Katere so panoge, ki jih bo trenutna situacija najbolj spremenila? Kako se odzvati v nepredvidljivem obdobju? Kako lahko ravno marketing pomaga podjetju ne le preživeti, ampak tudi rasti v spremenjenem poslovnem okolju? To so nekatera izmed vprašanj, na katera so odgovarjali člani upravnega odbora DMS. Prepričani smo, da boste v njihovem razmisleku našli veliko uporabnih nasvetov za vaše življenje in delo. V nadaljevanju najdete mnenja Maruše Grah, Lee Lipovšek in Nataše Sernc.
Maruša Grah

Aktualna situacija spreminja navade, vrednote in življenja ljudi. Vsi imamo drugačne izzive z novo, spremenjeno realnostjo. A hkrati imamo vsi tudi sposobnost, da te izzive premagujemo oziroma rešujemo. "Epidemija je sprožila hipne premike v paradigmah dela in vrednot. Kot družba kažemo izjemno stopnjo prilagodljivosti v načinih, kako organiziramo delo in medsebojno pomoč ter se hkrati borimo z zanikanjem, neupoštevanjem pravil in otopelostjo, torej tipičnimi človeškimi odzivi na stresne situacije. Starši tarnamo, kako združevati delo na daljavo s poštevanko, v trgovini razkužujejo nakupovalne vozičke, nakupovalci pa si vseeno dihajo za ovratnik in gnetejo pri policah s sadjem in zelenjavo. A ko pomislim na zaposlene v zdravstvu, vedno znova ugotovim, da mi za prenosnikom v domači pisarni ali učilnici zares nič ne manjka," ob spremljanju trenutne situacije razmišlja Maruša Grah.

Ko pomislim na zaposlene v zdravstvu, vsakič znova ugotovim, da mi za prenosnikom v domači pisarni ali učilnici zares nič ne manjka. - Maruša Grah

Pri preživetju podjetja ali celo morda njegovi rasti bo ključno vlogo odigral ravno marketing. "Največja prednost, ki je inherentna strokovnjakom s področja marketinga, je naše razumevanje komunikacijskega procesa. Ne le zgolj mehanike kodiranja ter dekodiranja, temveč predvsem v identifikaciji vsebin, vrednih sporočanja. Smo namreč ustvarjalci in spodbujevalci komunikacije in kot taki imamo edinstveno odgovornost, da se zavedamo konotacij sporočil, ki jih pršimo po svojih kanalih. V rokah imamo škarje in platno, saj vzniklo kognitivno disonanco lahko raztapljamo na različnih delih moralno-etičnega spektra. Kako bomo ravnali, pa je stvar kulture in vrednot."

Za prihodnost marketinga je zelo pomembno, da se marketingaši ne skrijemo v svoje lupine in čakamo, da bo trenutna situacija mimo. "Sistemi produkcije blaga in vrednosti se bodo vzporedno s preobražanjem družbenih vrednot pregnetli koreniteje, kot smo pričakovali. Lahko smo protagonisti in soodločevalci v vseh procesih znotraj naših organizacij, saj je taktika opazovanja brez udeležbe že v nekriznih časih škodila emancipaciji marketinške funkcije. Razvijte nove produktivne navade na osebni kot tudi na organizacijski ravni in se vprašajte, kako pristopiti k odnosu do kupca, ki bo na obeh straneh vzbujal dobro počutje. Zato ostanite doma, a ostanite zraven."

"Razvijte nove produktivne navade na osebni kot tudi na organizacijski ravni in se vprašajte, kako pristopiti k odnosu do kupca, ki bo na obeh straneh vzbujal dobro počutje," svetuje Maruša Grah.
Lea Lipovšek (Microsoft)

Lea Lipovšek je bila že pred selitvijo dela v naše domove navajena na princip dela, na katerega se je moral marsikdo šele privaditi. "Oblika mojega dela se ni bistveno spremenila, saj sem zaradi regionalne narave tudi prej veliko časa preživela na pogovorih in sestankih na Teamsih s slušalkami v ušesih. Je pa res, da sedaj večkrat vključimo kamero in vemo, kako smo videti v trenirkah in brez ličil … in spoznala sem tudi že kar nekaj otrok sodelavcev. :)"

