naročnika.
Za agencijo je težje, ko skuša klienta na pitchu zadržati, kot kadar ga skuša na novo pridobiti.« Špela Žorž
9. oktobra 2024 se nam pridružite na B2B konferenci v Klubu Cankarjevega doma.
Celoten pogovor si lahko ogledate v DMS Labu, kjer boste izvedeli še: