Na Treningu strateških veščin je Živa Deu, vodja digitalne strategije v Atlantic Grupi, z udeleženci delila svoje izkušnje z umetno inteligenco in razkrila tudi nekaj koristnih naprednih primerov uporabe.
1. Razumevanje čustev uporabnikov: Orodje Talkwalker s pomočjo UI pomaga analizirati čustva uporabnikov na družbenih omrežjih, prepoznava fotografije, na podlagi izsledkov pa lahko pripravimo nove strategije nastopa na družbenih omrežjih.
2. Priprava marketinške strategije – ChatGPT lahko pomaga pripraviti marketinško strategijo vaše znamke na osnovi načel strokovne knjige, učbenika, predavanja ali marketinškega okvirja.
3. Ustvarjanje e-poštnih sporočil, blogov in drugih vsebin – Orodja kot so Jasper.ai ali Copy.ai potrebujejo dober brif o blagovni znamki, nato pa za vas ustvarijo vrsto vsebinskih sklopov. Jezikovno Jasper sicer še nekoliko šepa, zato je potrebnih nekaj popravkov, a je proces bistveno hitrejši kot če bi se vsega lotili od začetka.
4. Ustvarjanje GPT-jev za vnaprej določena opravila – Znotraj ChatGPT lahko ustvarite GPT, ki mu dodate informacije v obliki word dokumentov, pdf-jev ... ter nekaj navodil, da ga postavite v kontekst - na podlagi vaših navodil tako lahko postane osebni pomočnik za točno določeno nalogo in na primer ustvarja objave za določen družbeni kanal, ki so skladne z glasom vaše blagovne znamke.
5. »Search« oglasi – na podlagi ukaza lahko ChatGPT ustvari kopico oglasov v več jezikih in jih shrani v excel tabelo. Nato jih je treba samo še malo urediti.
6. Scenariji za oglase – ChatGPT lahko na podlagi podatkov, ki jih posredujete, ustvari scenarij za video oglas. Kot tak lahko služi kot dobro izhodišče ali pa pripomore pri brifiranju agencije.
7. Krajšanje videov – OpusClip je orodje, ki lahko dolg video ležečega formata razreže na več krajših v pokončnem formatu in jih opremi s podnapisi, hkrati pa oceni tudi, kako viralen bo video.
8. Prilagajanje oglasov – UI zmore prepoznati, kateri oglas najbolje deluje in nato ustvari več podobnih različic.
9. Pomoč pri ciljanju – Chat GPT lahko analizira vaš izdelek in vse možnosti ciljanja na določenem kanalu ter vam pomaga najti ustrezno kombinacijo interesov in demografije.
10. Ustvarjanje idej za nove izdelke – na podlagi ideje lahko UI ustvari predlog videza izdelkov, na primer oblačil, lahko oblikuje strategijo ter predlaga razporeditev budgeta.
Preden se lotite uporabe UI pri svojem delu, pa Živa Deu svetuje razmislek o tem, kje v vašem delovnem procesu se pojavljajo rutinska dela ali ozka grla, nato pa si ustvarimo »roadmap«, kam vse lahko vključimo umetno inteligenco.
Prvega so pri Argeti razvili v sodelovanju z Escapeboxom in Luno \TBWA, ostale pa je predstavil Uroš Svenšek in so jih razvili v Agenciji 101.
Zgodbarček – Argetin ustvarjalec zgodb, kjer so otroci s pomočjo staršev izbrali glavne parametre zgodbe, Zgodbarček pa je ustvaril personalizirane poučne zgodbe za otroke
ID.BUZZ – VolksWagnov UI asistent za komunikacijo o novem avtomobilu v avtomobili v prodajnem salonu
M.AI.A – Merkurjeva asistentka, ki obiskovalcem spletne strani nudi pomoč pri vprašanjih o posameznih izdelkih
GastarbAIter – svetovalec Delavske svetovalnice, ki (tujim) delavcem v Sloveniji nudi odgovore na vprašanja o delavskih pravicah v devetih jezikih
Jedel.bi – Sparovo orodje, ki vam na podlagi vaših preferenc, morebitnih alergij in intoleranc, pripravi tedenski jedilnik z recepti (ter omogoča, da izdelke naročite tudi v spletni trgovini)
SomeljeGPT – Sparovo orodje, ki vam za k posameznim jedem pomaga izbrati pravo vino
Uroš Svenšek, digitalni strateg v Agenciji 101, je ponudil pomemben uvid v prihodnost umetne inteligence. Uporabniki bomo po njegovih besedah UI tehnologijo posvojili zaradi njene uporabnosti. Uporabili jo bomo v svoj prid, za povzetke, prevode, iskanje najugodnejših ponudb ... Pogovor s pogovornim robotom bo postal nova uporabniška izkušnja, saj bomo to pričakovali od vseh znamk. Hkrati bo UI postala del operacijskih sistemov, telefonov in brskalnikov. Ker bodo posamezni veliki ustvarjalci vsebin zaprli dostop velikim govornim modelom (LLM), bodo razvijalci za njihovo treniranje potrebovali licence. Če teh ne bodo imeli, bodo ChatGPT in podobni modeli poznali le še splošne vsebine, kot so generalni nasveti, priporočila, recepti, splošno znanje ... Podjetja pa bodo ustvarjala svoje UI rešitve, ki bodo napolnjene s podatki teh podjetij.
Ali lahko tudi naše podjetje ustvari svoje UI orodje? Uroš Svenšek temu pritrjuje, saj GPT-ji (to so orodja, ki znajo vse, kar zna ChatGPT, a jim dodamo še znanje o naši znamki) namreč obvladajo popolno personalizacijo, enostavno interakcijo s kompleksnimi podatki vseh vrst in razumsko sklepanje in odločanje. A svetuje, da pri tem izhajate iz lastne strategije, vaše ciljne skupine, potenciala UI, integracije z osnovnim produktom in lastnih podatkov.
Si želite druženja z znanjem? Preverite pakete izobraževanj v marketingu.
Člani DMS (PRO in NEOMEJENI paket) lahko do prezentacij izobraževanja dostopajo v digitalni knjižnici DMS Lab.