Predsednik Oglaševalskega razsodišča, pravnik Jaka Repanšek, je na skupnem dogodku DMS, Info hiše, IAB Slovenija in Slovenske oglaševalske zbornice, predstavil ključne zakonodajne svežnje.
Akt o digitalnih trgih (izvaja se od 2. maja 2023)
Namen: omejiti ekonomsko moč velikih digitalnih spletnih platform v vlogi vratarjev ter razreševanje nepoštenih praks v razmerju do poslovnih uporabnikov
Bodite pozorni na: kriterije, ki določajo, katere platfrome so t. i. vratarji (ang. gatekeepers), saj akt zanje določa posebna pravila delovanja
Akt o digitalnih storitvah (v veljavo stopil 17. februarja 2024, za zelo velike platforme sredi 2023)
Namen: učinkovitejše varstvo uporabnikov, internetni ekosistem brez nezakonitih vsebin, storitev in proizvodov, vzpostavitev okvirja za transparentno delovanje spletnih platform in opredelitev jasnih obveznosti zanje, boj proti nezakonitim vsebinam
Bodite pozorni na: državo izvora, katere zakonodajo morajo upoštevati platforme, v katero kategorijo posredniških platform spada vaše podjetje (storitve posredovanja, storitve gostovanja, spletne platforme ali zelo velike spletne platforme), saj večja kot je platforma, več obveznosti ji akt nalaga, prepoved ciljanega oglaševanja otrokom in mladostnikom na spletnih platformah, prepoved uporabe posebnih vrst osebnih podatkov za ciljanje, obvezo vplivnežev, da jasno navedejo naročnika in da gre pri objavi za oglaševanje.
Akt o podatkih (objavljen 22. decembra 2023, še ni sprejet)
Namen: potrošnikom in podjetjem olajšati dostop do podatkov in njihovo uporabo, omogočiti uporabo podatkov, ki jih hranijo podjetja, organom javnega sektorja, ko obstaja izjemna potreba po podatkih, lažje prehajanje med storitvami v oblaku.
Bodite pozorni na: datum sprejetja in uveljavitve akta
Akt o upravljanju podatkov (objavljen 3. junija 2022, rok za implementacijo 3. september 2023)
Namen: lažja izmenjava podatkov med imetniki podatkov in ponovnimi uporabniki podatkov (npr. zdravstveni podatki, podatki o mobilnosti …)
Bodite pozorni na: poslovne priložnosti, ki jih nudijo posredovanje oziroma izmenjava podatkov
Si želite druženja z znanjem? Preverite pakete marketinških izobraževanj.
PREBERITE SI TUDI: