Uporabe NFT-jev oziroma nezamenljivih žetonov se bo v prihodnje najverjetneje poslužila večje število podjetij, saj bodo predstavljali stik z novodobnim uporabnikom. Svoje NFT-je sta že izdali Argeta in Planica 2022.

NFT-ji so nezamenljivi žetoni (ang. non-fungible token) in se jih izdela s t. i. mintanjem. To pomeni, da digitalni datoteki dodamo digitalno dobrino, kar se zapiše v verigo blokov (blockchain), je razložil Mark Kalin v marketinškem pogovoru o NFT-jih v praksi. Izberemo si platformo, na kateri bomo NFT izdali (etherium, solana, cardano …), nato pa še NFT tržnico, na kateri lahko tržimo, prodajamo, kupujemo nezamenljive žetone.

Najprej moramo priti do ideje, najti povezavo med produktom in blagovno znamko, izberemo »blockchain«, na katerem bomo delali, zmintamo NFT in ga skušamo plasirati na trg. - Mark Kalin
Nagovorili ciljno skupino, do katere je težko priti

Da kot prvi v prehrambeni industriji v regiji svojim uporabnikom ponudijo NFT-je, so se odločili v Argeti. Izdali so 21 NFT-jev, Argettiejev, in jih 19 na podlagi natečaja podarili sodelujočim, dva pa so obdržali. Živa Deu (Atlantic Grupa) je pojasnila, da so se za ta projekt odločili, ker »smo ocenili, da lahko s tem nagovorimo tudi tisto ciljno skupino, do katere je sicer težko priti. To so predvsem mlajši, ki jih zanima tehnologija in so gluhi za klasične oglase.«

Čeprav se v podjetju ne poslužijo vsake novosti, ki pride na trg, pa so se za NFT-je odločili, ker so si s tem odprli vrata v splet 3.0. Živa Deu ob tem opozarja, da je treba pred vstopom v tak projekt veliko vedeti o tehnologiji, hkrati pa so npr. vključili tudi pravne strokovnjake.

Želite na svoj e-naslov vsak torek prejemati marketinške novice?

Nova sponzorska platforma

V času letošnjega zaključka svetovnega pokala v smučarskih skokih v Planici pa se je bilo na dražbi mogoče potegovati za nezamenljive žetone z ilustracijami smučarskih skakalcev. Pobudnik projekta Jožko Križan (Organizacijski komite Planica) je povedal, da so skupaj zbrali slabih 35.000 evrov, ki jih bodo razdelili med sodelujoče.

Tretjino zneska prejme tekmovalec, tretjino skakalčeva smučarska zveza, tretjino pa obdrži organizator. Pojasnil je, da so trenutno NFT-ji bolj zbirateljski, imajo pa že načrt, kako z njimi povezovati določena doživetja, npr. NFT tribuno v Planici. »To je za nas nova sponzorska platforma za prihodnost.«

NFT-ji kot poslovni model za monetizacijo

Po mnenju Marka Kalina bo NFT tehnologija tista, ki bo povezala fizični in digitalni svet, predvsem zato, ker je generacija Z zelo digitalna in se večina nakupov prenaša v digitalni svet. »NFT-ju lahko dodamo komponento, sliko, zvok, otipljivost, ki je kriptovalute morda nimajo, saj gre zgolj za neke podatkovne zapise.« Mark Kalin verjame, da bodo NFT-ji stična točka med blagovno znamko in modernim kupcem.

Z NFT-ji lahko delamo posebne dogodke za tiste, ki jih imajo v lasti, lahko delamo posebne predprodaje. Tu je ogromno priložnosti za stike s kupci in poslovne modele za monetizacijo. - Mark Kalin

VČLANI SE
Posnetek predavanja NFT v praksi je za člane DMS na voljo v digitalni knjižnici - v DMS Labu (klik na fotografijo vas vodi tja).

Povezane teme

No items found.

Drugi zapisi na temo

O NAS

Več kot

600

članov
Več kot

400

STROKOVNIH zapisov
Več kot

50

dogodkov letno
Društvo za marketing Slovenije skrbi za umeščanje in razvoj marketinga kot stroke in znanosti v slovenskem ter širšem družbenem in gospodarskem prostoru v Sloveniji.
pridružite se nam