Na skupnem dogodku DMS, Infohiše, IAB Slovenije in SOZ-a smo govorili o različnih vidikih e-zasebnosti in digitalnih storitev, med drugim tudi o tehničnih rešitvah obrazcev za privolitev ali zavrnitev piškotkov. Kako lahko te obrazce uporabimo v marketinške namene, sta predstavila Primož Govekar (Info hiša) in Zoran Savin (IAB Slovenija).
Čeprav se lahko zgodi, da nas pravila in predpisi ovirajo pri delu, povzročajo stroške, so včasih nejasni, a jih moramo poznati in upoštevati, se moramo zavedati, da pomagajo zavarovati šibkejše člane družbe in tudi za podjetja zmanjšajo možnost, da storijo kakšno napako.
Poznamo več vrst piškotkov (npr. običajni http piškotki, flash piškotki, local/session stored objects, web beacons, browser fingerprinting), za zbiranje prav vseh pa je nujna skladnost z zakonom o elektronskih komunikacijah in splošno uredbo o varstvu podatkov.
Obrazci za piškotke so lahko tudi vaše marketinško orodje, v okviru katerega preizkušate svojo kreativnost, a določeni pogoji morajo biti pri tem nujno izpolnjeni. Da bi bila vaša spletna stran kar najbolj ustrezno zakonsko urejena, je po besedah Primoža Govekarja potrebno najprej ugotoviti, katere piškotke in kdaj jih spletna stran sploh postreže. Razdelimo jih lahko v skupine:
Informacije o zbiranju piškotkov zapišemo na enostaven način, pa tudi podrobneje za tiste, ki si želijo izvedeti več.
Obrazec za privolitev ne sme pogojevati uporabe storitev, vsi gumbi morajo imeti enak videz, na voljo mora biti tudi gumb za podrobnejše nastavitve pa tudi povezava do informacij o politiki uporabe piškotkov. Brez privolitve lahko spletna stran zbira le nujne piškotke, to so tisti, ki so nujni za funkcioniranje spletne strani (brez npr. analitike). Dokler uporabnik ne privoli v zbiranje, drugih piškotkov ne smemo zbirati.
Pravila varstva osebnih podatkov zahtevajo preprost preklic privolitve. Primož Govekar zato svetuje tudi kar se da preprost dostop do gumba za ponoven priklic obrazca za upravljanje s piškotki, da lahko uporabnik kadar koli na enostaven način ponovno nastavi svoje privolitve.
Pred dogodkom smo podjetja pozvali k prijavi svojih spletnih strani v pregled strokovnjakom za e-zasebnost, da bi ugotovili, kako skladno s pravili so te urejene. Zoran Savin (IAB Slovenija) je predstavil zmagovalca: to sta petrol.si in polkadot.si.
Petrol si je med velikimi spletnimi mesti priznanje zaslužil med drugim tudi zato, ker ima ustrezno urejen obrazec za privolitev, hkrati pa aktivno komunicira z uporabniki in jih nagovarja k oddaji soglasja.
Kot primer dobre prakse za manjše organizacije pa je izpostavil uporabo že pripravljenih rešitev za upravljanje s piškotki, kot ima to urejeno spletna stran polkadot.si, pri čemer je zelo pomembno, kako so te nastavljene. Pri tem spletna stran jasno komunicira z uporabniki, saj je takoj mogoče razbrati, kaj uporabnik potrjuje. Poleg tega ima spletno mesto ves čas viden gumb za nastavitve zasebnosti, ki jih uporabnik lahko kadar koli spremeni. Po besedah Zorana Savina je to tako v korist uporabnika kot tudi podjetja, saj podjetje med obiskom spletne strani uporabniku lahko pokaže, da bo s spremembami nastavitev doživel boljšo uporabniško izkušnjo.
Zoran Savin tudi druga podjetja spodbuja, da v opis razlogov za zbiranje piškotkov vključite realne razloge, zbiranje pa bo pripomoglo k prikazu za uporabnika relevantnejših vsebin.
Kdo bo letošnji državni prvak v marketingu? Odprte prijave za Marketinško odličnost 2024.
PREBERITE SI TUDI: