Zagotovite si mesto na šesti B2B konferenci, ki bo 12. oktobra 2023 v Ljubljani.
Pri tem se je po besedah Zenela Batagelja že zelo hitro začelo govoriti o vplivu na družbo, med drugim tudi zato, ker razvoj poteka tako hitro, da so nekatere stvari v dveh mesecih že zastarele. Simon Cetin je opozoril, da se danes vsi ukvarjamo s tem, kako bomo s pomočjo generativnih modelov ustvarjali vsebino, zato bo vsebine vedno več, a ne bo več takšna razlikovalna prednost, kot je bila včasih. Zato je po njegovih besedah treba vlagati v blagovno znamko, znamčenje. Na koncu bo namreč vseeno, kdo je vsebino ustvaril, naj je šlo za človeka ali GPT. Novinar, medij ali blagovna znamka bodo odgovorni za vsebino, ki jo objavljajo, in tisti, ki bodo pri ljudeh vzbujali zaupanje.
Ostane nam troje: preverjanje dejstev, preoblikovanj vsebine, pisanje t. i. promptov
Zenel Batagelj je dodal, da tehnologija ne zna več ugotoviti, katera vsebina je bila ustvarjena s pomočjo tehnologije, ljudje pa ji po pogostejši uporabi začnejo zaupati. A strokovnjaki, ki so GPT modele razvili, opozarjajo, da ti večkrat halucinirajo – podajajo odgovore, kot da odgovore nanje poznajo, a so ti neresnični. Ker bodo v prihodnje vse več vsebin ustvarjala različna orodja, zato po njegovih besedah ljudem ostanejo tri stvari:
Pisanje dobrih ukazov je namreč zahtevno delo, saj nihče točno ne ve, kako GPT modeli delujejo. »Ko so prišli iskalniki, je imel Google navodila, kako vpisati besede v iskalnik, da bi dobili dobre rezultate,« je dejal Zenel Batagelj. Pri GPT tehnologiji pa tega ni, vpisujemo živ tekst in se z modelom pogovarjamo. »Prompterji bodo po mojem gromozanski zaklad, ki ga lahko razvijete znotraj podjetja. Tega ne oddaš zunanjemu izvajalcu, to zadržiš pri sebi,« nam je razkril Zenel Batagelj.
Priložnost za mlade, agilne ekipe
Če bi številni pričakovali hiter preobrat in marketinške agencije, ki bodo čez noč postale UI agencije, pa Simon Cetin opozarja, da ne bo šlo tako hitro. Vedno so namreč v ekipah ljudje, ki si želijo hitrih sprememb in drugi, ki nekoliko upočasnjujejo proces. Ocenjuje, da bo šlo za počasen proces, v katerem bomo še vedno poslušali »stare mačke«. Priložnost pa vidi v usklajenih ekipah, v katerih se bo na primer našel nekdo, ki obvlada »prompt design«, drugi, ki bo imel smisel za vizuale ... in ekipa ljudi, ki bo navijala za uporabo nove tehnologije, bo zagotovo uspela.
V Valiconu že imajo močno UI tehnologijo, ki jo uporabljajo za klasifikacijo. Kot je pojasnil Zenel Batagelj, so ga programerji že v času epidemije opozarjali, da se na tem področju dogajajo zanimive stvari. Ko je spoznal, česa je tehnologija zmožna, pa so se tudi v podjetju odločili za nakup. »Prva stvar, ki se mi zdi pomembna – nabaviti to »mašino« pomeni, da jo čakaš eno leto. A ima zdaj v podjetju to, da jo imamo, neverjetne pozitivne učinke.« Čeprav je bilo na začetku med zaposlenimi nekaj previdnosti, so se naučili sobivati s tehnologijo. Stvari, ki jih zaposleni niso opravljali z navdušenjem, zdaj opravlja tehnologija, zato se lahko več časa ukvarjajo s stvarmi, ki jih notranje zadovoljujejo. »Druga stvar, ki se mi zdi pomembna, pa je, da s(m)o v podjetju končno razumeli, da smo tehnološko podjetje. Ukvarjamo se z vpogledom, a smo tehnološko podjetje. Hitrost je neverjetna. Za predikcije, ki jih delamo z iPROM-om, smo včasih porabili dva dni, zdaj pa lahko stokrat večjo obremenitev opravimo v nekaj minutah.« V enem letu so tako razvili tri nove produkte, za dva od teh pa Zenel Batagelj meni, da imata globalni potencial. Ob tem se je izjemno dvignila tudi interna klima, je dejal, zaposleni so spoznali, da se delajo pametne stvari, tudi mladih ni več težko privabiti. Zato tudi drugim podjetjem svetuje, da čim prej začnejo uporabljati to tehnologijo.
Varujte svoje podatke in spoštujte zasebnost uporabnikov
Simon Cetin je ob tem opozoril še na vrednost podatkov. Večkrat je bilo omenjeno, da ChatGPT-ju in podobnim orodjem ne podajamo zaupnih podatkov, še bolj pomembno pa je po njegovih besedah, da podjetja svoje podatke zavarujete v podatkovnih skladiščih. Podatkovno skladišče po njegovih besedah ni brezplačna analitika naše spletne strani, saj s temi podatki razpolaga ponudnik. »Vi potrebujete surove »logfile«. V podjetju se ukvarjajte s tem, kako boste različne podatke strukturirali, jih hranili v svojem varnem podatkovnem skladišču in jih boste lahko na osnovi UI obdelovali. Ne dovolite si podatkov nekam pošiljati in upati, da bo vse v redu, še posebej pa jih ne hranite izven EU.« Glede na to, da se pripravlja nova evropska zakonodaja na področju varovanja osebnih podatkov, bodo stvari postale zelo resne, je opozoril. »Spoštujte zasebnost uporabnika, saj bo to eden temeljnih gradnikov sodobne blagovne znamke in pazite, kaj počnete s svojimi podatki. Izjemno previdni bodite, komu jih dajete, ker boste s temi podatki – morda ne danes, ampak čez leto ali dve, izjemno boljši od tekmecev ali trga,« je za konec svetoval Simon Cetin.