Podjetje Microsoft deluje na B2B trgih, ki so se v zadnjih dveh tednih bistveno spremenili. "Od nekdaj smo v B2B panogah prepričani, da so dogodki edini način za izjemno pomembni osebni stik. S pozitivnega vidika lahko rečem, da nas je nova realnost potisnila v popolnoma nove načine razmišljanja, kako vzpostaviti, obdržati in negovati osebni stik in neprekinjeno poslovanje tudi prek digitalnih kanalov. Trenutna situacija je na mnogih področjih rezultirala tudi v veliko večjem obsegu misli na sočloveka in medsebojni pomoči. Po mojem mnenju je marketing ključna funkcija v podjetju, ki mora obdržati to raven empatije in z mislijo na dobro kupca pomagati predrugačiti poslovne modele, ponudbo in storitve. Nedvomno bo nekaj poskusov izkoriščanja situacije za hitri zaslužek, naloga marketinške stroke je tudi, da se jasno opredeli do tovrstnih praks in da utrdimo etične temelje marketinga. Mnogo poslovnih modelov se bo moralo spremeniti oziroma se že spreminja. Marketing je s svojim znanjem ključen za pridobivanje informacij o novih navadah, željah in potrebah uporabnikov oziroma partnerjev. Tudi z nekaj drznosti za predvidevanja, v katero smer bi lahko trendi šli oziroma za postavljanje novih, ki si ji še kupci ne znajo predstavljati."

Marketing je ključna funkcija v podjetju, ki mora obdržati raven empatije in z mislijo na dobro kupca pomaga predrugačiti poslovne modele, ponudbo in storitve. - Lea Lipovšek (Microsoft)

Kaj prinaša prihodnost? "Naša realnost ne bo več enaka in po predvidevanjih tole ni edini val samoizolacije (vir: TechnologyReview), ki ga bomo deležni. S tega naslova se bodo podjetja ukvarjala z zagotavljanjem kontinuitete poslovanja tudi v teh obdobjih - denimo s podporo poslovnih procesov z oblačnimi storitvami in razmislekom, kako se razlikovati od konkurence v času, ko bo vedno več ponudbe online. Veliko ponudnikov izkušenj je že ponudilo digitalno možnost, običajno zastonj. Bistveno primerjalno prednosti imajo tisti, ki imajo že vzpostavljeno digitalno infrastrukturo - primer Berlinske filharmonije. Zanimivo bo videti, kako bomo kot potrošniki uporabljali to storitev tudi kasneje oziroma če se ta “freemium” poteza izplača na dolgi rok," razmišlja Lea Lipovšek.

"Bistveno primerjalno prednosti v tem času imajo tisti, ki imajo že vzpostavljeno digitalno infrastrukturo," je prepričana Lea Lipovšek (Microsoft).
Nataša Sernc (Nova KBM)

Tudi Nataša Sernc se je morala hitro privaditi okoliščinam, ki so nastale zaradi trenutne zdravstvene situacije: "Služba, šola, vrtec ... od 16. marca so preseljeni na novo lokacijo - dom. Življenje in delo sta se sicer čez noč obrnila na glavo, ampak smo ju v glavi prilagodili okoliščinam in skrbi za izvajanje preventivnih ukrepov za nas in druge. V domači pisarni je trenutno kakšen šum več kot običajno, vendar nam s pomočjo tehnologij uspeva ohranjati dinamiko dela in povezanost s sodelavci."

Tudi v bančništvo je to obdobje prineslo številne izzive: "Iščemo transparentne rešitve, tako za stranke - načini poslovanja, prilagoditev ponudbe ... kot ostale deležnike, ki sledijo smernicam in priporočilom državnih in drugih institucij. Za preživetje trenutne situacije bomo zagotovo potrebovali marketing, ki je dovolj povezovalen in dovolj prodoren, da bo združil niti v tistih organizacijah, ki ga umeščajo na strateški prestol."

Za preživetje trenutne situacije bomo zagotovo potrebovali marketing, ki je dovolj povezovalen in dovolj prodoren, da bo združil niti v tistih organizacijah, ki ga umeščajo na strateški prestol. - Nataša Sernc (Nova KBM)

Nataša Sernc je prepričana, da bomo po umiritvi krize vsi skupaj živeli v nekoliko drugačnem svetu. "Mislim, da se bodo spremenila skoraj vsa področja našega življenja in mi se bomo spremenili z njimi. Če smo bili v začetku karantene v fazi »Bleiben wir gemeinsam zu Hause«, »Our retail stores are closed, but we are open online«, so se že kmalu pojavili novi družbeno-odgovorni pristopi, denimo Aldi in McDonald's »staff sharing deal« v Nemčiji. Po umiritvi situacije bo verjetno več časa za strateški razmislek, redefinicijo in zagon novih poslovnih modelov."

"Po umiritvi situacije bo verjetno več časa za strateški razmislek, redefinicijo in zagon novih poslovnih modelov," v prihodnost zre Nataša Sernc (Nova KBM).

VČLANI SE
Preberite tudi razmišljanja ostalih članov upravnega odbora DMS.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam