Prenesite DMS e-priročnik po izbiri in se prijavite na marketinške novice.
Na dnevu e-zasebnosti, ki ga je Društvo za marketing Slovenije organiziralo skupaj z Info hišo, IAB Slovenija in Slovensko oglaševalsko zbornico, so bile predstavljene rešitve, ki so v skladu z evropsko zakonodajo.
Po besedah Anžeta Hribarja, direktorja analitičnega oddelka (iPROM), bo najpomembnejše vprašanje podjetij v prihodnje to, kako bodo pridobila uporabnike in obdelovala njihove podatke, ne da bi posegla v njihovo zasebnost. Predstavil je Piwik PRO, analitično orodje, ki deluje tako, da zajema podatke s piškotki (ob predpostavki, da so se uporabniki s tem strinjali, torej z eksplicitno privolitvijo/soglasjem uporabnika) ali brez njih.
Še preden pa se podjetje odloči za ponudnika analitike, mora po besedah Anžeta Hribarja opraviti analizo svojih potreb in regulatornih zahtev in definirati svojo podatkovno strategijo. Če je strategija usklajena s poslovnimi cilji, podjetje ve, katere podatke zbirati, za kaj jih potrebuje in kako jih obdelovati.
V kolikor želi podjetje zasledovati analitično strategijo, naravnano v varovanje zasebnosti, pa mora hkrati preveriti tudi, ali izbrano orodje ustreza 4 ključnim elementom:
Analitični paket Piwik PRO vsebuje analitično platformo, tag management sistem in sistem za upravljanje soglasij. Ti trije modeli med sabo zelo dobro sodelujejo, hkrati pa ob ustrezni implementaciji zadostijo vsem štirim zgoraj naštetim elementom. Zajem podatkov lahko orodje izvaja na šest različnih načinov, med drugim na primer s piškotki, t. i. »finger-printingingom« idr. »Analiziramo lahko celotno uporabniško izkušnjo, ne da bi žrtvovali zasebnost uporabnikov.«
Shranjevanje podatkov lahko poteka v oblaku, v zasebnem oblaku ali na lastni strežniški infrastrukturi. Poročila in analize je mogoče enostavno prilagoditi posameznikom, orodje pa omogoča tudi hitro poglobljeno pregledovanje velikih količin podatkov (ang. big data). Kot glavne prednosti Piwik PRO orodja je Anže Hribar naštel analiziranje uporabniške izkušnje čez spletne strani in aplikacije, visoko raven podpore in svetovanja, za varnost podatkov in zasebnost uporabnikov pa je poskrbljeno v skladu z evropsko zakonodajo.
Preberite še: Oglasov bo v digitalnem svetu vedno več – kako naj bodo tudi učinkoviti
Ena od rešitev za izvajanje analitike, ki je primerljiva z Google Analyticsom (GA), je Matomo. Osnovna različica je dostopna brezplačno, če podjetje orodje namesti na svoj strežnik. Če želi zahtevnejše storitve ali gostovanje na Matomovem strežniku s sedežem v EU, pa je predvidena mesečna naročnina.
Kot je pojasnil Ronan Chardonneau, »digital marketing trainer«, je Matomo preprost za uporabo, ima podobne lastnosti kot GA, spoštuje e-zasebnost, deluje v številnih okoljih, podatki (lahko) ostanejo v vašem podjetju, na strežniku podjetja, so na enem mestu, podjetje pa ima nadzor nad njimi. Uporabniki lahko v živo spremljajo kaj se dogaja na njihovem spletnem mestu. Na voljo je v 50 jezikih, z več kot 100 vtičniki, med drugim pa ga v uporabo priporoča tudi francoski informacijski pooblaščenec.
Prehod iz Google Analyticsa na Matomo je preprost, treba si je le naložiti vtičnik za prenos podatkov ter slediti navodilom za konfiguracijo, je dejal Ronan Chardonneau. Brezplačno lahko Matomo preizkusite, če si ustvarite račun. Ob tem je poudaril, da je le namestitev orodja na lasten strežnik (ali Matomov oblak – prostor na strežniku v EU) ustrezna tudi z vidika varstva osebnih podatkov vaših uporabnikov.
Preberite še: Podatki so zasebna lastnina – posamezniki dajemo le dovoljenje za uporabo
TCF 2.0 je posodobljeno ogrodje za transparentnost in soglasja, ki ga je oblikoval IAB Europe, da bi založniki lahko še naprej, v skladu z zakonodajo o varovanju osebnih podatkov, izvajali digitalno oglaševanje na svojih spletnih mestih. Ogrodje tako omogoča večji nadzor založnikom, katere podatke svojih uporabnikov delijo s tehnološkimi velikani in katere lahko ti obdelujejo. »Uporabniki pa se lahko sami odločijo, za katere namene dovolijo zbiranje podatkov in katerim tehnološkim partnerjem v verigi dovolijo obdelavo,« je pojasnil Uroš Žižek iz podjetja Castoola, kjer so TCF 2.0 implementirali.
»Če kot oglaševalec uporabljate zunanjo tehnologijo, je smiselno, da uporabljate GDPR usklajene ponudnike. Če pa imate že kak svoj košček tehnologije, je smiselno, da se certificirate kot ponudnik tehnologije, t. i. vendor,« je dejal Uroš Žižek. Da bi lažje sprejeli odločitev o implementaciji TCF, si morate po njegovih besedah odgovoriti na pet vprašanj: Kakšna je moja vloga? Katere podatke obdelujem? Kateri digitalni mediji in tehnologije so prisotni? Katera orodja so na voljo? Kakšna je moja dolgoročna strategija?
Sami ponujajo ciljano oglaševaje na televizijah, zato so se sprva odločili za implementacijo platforme za upravljanje s soglasji (CMP – Consent Management Platfrom) za lastne potrebe in za nudenje svojim strankam. Proces je trajal tri mesece, vključeval je pripravo spletne dokumentacije, vključno s tehnično implementacijo sistema za upravljanje s soglasji, prijavo in plačilo pristojbine. Pri pripravi potrebne dokumentacije sta jim bila v veliko pomoč IAB Slovenija in IAB Europe, ki sta po besedah Uroša Žižka odgovorila na vsa njihova tehnična in vsebinska vprašanja. Ob končanem postopku implementacije ponudnik prejme CMP ID, logotip ter je uvrščen na seznam CMP.
Zaradi uspešno zaključenega postopka so se v podjetju Castoola odločili, da se bodo registrirali tudi kot TCF 2.0 vendor. Tudi v tem primeru so morali pripraviti obsežno spletno dokumentacijo, opraviti prijavo in poravnati pristojbino, pogoj za pridobitev certifikata pa je tudi članstvo v IAB (lahko Slovenija). Tako so prejeli vendor ID, logotip in se uvrstili na seznam globalnih vendorjev. Celoten proces je, ker so pred tem izvedli cetrificiranje za CMP, trajal en mesec.
Med prednostmi TCF 2.0 Uroš Žižek izpostavlja, da implementacija sili podjetja v uskladitev svojih procesov skladno z GDPR, dotika se vseh deležnikov v digitalnem ekosistemu, hkrati pa z enim standardom pokrije vse potrebne zakonodajne zahteve.
Podjetja bi od implementacije po njegovih besedah lahko odvrnila tehnična zahtevnost procesa (a pri tem veliko pomoči nudita IAB Slovenija in Europe), dejstvo, da TCF 2.0 ne gre enačiti z GDPR ter možnost granulacije namenov – v kar se uporabniki redko spuščajo in raje označijo »Sprejmem vse« ali »Zavrnem vse«.