Trendi razvoja digitalnih tehnologij in oglaševanja prehitevajo regulativo, kljub temu pa se zakonodajna telesa v Evropski uniji trudijo zaščititi evropske potrošnike, hkrati pa zmanjšati razliko v razvoju med evropskimi in drugimi svetovnimi tehnološkimi podjetji.

Predsednik Oglaševalskega razsodišča, pravnik Jaka Repanšek, je na skupnem dogodku DMS, Info hiše, IAB Slovenija in Slovenske oglaševalske zbornice, predstavil ključne zakonodajne svežnje.

Akt o digitalnih trgih (izvaja se od 2. maja 2023)

Namen: omejiti ekonomsko moč velikih digitalnih spletnih platform v vlogi vratarjev ter razreševanje nepoštenih praks v razmerju do poslovnih uporabnikov

Bodite pozorni na: kriterije, ki določajo, katere platfrome so t. i. vratarji (ang. gatekeepers), saj akt zanje določa posebna pravila delovanja

Akt o digitalnih storitvah (v veljavo stopil 17. februarja 2024, za zelo velike platforme sredi 2023)

Namen: učinkovitejše varstvo uporabnikov, internetni ekosistem brez nezakonitih vsebin, storitev in proizvodov, vzpostavitev okvirja za transparentno delovanje spletnih platform in opredelitev jasnih obveznosti zanje, boj proti nezakonitim vsebinam

Bodite pozorni na: državo izvora, katere zakonodajo morajo upoštevati platforme, v katero kategorijo posredniških platform spada vaše podjetje (storitve posredovanja, storitve gostovanja, spletne platforme ali zelo velike spletne platforme), saj večja kot je platforma, več obveznosti ji akt nalaga, prepoved ciljanega oglaševanja otrokom in mladostnikom na spletnih platformah, prepoved uporabe posebnih vrst osebnih podatkov za ciljanje, obvezo vplivnežev, da jasno navedejo naročnika in da gre pri objavi za oglaševanje.

"Dolgoročno lahko akt o digitalnih trgih in akt o digitalnih storitvah spodbudita premik k bolj etičnim oglaševalskim praksam," je povedal Jaka Repanšek.

Akt o podatkih (objavljen 22. decembra 2023, še ni sprejet)

Namen: potrošnikom in podjetjem olajšati dostop do podatkov in njihovo uporabo, omogočiti uporabo podatkov, ki jih hranijo podjetja, organom javnega sektorja, ko obstaja izjemna potreba po podatkih, lažje prehajanje med storitvami v oblaku.

Bodite pozorni na: datum sprejetja in uveljavitve akta

Akt o upravljanju podatkov (objavljen 3. junija 2022, rok za implementacijo 3. september 2023)

Namen: lažja izmenjava podatkov med imetniki podatkov in ponovnimi uporabniki podatkov (npr. zdravstveni podatki, podatki o mobilnosti …)

Bodite pozorni na: poslovne priložnosti, ki jih nudijo posredovanje oziroma izmenjava podatkov

Si želite druženja z znanjem? Preverite pakete marketinških izobraževanj.

PREBERITE SI TUDI:

VČLANI SE

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam